Zabodujte na německém e-commerce trhu s udržitelností

Udržitelnost je téma, které německé zákazníky rok od roku stále více zajímá a které je v Německu aktuálně třetím nejdůležitějším kritériem při výběru zboží. Připravili jsme pro vás článek, ve kterém se dozvíte, jak váš byznys udělat udržitelnější a více tím zabodovat u německých zákazníků.

  1. Rozvoj udržitelnosti je trendy
  2. Čím jako prodejce na poli udržitelnosti v Německu zabodujete?
  3. Udržitelnost na úrovni srovnávačů a marketplaces

Rozvoj udržitelnosti je trendy

Šetrnost k planetě a ekologie zaujímá v německé e-commmerce čím dál důležitější místo. Každý den je v Německu odesláno přes 1 milion balíků. To má za následek obrovskou spotřebu obalových materiálů a podstatně velkou uhlíkovou stopu. Velkému množství zákazníků není budoucnost naší planety lhostejná, proto chtějí k rozvoji udržitelnosti ve světě online nákupů přispívat aspoň pomocí drobných krůčků. Pomáhají i zdánlivě jednoduchá opatření jako znovupoužívání obalových materiálů, menší množství vratek, lokální nákupy nebo preference ekologičtější dopravy.

Postoj německých zákazníků k ekologii v rámci online nákupů. Zdroj: https://de.statista.com/statistik/daten/studie/1074845/umfrage/einstellung-von-online-kaeufern-zu-den-themen-klimawandel-und-klimaschutz-in-deutschland/

Čím jako prodejce na poli udržitelnosti v Německu zabodujete?

1. Nabízejte „zelenou“ dopravu

V Německu existuje řada dopravců, kteří fungují šetrněji směrem k životnímu prostředí. Německé firmy DHL, DPD i GLS se v současné době zavazují k uhlíkově neutrální přepravě, kterou v rámci spolkové země nabízí dokonce bez příplatku. Takové dopravce podle průzkumu Trusted Shops preferuje 86 % online nakupujících. Každý pátý by si dokonce za ekologičtější přepravu připlatil.

2. Recyklujte obaly a redukujte odpad

Není ostuda, pokud zboží odešlete v kartonu, který už má pár zásilek za sebou. Právě naopak. Až 86 % německých zákazníků tento způsob balení produktů uvítá. Ideálně zapracujte i na nutné výplni kartonové krabice. Používejte především kartonovou střiž, papírovou výplň nebo ekologické vzduchové polštářky, vyhněte se bublinkové fólii a polystyrenovým vycpávkám. Pozornost věnujte i samotnému produktovému balení. Čím méně obalového materiálu, tím lépe.

3. Buďte fér ke svým dodavatelům i zaměstnancům

Pod udržitelnost nespadají jen ekologické principy, ale také fér přístup k zaměstnancům a dodavatelům. Odpovídající mzdové ohodnocení, regulovaná pracovní doba a poctivé zacházení se zaměstnanci jsou kritéria, které při nákupním rozhodování zohledňuje 9 z 10 německých zákazníků. Pokud se jako firma aktivně zapojíte do udržitelných projektů, získáte další plusové body.

 

Udržitelnost na úrovni srovnávačů a marketplaces

Udržitelné filtrování

Největší německý srovnávač Idealo.de před časem přinesl zákazníkům možnost filtrovat tzv. „udržitelné“ produkty. Pomocí tohoto filtru si zákazníci mohou vyfiltrovat přes 100 000 produktů ve 200+ kategoriích. Pro každou kategorii přitom udržitelnost představuje něco jiného. Mezi drogistickým zbožím tak snadno rozlišíte přírodní produkty bez silikonů, ropných derivátů, mikroplastů a dalších škodlivin. Při výběru dětského zboží vyloučíte výrobky bez ftalátů nebo BPA. Mezi potravinami pak jednoduše najdete výrobky v bio kvalitě.

Kromě udržitelnosti sází Idealo i na znovupoužití produktů, a proto nechybí ani filtr pro použité zboží, které je často ekonomičtější i ekologičtější variantou.

Ukázka filtrů. Zdroj: Idealo.de

Ještě neinzerujete na největším německém srovnávači Idealo.de? Vygenerujte si v Mergadu odpovídající feed a začněte zde prodávat ještě dnes.

 

Zelený marketplace

Avocadostore.de je místo, které německým zákazníkům nabízí udržitelnější alternativy k běžným produktům už od roku 2010. V současnosti je to největší „zelený“ marketplace na německém e-commerce trhu, na kterém najdete hlavně oblečení, ale také hračky, potraviny, dekorace a produkty do domácnosti. Pro zalistování produktů do nabídky musí vaše zboží splňovat alespoň jedno z následujících deseti kritérií.

Kritéria Avocadostore.de. Zdroj: https://www.avocadostore.de/criteria

Podle služby Similar Web stránky Avocadostore navštíví přes milion uživatelů měsíčně. Pokud tedy vaše zboží odpovídá sortimentu a splňuje uvedená kritéria, zvažte vstup na tento marketplace, kde jistě narazíte na vaši cílovku.

 

Zatím neprodáváte v zahraničí? Pokud pro správu inzerce na srovnávačích používáte Mergado, vaše formáty pro zbožáky, které už používáte, snadno převedete na ty, které potřebujete pro expanzi. Prvních 30 dní jeho používání máte zdarma.

 

Mohlo by vás zajímat:

Jak na online expanzi do Německa – Milan Fiala, eVisions

Chcete se se svým e-shopem vydat na německý trh a ocenili byste rady od zkušených marketérů? V tom případě nepřepínejte – do studia Mergado TV jsme si pozvali specialistu na expanzi do Německa. Milan Fiala z agentury eVisions vám v rozhovoru prozradí všechno, co potřebujete znát, abyste se úspěšně prosadili na mezinárodní e-commerce.

08.07.2020
S Mergadem do zahraničí: Německo (část 1.)

Německo je nejlidnatější stát EU. I zde je internetový obchod na vzestupu, a proto láká množství zahraničních podnikatelů. Obchodování online v Německu je více rozvinuté a německý zákazník je vnímán jako jeden z nejnáročnějších v Evropě. Pojďme si spolu udělat přehled úskalí, které je při vstupu na německý trh třeba znát.

23.08.2018
S Mergadem do zahraničí: Německo (část 2.)

V prvním díle průvodce vstupem na německý online trh jsme si zmapovali terén. V dnešním pokračovaní se podíváme, s jakými formáty vám v Německu Mergado pomůže uspět, a řekneme si, jaké platby zde má smysl nabízet a služby kterých dopravců využívat. Tak jako vždy nebude chybět několik tipů na to, jak se v očích zákazníků stát německým e-shopem.

24.08.2018

Přidat komentář