Možnosti dynamického remarketingu s Google AdWords asi není potřeba příliš představovat – připomenout zákazníkovi zboží, které si nedávno prohlížel se vyplácí. Nově můžete v Mergadu vytvářet export pro tento segment a data napojit přímo do Google AdWords. 

 

Remarketing začíná vytvořením kódu v administraci Google AdWords a jeho vložením do kódu e‑shopu. Systém potom rozpozná, který produkt návštěvník vašich stránek zobrazil a v rámci remarketingové kampaně mu odkaz na něj nabídne později. 

O jaký produkt se jedná pozná systém podle unikátního ID – tedy elementu ITEM_ID. A právě s ním pracuje i nový export pro Google Dynamic Ads, který si můžete v Mergadu vytvořit. Zvláště pro inzerci na Slovensku je aktivní feed skutečným pomocníkem, neboť tam je kvůli absenci Google Merchant Center možné zadávat pouze statické CSV soubory

Jak nahrát feed do administrace AdWords?

1. V první řadě je nutné vytvořit feed pro dynamické reklamy – standardní cestou v Mergadu z některého ze svých feedů převeďte data do formátu Google AdWords Dynamic Remarketing.

2. Zkontrolujte, zda remarketingová značka v AdWords na webu zasílá informace o typu stránky, ITEM_ID a ceně

3. V Mergadu upravte feed podle svých představ —  například skryjte produkty, které si nepřejete inzerovat skrze remarketing (produkty s malou marží, doplňkový sortiment apod.)

4. Napojte výstupní feed z Mergada do administrace Google AdWords.

Ve feedu můžete libovolně provádět změny ve chvíli, kdy svou inzerci nebo inzertní strategii měníte. Na pár kliknutí v Mergadu. 

Máte zkušenosti s remarketingem na Googlu? Dejte o nich vědět do fóra!

Kateřina Šmajzrová

Katka se panu Mergadovi stará o české texty, hlídá aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točí videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty. Mimo to ráda chodí po horách a čte.