Nastavujte Mergado efektivně #1: Výběry na vstupní hodnoty

V týmu Mergada vnímáme naši platformu jako takový švýcarský nožík na datové feedy. Díky velkému množství funkcionalit a zkušenostem z řešení případů na naší podpoře jsme si postupem času uvědomili, že Mergado vkročilo do nové doby. Do doby, kdy své uživatele potřebuje naučit, jak s tímto švýcarským nožíkem pracovat efektivně.

Využijte Mergado na nejvyšší výkon pomocí nového miniseriálu

V tomto seriálu se zaměříme na to, abyste pochopili, jaká úskalí mají konkrétní úkony v nastavení vašeho exportu. Když si tyto znalosti osvojíte, dokážete své exporty nastavit dobře a efektivně. A společně docílíme toho, o co se snažíte vy i náš tým – zvýší se výkon Mergada, a tedy zpracování vašich dat.

Tvorba výběrů na vstupní hodnoty zrychluje zpracování pravidel v Mergadu

Mechanismus aplikování pravidel (a obecně celé Mergado) má množství optimalizací. Jedna z nich se stará o to, že když jde po sobě více pravidel, která jsou aplikována na výběry na vstup, dá se taková skupina pravidel zpracovávat najednou – bez toho, aby si mezi jednotlivými pravidly Mergado muselo ukládat mezivýsledky a tím ztrácet čas.

Je však třeba pamatovat na to, že se tato optimalizace nedá použít vždy: Mergado musí počítat s tím, že některá pravidla jsou mířená i na výběry na výstup.

Pravidla „na výstup“ se s těmi „na vstup“ zpracovávat dohromady najednou nedají. Mergado totiž před každým pravidlem „na výstup“ musí znát výsledky pravidla předchozího – to proto, že předchozí pravidlo změní výstupní hodnoty. Teprve na základě těchto výstupních hodnot může Mergado vyhodnotit výběry „na výstup“ a tak se dozvědět, které produkty má do takového pravidla vůbec poslat.

Pokud to tedy není vyloženě nutné, nemiřte pravidly na výstupní výběry, protože se tím obchází výše uvedená optimalizace a zpracování pravidel se tak může radikálně zpomalit. Pokud je to v dané situaci vhodné, u pravidel co nejvíce používejte výběry "na vstup". Taková pravidla lze potom zpracovávat v dávkách a tedy výrazně rychleji.

Příklad z praxe

Nedávno jsme na našem supportu řešili případ, kdy se klientovi s rozsáhlým feedem pomalu aplikovala pravidla.

O co šlo:

Tento klient měl ve svém exportu desítky pravidel pro přepis, která mířila na výběry na výstup. Na výstupu se však každé z těchto pravidel musí zpracovávat samostatně, což výrazně ovlivňuje celkovou rychlost aplikování pravidel.

Jak jsme to vyřešili:

Naši konzultanti prověřili nastavení klientova exportu a zjistili, že většina výše zmíněných výběrů „na výstup“ pracuje s elementem PRODUCTNAME. Tento element však neměnilo žádné předchozí pravidlo – vstupní a výstupní hodnoty elementu PRODUCTNAME byly ve chvíli, kdy se výběry v rámci procesu aplikování pravidel vyhodnocují, naprosto totožné. Nebyl proto žádný důvod, aby byly tyto výběry vytvořeny „na výstup“.

Přesunutím těchto výběrů na vstup naši konzultanti docílili toho, že se tato pravidla začala zpracovávat najednou a aplikace pravidel se o poznání zrychlila.

Tvorba výběrů „na vstupu“.

 

Zkontrolujte vaše výběry v Mergadu. Jestli najdete nějaké výběry „na výstupní hodnoty“, zvažte, jestli je to tak opravdu potřeba. Pokud ne, předělejte výběry na vstupní hodnoty – zrychlíte tím aplikování pravidel.

Věnujte pozornost našemu novému miniseriálu. Pomůže vám utříbit si vaše znalosti nastavování Mergada a vy ho dokážete používat tak, aby pracovalo co nejrychleji a nejefektivněji. Další díly budeme postupně přidávat. S případnými otázkami se neváhejte obrátit na náš support.

 

Mohlo by vás zajímat:

Průvodce e-shopaře: Osvojte si základní operace v Mergadu

Jste nový e-shopař? Pohybujete se v branži zbožových srovnávačů teprve chvíli? Jste začátečník v práci s Mergadem? Kromě množství dílů videonápovědy, které najdete na našem Youtube kanálu, jsme pro vás připravili článek, který vás přehledně provede základními operacemi v Mergadu.

19.02.2019
Nastavte feed z Mergada pro Google Ads DSA pomocí našeho obrazového průvodce

Usnadněte si nastavení dynamických reklam ve vyhledávání na Googlu. Máme pro vás návod, jak si vše jednoduše nastavit v Google Ads i Mergadu. Pojďte si ukázat, jak máte postupovat.

15.03.2019
Připravte se na změny v měření konverzí Zboží.cz pomocí Mergada

Přechodem na nová pravidla pro měření konverzí dokáže Zboží.cz automaticky získávat data přímo z uživatelských e-shopů. Informace o produktech proto bude každý e-shop nově předávat prostřednictvím API. Tento článek vám ukáže, jak si vše důležité v Mergadu nastavit tak, aby vaše měření inzerce běželo nadále bez problémů.

26.03.2019

Komentáře

Super nápad na článek. Jedna věc je něco udělat. Druhá věc je udělat to efektivně. To se týká všech software. A mnoha činností vůbec. Že jsi o tom Lukáši napsal článek jsem moc rád. Děkuji.

Michal Janík (admin)/Čtvrtek, 28. Březen 2019 - 17:20

Přidat komentář