Kdo je král českých vyhledávačů zboží?

Vyhledávač Reální uživatelé Zobrazených stránek Návštěvy Prům. délka návštěvy Prům. zobrazení stránek / návštěva
Zboží.cz 151 310 2 834 896 302 760 0:05:57 9,36
Heureka.cz 140 356 2 125 888 275 260 0:05:48 7,72
SrovnaniCen.cz 20 262 98 476 35 407 0:02:25 2,78
Hyperzboží.cz 10 730 39 075 18 255 0:01:38 2,14
Hledejceny.cz 9 194 47 495 15 689 0:01:55 3,03
Monitor.cz 1 030 6 423 3 160 0:01:03 2,03

Průměrné denní hodnoty za březen 2012, jak je spočítal pan Mergado dle veřejných dat z NetMonitoru.

Co jednotlivá čísla znamenají:

  • reální uživatelé, jednotliví uživatelé, přistupují na daný vyhledávač,
  • zobrazených stránek, průměrný počet zobrazených stránek,
  • návštěvy, jeden uživatel může učinit více návštěv, toto je celkový počet návštěv,
  • průměrná délka návštěvy, průměrný čas, který uživatel strávil na webu během jedné návštěvy,
  • průměrný počet zobrazení stránek, počet stránek, které v průměru zobrazili uživatelé při jedné návštěvě.

Všimnete si zásadně odlišné délky návštěvy a průměrného počtu zobrazených stránek při jedné návštěvě, které odlišují Zboží.cz s Heurekou od ostatních vyhledávačů. To vypovídá to podrobném procházení těchto vyhledávačů uživateli, kteří s nimi aktivně pracují. Na to jsme se ale neptali. Chtěli jsme vědět, který vyhledávač zboží je v ČR největší. Pro odpověď na tuto otázku si musíme tabulku ještě upravit.

Heureka.cz a její ekosystém podle NetMonitoru

Heureka dodává výsledky vyhledávání nejen na Heureka.cz, ale také na SrovnaniCen.cz, které je NetMonitoru zastoupeno také. Navíc dodává výsledky vyhledávačům Seznamzboží.cz či Nejlepší ceny.cz, které NetMonitor nesleduje. Pokud sečteme výsledky Heureka.cz a SrovnaniCen.cz, bude tabulka vypadat takto.

Vyhledávač Reální uživatelé Zobrazených stránek Návštěvy
Heureka 160 618 2 224 364 310 667
Zboží.cz 151 310 2 834 896 302 760
Hyperzboží.cz 10 730 39 075 18 255
Hledejceny.cz 9 194 47 495 15 689
Monitor.cz 1 030 6 423 3 160

Výsledky vyhledávačů zboží po sečtení Heureka.cz a SrovnaniCen.cz do jedné položky Heureka.

Heureka.cz a její ekosystém pod lupou

Protože tabulka výše stále neobsahuje Seznamzboží.cz a Nejlepší ceny.cz, požádal jsem Tomáše Hodbodě (CEO Heureka.cz) o podrobnější informace o tom, jak si stojí menší vyhledávače, které zobrazují reklamy z databáze Heureky. Ten mi odpověděl:

"...Bereme-li SrovnaniCen jako oficiálně měřené a k němu porovnáváme velikost ostatních serverů, Nejlepsiceny a SeznamZbozi dohromady mají přibližně stejnou velikost jako SrovnaniCen:

  • Srovnanicen:   100 %
  • NejlepsiCeny:  68 %
  • SeznamZbozi: 41 %..."

Kdybychom tedy tyto informace doplnili do uvedené tabulky, vypadala by asi takto.

Vyhledávač Reální uživatelé Zobrazených stránek Návštěvy
Heureka 180 000 2 321 000 345 000
Zboží.cz 151 310 2 834 896 302 760
Hyperzboží.cz 10 730 39 075 18 255
Hledejceny.cz 9 194 47 495 15 689
Monitor.cz 1 030 6 423 3 160

Výsledky vyhledávačů zboží po sečtení Heureka.cz a SrovnaniCen.cz a započtení odhadů pro Nejlepší ceny.cz i Seznamzboží.cz.

Výsledky v položce Heureka.cz jsou odhadem, na rozdíl od ostatních dat, která nám poskytl NetMonitor. Proto Čísla v řádku Heureka končí nulami.

Těsné rozdíly ve všech ukazatelích

Rozdíl mezi Heurekou a Zboží.cz je opravdu malý. Zatímco samostatně vede Zboží.cz ve všech ukazatelích, sečteme-li výsledky Heureky se satelitními vyhledávači, kam Heureka dodává výsledky vyhledávání, předběhne Heureka Zboží.cz v počtu reálných uživatelů a počtu návštěv. Díky hlubšímu procházení webu si Zboží.cz i tak udrží první příčku v počtu zhlédnutých stránek.

Váš Mergado.