O parametrech
Parametry jsou elementy v nabídkových XML e-shopů, které uvádějí vlastnosti zboží. Vypadají například takto:
<PARAM>
<PARAM_NAME>Barva</PARAM_NAME>
<VAL>Červená</VAL>
</PARAM>
Jde tedy o element PARAM, který obsahuje dvě zanořené položky, název parametru PARAM_NAME a hodnotu VAL (z anglického value). Jedna položka zboží SHOPITEM může obsahovat více parametrů s různými názvy.
Je uvádění parametrů povinné?
Uvádění parametrů zboží v nabídkových XML e-shopů není novinka. XML Heureky je podporuje již mnoho let. Dříve bylo jen doporučené. Postupně však sílí využívání parametrů Heurekou, a tak nyní v nápovědě najdete seznam doporučených parametrů pro jednotlivé kategorie zboží. Jejích uvádění zvýší pravděpodobnost správného párování a zobrazování nabídek e-shopu.
Novinka od 11. ledna 2016
Novinkou bude důraz na uvádění parametrů v následujících kategoriích:
- Digitální kamery: parametr Barva
- Sluchátka: parametr Barva
- Jízdní kola: parametry Barva a Velikost
Pokud e-shop povinné parametry uvádět nebude, vypadne z filtrování variant a z Košíku.
Názor pana Mergada
Uvádění parametrů je vhodné jak na Heurece, tak např. v Google Nákupech (zde jsou pro ně speciální elementy color, gender, age_group a další). Jejich rozumné uvádění doporučuji už dlouho. Pro správce e-shopů by tedy neměly být novinkou.
Pokud vaše XML parametry neobsahuje, můžete je doplnit pomocí Mergadova pravidla, případně se podívat na můj slovenský blog, kde kolega Daniel uveřejnil video s příkladem práce s parametry v Mergadu.
Komentáře
Na takovémto serveru bych čekal trochu více než bezzubé přepsání výstrah Heureky. Ještě jsem neviděl, že by Heureka někoho kvůli parametrům nepárovala. Heureka parametry potřebuje pro svůj business a proto straší e-shopy, aby ji je předávaly. Je však plno e-shopů, které to prostě neumí a je to pro ně příliš nákladné, ne-li neproveditelné. A toho si je Heureka dobře vědoma - pokud nevymyslí nějaký rozumný systém, většina e-shopů to stejně poskytovat nebude.
Přidat komentář