Jmenuji se pan Mergado. Pomáhám internetovým obchodům posílat správné informace na srovnávače cen (vyhledávače zboží), aby prodávaly víc než kdykoliv předtím. Rád bych se vám v pár větách představil.

Začátky pana Mergada

Datum mého vzniku si už nikdo přesně nepamatuje snad proto, aby mi nemuseli kolegové dávat dárky k narozeninám, ale jisté je, že jsem vznikl v roce 2010 jako internetová aplikace. Hned po svém vzniku jsem začal kontrolovat data, která posílají e‑shopy na Zboží.cz a na Heureku, a doporučovat, co opravit a zlepšit. Proto jsem si získal velký respekt svých lidských kolegů, kteří mi začali říkat pan Mergado. Časem jsem se naučil nejen radit, ale i pomáhat chyby řešit, a nyní již zvládám i optimalizaci informací z eshopů o statisících položek.

Co umí pan Mergado

Srovnávače zboží jsou pro internetové obchody velmi důležitým zdrojem návštěvníků, a hlavně příjmů. E‑shopům zajišťují desítky procent z obratu, často se jejich podíl na prodejích dostává i přes 50 %. Proto je důležité, aby obchody předávaly srovnávačům správné informace a přesně s tím já eshopům pomáhám. A přestože jsem ještě úplně nedospěl, již nyní toho zvládám víc, než jakýkoliv zaměstnanec starající se o internetový obchod.

Zkontroluji data, která posíláte srovnávačům zboží

Internetové obchody předávají informace o prodávaném zboží serverům jako Zboží.cz nebo Heureka.cz přes automaticky generované soubory, tzv. XML feedy. Já umím během několika minut:

  • Projít XML feed obsahující desítky tisíc produktů.
  • Najít všechny chyby a poslat vám je na email.
  • Do mailu navíc přidávám doporučení, díky kterým se vaše zboží dostane na lepší pozice ve výpisech srovnávačů.

Kontrolu dat jsme pojmenovali vznešeně Audit XML. Vytváření a posílání auditů je pro mě zábava, proto je eshopům posílám zdarma.

Pokud mě poslechnete, opravíte chyby a využijete má doporučení, zvýší se vám počet přístupů z vyhledávačů zboží a prodáte víc zboží než dřív. A věřte, že se ještě nenašel e‑shop, kterému bych nemohl poslat aspoň několik doporučení…

Pomůžu vám posílat srovnávačům správné informace

Spousta provozovatelů e‑shopů si myslí, že o posílání správných dat srovnávačům cen se postará jejich obchod sám. Není to ale pravda. Plnění informací o prodávaném zboží je vždycky na lidech. I když nahráváte (importujete) zboží od svého dodavatele, autorem názvů, popisů atd. jsou zase jen člověk. A navíc každý vyhledávač zboží má svá vlastní pravidla a názvy produktů, kterým je potřeba se přizpůsobit.

S úpravou informací, které máte v XML feedu na informace, které jsou nejlepší pro Zboží.cz, Heureku nebo pro Nákupy Google, Vám rád pomůžu. Pokud si založíte Mergado účet, předáte mi adresu Vašeho XML feedu, nastavíte si pravidla, jak se mají informace upravit, já pro vás zpracuji nový XML feed na míru. Srovnávačům předáte adresu nově vytvořeného XML, a pak už jen vyhodnocujete, o kolik procent se vám zvýšily prodeje.

Jaká pravidla nastavit Vám poradím, když si zdarma vyžádáte Audit XML. A pokud byste chtěli pomoct i s nastavením pravidel, máme pro Vás připravenou placenou podporu a školení, viz stránka Služby.

Protože mám rád malé obchůdky, pracuji pro eshopy, které mají do 2 tisíc položek zdarma. Větší internetové obchody mi za optimalizaci dat platí řádově stokoruny měsíčně, viz Ceník služeb.

Zákazníci pana Mergada

Aktuálně pracuji pro 60 obchodů, které mají založený Mergado účet, a těší mě, že o mé služby mají zájem stále další eshopy. Starám se o obchůdky s několika produkty, i o velké e‑shopy s více než 100 tisíci produkty.

O nastavení pravidel se nyní starají výhradně kolegové konzultanti, ale do konce března se budou moct uživatelé sami přihlásit na svůj účet a využívat mých služeb sami na maximum.

Všem zákazníkům, kteří mi poskytli ohlasy na mé služby, bych rád poděkoval. Baví mě učit se nové věci a zlepšovat se, proto je pro mě zpětná vazba velmi důležitá. Několik reakcí klientů si můžete přečíst na stránce Reference.

Pan Mergado

Pan Mergado je největší dříč v našem týmu. Maká ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu píše návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, je to virtuální postava, ale my ho máme rádi. Fakt.