Kudy vede cesta vašeho XML feedu?

Proces přenosu XML feedu z vašeho e-shopu přes Mergado až do zbožového vyhledávače si můžete zjednodušeně představit jako cestování na větší vzdálenost – po cestě je několik přestupů a autobusy a vlaky, kterými chcete jet, na sebe ne vždy přesně navazují. 
 

1. přestup: E-SHOP

Podobně je to s generováním feedů: e-shopy obvykle generují nový feed v konkrétní časy (jak je to zrovna u vás zjistíte u poskytovatele svého e-shopového řešení nebo to najdete v administraci e-shopu). Dejme tomu, že generuje nový feed každých 6 hodin (ve 04.00, 10.00, 16.00 a 22.00). Pokud tedy změníte data v 10. 30, následujících pět a půl hodiny se žádná změna ve vyhledávačích projevit nemůže, protože mají k dispozici starý feed. To je první zdroj prodlení, se kterým můžete pracovat buď znalostí časů generování nového feedu nebo jejich úpravou tak, aby to vyhovovalo vašim požadavkům (např. častější generování).
 

2. přestup: MERGADO

Další prodleva může vzniknout v Mergadu. To si stahuje data z e-shopu jednou za 2-4 hodiny podle vytíženosti serveru. Pokud jste tedy úpravy provedli v 10.30, váš feed se aktualizoval až v 16.00 a Mergado si data stáhlo v 11.00, 13.00  a 15.30, tak si váš aktualizovaný feed stáhne znovu až v cca 17.00 – od změny v tu chvíli uplynulo již víc než 7 hodin. 
Informace o tom, kdy si Mergado naposledy stáhlo vaše data, provedlo úpravy podle platných pravidel a vytvořilo aktualizovaný feed pro zbožové vyhledávače, najdete na kartě Historie (viz screenshot). Tam najdete také informaci o tom, kdy si feed stáhla Heureka nebo jiný zbožový vyhledávač podle toho, o jaký export se jedná. 
 

 

3. přestup: ZBOŽOVÝ VYHLEDÁVAČ

Třetím „přestupem“ je potom stahování do vyhledávače, které má také svoji frekvenci. I tu zjistíte na kartě Historie v Mergadu (například Heureka stahuje feedy zhruba každé dvě hodiny). Ani tady ještě proces přenosu feedu nekončí. Vyhledávač musí změny zapracovat na své straně, což může také trvat. 
 

 

Kde ušetřit čas?

S ohledem na to, co už teď víte o cestě vašeho feedu, můžete:
  • plánovat zejména velké úpravy dat tak, aby se do vyhledávače propsaly co nejdříve,
  • upravit frekvenci generování feedu z vašeho e-shopu,
  • využít možnost Přegenerovat změněné v Mergadu na kartě Nastavení exportu
A nebo si udělat pauzu na kafe, když víte, že se změny projeví až za hodinu :)
 

Přidat komentář