Přímá cesta na zahraniční trhy vede přes mezinárodní síť CEEDA

Máte s e-shopem velké plány za hranicemi? Podpořte expanzi značky se službami od specialistů z CEE Digital Aliance. Síť certifikovaných agentur vám pomůže s úspěšným vstupem na regiony východní a střední Evropy. Jaké další možnosti přináší členům a klientům? Představila nám je agentura Effectix.

Zajistěte si vše pro hladkou expanzi

Mezinárodní digitální aliance se zaměřuje na trhy CEE, kam směřuje i své marketingové služby pro expandující e-shopy. Její součástí jsou odborníci z 12 evropských zemí a české zastoupení v ní má i agentura Effectix. Jaké jsou jejich zkušenosti a výhody v rámci aliance, nám představil technický ředitel Radim Kracík.

Co je hlavní náplní aliance?

CEEDA sdružuje prověřené agentury, které znají své domácí trhy a prokázaly, že se dokáží prosadit ve světě online marketingu. Aliance umožňuje klientům plynulou expanzi na nové trhy a interně zvyšovat kvalitu i efektivitu práce agentur.

Agentury se zároveň dostanou k zajímavým mezinárodním projektům. Aliance má svými ověřenými partnery pokrytý prakticky celý CEE region. Pokud chce klient expandovat do konkrétní země, v jejím portfoliu najde ověřené domácí agentury.

Evropské pokrytí CEE Digital Alliance. Zdroj: https://ceedigitalalliance.com/

Zjistěte, který evropský trh je pro vaše podnikání nejvhodnější. Užitečné informace naleznete v přehledných průvodcích maďarskou, balkánskou či polskou e-commerce.

Jak vypadá spolupráce marketingové agentury a CEEDA?

Spolupráce s digitální aliancí má dvě roviny – businessovou a vzdělávací.

  • V případě byznysu jde o práci na klientských projektech, kdy různé agentury v různých zemích zajišťují online marketing na jejich domácím trhu. Nejlépe znají místní trh, jeho specifika, jazyk i právní prostředí. Díky tomu e-shop při expanzi předejde mnoha chybám.

  • V rámci vzdělávací spolupráce se jedná o sdílení know-how, postupů a nástrojů. Členové aliance jsou odborníky na marketing a dokáží si tak navzájem předat nesmírně cenné zkušenosti. V době před pandemií dělala CEEDA také výměnné pobyty specialistů.

CEEDA sdružuje mnoho osobností a myšlenek, kterými lze obohatit e-commerce a dát práci mezinárodní kontext. Jako podpůrná platforma pro jednotlivé agentury uspořádala v roce 2020 několik zajímavých webinářů. Jeden z nich vedlo i Mergado. V online workshopu představilo své funkce a ukázalo cenné tipy, jak zefektivnit správu inzerce.

Jak se vaše agentura stane členem aliance?

Agentura musí podat přihlášku a odprezentovat své služby. Základním předpokladem je prokázání odbornosti a otevřený a férový přístup. O přijetí rozhodne hlasování všech členů CEEDA. Počítejte však také s formalitami jako jsou členské příspěvky.

V čem spočívají služby a asistence aliance při expanzi do zahraničí?

Hlavní pomoc představují ověření partneři aliance. CEEDA má nastavené i způsoby spolupráce, takže odpadá "harmonizační" období na začátku projektu. Při expanzi je klíčová také kvalitní znalost trhu, prostředí i mentality. Digitální aliance se orientuje primárně na větší trhy regionu východní a střední Evropy, pokryté má i Řecko a větší část východoevropského prostoru díky agentuře Netpeak.

V CEE Digital Alliance najdete i slovenské agentury Basta Digital a GoUP, které jsou zároveň certifikovanými specialisty Mergada. Využijte je jako silné partnery pro expanzi a pomocníky při úpravě produktových feedů v Mergadu.

Co doporučuje Effectix při expanzi do zahraničí? Jaké cesty a kanály využít?

„Před samotnou expanzí za Effectix doporučuji udělat nejdříve analýzu jednotlivých trhů a podle ní se rozhodnout. Expanzi nelze dělat tím způsobem, že roztočíte glóbus a tam, kam píchnete prst, budete expandovat. Důležité je připravit i logistiku, nasmlouvat partnery a pro danou zemi připravit zákaznickou podporu. Před zahájením online marketingu je nutností mít lokalizovaný a důvěryhodný e-shop. Teprve potom začnou dávat investice do online marketingu smysl,“ radí Radim Kracík.
„Skladba kanálů se liší podle klientů. Obecně můžeme říci, že Google Ads Google Ads (hlavně Nákupy) a srovnávače zboží jsou jistý základ, social a SEO by měly navazovat. Toto jsou však až poslední kroky – pokud nebudou fungovat ty předchozí, investice do online marketingu se mohou snadno změnit na vyhazování peněz oknem.“

 

Před samotnou expanzí nepodceňte stav vaší inzerce, která musí být v bezchybné kondici. S Mergadom ji sami připravíte pro zahraniční zákazníky a přizpůsobíte pro lokální srovnávače zboží.

Mohlo by vás zajímat:

 

Napojte datové feedy na tržiště Kaufland.de

V prvním díle průvodce napojení e-shopu na Kaufland.de jsme probrali základ registrace. Jakmile vám Kaufland registraci potvrdí, můžete začít s nahráváním dat. Ukažme si, jak na to.

19.10.2021
Napojte se na tržiště Kaufland.de. Máme pro vás jednoduchý návod

Rozhodli jste se pro expanzi na tržiště Kaufland.de? Pokud jste si už připravili produktový i nabídkový feed, pusťte se s námi do registrace e-shopu. Jak na to, vám prozradíme v dnešním návodném článku.

07.10.2021
Inzerujte na prvním chorvatském srovnávači Nabava

Je váš e-shop úspěšný na domácím trhu a zvažujete, kam expandovat? Odborníci v posledních letech skloňují chorvatskou e-commerci. A jeden z hlavních zbožáků, na které byste se zde měli zkraje zaměřit, je Nabava. Pojďme si tento nejstarší srovnávač v Chorvatsku představit.

21.09.2021

Přidat komentář