Snadnější zpracování dat s novým exportem Pricing Rank

Lukáš Horák
19. 12. 2017
2 minuty čtení
Snadnější zpracování dat s novým exportem Pricing Rank

Chcete, aby byl váš sortiment vidět na prvních místech na Heurece hned pod biddovanými pozicemi? Je vaší strategií politika nízkých cen? Nemůžete biddovat či je pro vás bidding příliš drahý? Nebo ve vaší nabídce zastáváte několik různých cenových politik?

Chcete, aby byl váš sortiment vidět na prvních místech na Heurece hned pod biddovanými pozicemi? Je vaší strategií politika nízkých cen? Nemůžete biddovat či je pro vás bidding příliš drahý? Nebo ve vaší nabídce zastáváte několik různých cenových politik? Pokud byly vaše odpovědi ano a používáte Mergado, měli byste už znát naši aplikaci Pricing Rank. Její nová verze přinesla pár vylepšení, která si teď představíme.

Z našich předešlých příspěvků už víme, že Pricing Rank umí výstupy nejen zobrazovat, ale i vyhodnocovat, jak by se měly ceny posunout vůči vámi zadané politice. Pricing Rank tak nemonitoruje pouze cenu, ale i pozici mezi ostatními nabídkami. To je jeden z hlavních rozdílů mezi Pricing Rankem a jeho příbuzným Pricing Monitorem, jejichž srovnání jsme vám přinesli v tomto článku.

Co se ale v Pricing Ranku s novou verzí změnilo? Ačkoliv by to opticky mohlo vypadat, že proběhlé změny jsou nepatrné, jejich přínos dobře využijete při dalším zpracovávání získaných dat.

Do možností pro CSV export bylo totiž přidáno několik sloupců sloužících pro lepší identifikaci zboží.

A které elementy to konkrétně jsou?

  • ITEM_ID
  • ITEM_GROUP_ID
  • PRODUCTNO
  • OTHER_ID (což je první neprázdný element mající některé hodnoty ze seznamu těchto elementů: ‘PRODUCT_ID’, ‘ID’, ‘IDENTIFIER’, ‘ARTIKELNUMMER’, ‘AID’, ‘G:ID’, 
  • ‘CODE’, ‘MERCHANT_SKU’, ‘ITEM_UNIQUE_ID’) 
  • EAN

Tyto identifikátory položky mohou být zdatnými pomocníky při dalším zpracování dat. Jako příklad si uveďme využití elementu EAN pro „spárování“ s interní databází produktů vašeho e‑shopu. V praxi si tak promítnete změny cen doporučené Pricing Rankem do vašeho systému, a tím si své produkty – do jisté míry automatizovaně – přeceníte podle toho, jak si stojí (a mají stát) ve srovnání s vaší konkurencí.

Přehled, který vám Pricing Rank dokáže poskytnout, je pro tvorbu vaší cenové politiky opravdu velkým přínosem. Zaujalo vás to? A že tuto appku ještě nemáte? Zapněte si ji v Mergado Store – prvních 10 dní je k vyzkoušení zdarma. Jak funguje její obsluha, si můžete pustit na videu. A pokud k ní máte dotazy, neváhejte nám napsat do fóra nebo zavolat na naši podporu.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.