Přímá cesta na zahraniční trhy vede přes mezinárodní síť CEEDA

Máte s e-shopem velké plány za hranicemi? Podpořte expanzi značky se službami od specialistů z CEE Digital Aliance. Síť certifikovaných agentur vám pomůže s úspěšným vstupem na regiony východní a střední Evropy. Jaké další možnosti přináší členům a klientům? Představila nám je agentura Effectix.

Zajistěte si vše pro hladkou expanzi

Mezinárodní digitální aliance se zaměřuje na trhy CEE, kam směřuje i své marketingové služby pro expandující e-shopy. Její součástí jsou odborníci z 12 evropských zemí a české zastoupení v ní má i agentura Effectix. Jaké jsou jejich zkušenosti a výhody v rámci aliance, nám představil technický ředitel Radim Kracík.

Co je hlavní náplní aliance?

CEEDA sdružuje prověřené agentury, které znají své domácí trhy a prokázaly, že se dokáží prosadit ve světě online marketingu. Aliance umožňuje klientům plynulou expanzi na nové trhy a interně zvyšovat kvalitu i efektivitu práce agentur.

Agentury se zároveň dostanou k zajímavým mezinárodním projektům. Aliance má svými ověřenými partnery pokrytý prakticky celý CEE region. Pokud chce klient expandovat do konkrétní země, v jejím portfoliu najde ověřené domácí agentury.

Evropské pokrytí CEE Digital Alliance. Zdroj: https://ceedigitalalliance.com/

Zjistěte, který evropský trh je pro vaše podnikání nejvhodnější. Užitečné informace naleznete v přehledných průvodcích maďarskou, balkánskou či polskou e-commerce.

Jak vypadá spolupráce marketingové agentury a CEEDA?

Spolupráce s digitální aliancí má dvě roviny – businessovou a vzdělávací.

  • V případě byznysu jde o práci na klientských projektech, kdy různé agentury v různých zemích zajišťují online marketing na jejich domácím trhu. Nejlépe znají místní trh, jeho specifika, jazyk i právní prostředí. Díky tomu e-shop při expanzi předejde mnoha chybám.

  • V rámci vzdělávací spolupráce se jedná o sdílení know-how, postupů a nástrojů. Členové aliance jsou odborníky na marketing a dokáží si tak navzájem předat nesmírně cenné zkušenosti. V době před pandemií dělala CEEDA také výměnné pobyty specialistů.

CEEDA sdružuje mnoho osobností a myšlenek, kterými lze obohatit e-commerce a dát práci mezinárodní kontext. Jako podpůrná platforma pro jednotlivé agentury uspořádala v roce 2020 několik zajímavých webinářů. Jeden z nich vedlo i Mergado. V online workshopu představilo své funkce a ukázalo cenné tipy, jak zefektivnit správu inzerce.

Jak se vaše agentura stane členem aliance?

Agentura musí podat přihlášku a odprezentovat své služby. Základním předpokladem je prokázání odbornosti a otevřený a férový přístup. O přijetí rozhodne hlasování všech členů CEEDA. Počítejte však také s formalitami jako jsou členské příspěvky.

V čem spočívají služby a asistence aliance při expanzi do zahraničí?

Hlavní pomoc představují ověření partneři aliance. CEEDA má nastavené i způsoby spolupráce, takže odpadá "harmonizační" období na začátku projektu. Při expanzi je klíčová také kvalitní znalost trhu, prostředí i mentality. Digitální aliance se orientuje primárně na větší trhy regionu východní a střední Evropy, pokryté má i Řecko a větší část východoevropského prostoru díky agentuře Netpeak.

V CEE Digital Alliance najdete i slovenské agentury Basta Digital a GoUP, které jsou zároveň certifikovanými specialisty Mergada. Využijte je jako silné partnery pro expanzi a pomocníky při úpravě produktových feedů v Mergadu.

Co doporučuje Effectix při expanzi do zahraničí? Jaké cesty a kanály využít?

„Před samotnou expanzí za Effectix doporučuji udělat nejdříve analýzu jednotlivých trhů a podle ní se rozhodnout. Expanzi nelze dělat tím způsobem, že roztočíte glóbus a tam, kam píchnete prst, budete expandovat. Důležité je připravit i logistiku, nasmlouvat partnery a pro danou zemi připravit zákaznickou podporu. Před zahájením online marketingu je nutností mít lokalizovaný a důvěryhodný e-shop. Teprve potom začnou dávat investice do online marketingu smysl,“ radí Radim Kracík.
„Skladba kanálů se liší podle klientů. Obecně můžeme říci, že Google Ads Google Ads (hlavně Nákupy) a srovnávače zboží jsou jistý základ, social a SEO by měly navazovat. Toto jsou však až poslední kroky – pokud nebudou fungovat ty předchozí, investice do online marketingu se mohou snadno změnit na vyhazování peněz oknem.“

 

Před samotnou expanzí nepodceňte stav vaší inzerce, která musí být v bezchybné kondici. S Mergadom ji sami připravíte pro zahraniční zákazníky a přizpůsobíte pro lokální srovnávače zboží.

Mohlo by vás zajímat:

 

Inzerujte na nejrychleji rostoucím tržišti v Německu – Kaufland.de

V dubnu 2021 se z online tržiště Real.de stal Kaufland.de. Do skupiny německých internetových tržišť se tím zařadil další gigant s 32 miliony návštěv měsíčně. V aktuálním release jsme do Mergada přidali formát Kaufland.de, díky kterému se snadno připojíte k více než sedmi tisícům prodejcům na této platformě.

21.07.2021
Jaké změny v roce 2020 přinesla pandemie na polské e-commerce?

Už 73 % polských uživatelů internetu nakupuje online. Podle letošní zprávy IGE jejich počet meziročně vzrostl o 11 procent. Podívejte se, jaké další změny se na polském e-commerce trhu za poslední rok udály, a přizpůsobte své podnikání trendům a preferencím nakupujících.

02.06.2021
Přilákejte v Maďarsku nejsilnější zákaznickou skupinu. Nakupující nad 55 let

Prodáváte na maďarské e-commerce? Nebo se sem právě chystáte expandovat? Místní trh i největší zbožáky Árukereső, Árgép a Olcsóbbat jsme si už představili. Teď se zaměříme na nejdůležitější skupinu zákazníků a na to, jak si ji udržet či jestli je lepší získat nové klienty.

21.04.2021

Přidat komentář