Proč je lepší použít Mergado a nevyvíjet funkce do svého e‑shopu

Petr Parimucha
19. 5. 2014
3 minuty čtení
Pan Mergado a peníze

Včera zase padla otázka: „…proč bych měl platit za Mergado dlouhodobě, když si jednou nechám vyladit XML svého e‑shopu od vývojářů, nechám dodělat v administraci nějaké to udělátko a hotovo. Ušetřím…“. Domnívám se, že to je omyl. A uvedu důvody, proč se tak domnívám.

Důvody z pohledu provozovatele e‑shopu

Mergado je levné

Mergado stojí od 286 Kč měsíčně. Při platbě na 6 či 12 měsíců jsou slevy. Rok provozu tak lze získat od 2 746 Kč bez DPH. Spočítejte si kolik by stály úpravy e‑shopu, hodinové sazby vývojářských firem se pohybují obvykle od cca 500 do 1500 Kč za hodinu práce. Za peníze, co by stály úpravy e‑shopu, získáte Mergado na několik let a k tomu jeho další přínosy viz dále.

Mergado je levné

A to také při správě. Některé e‑shopy mají v administraci políčko „Název zboží pro Zboží.cz“. Sem lze vyplnit ručně název, který zaručí správné spárování do produktové karty. A teď si vezměte, že jiná data potřebuje Zboží.cz, jiná Heureka, jiná menší vyhledávače zboží… a co když ručně naplníte stovky či tisíce položek a ty bude třeba najednou upravit? Třeba protože Heureka změní podmínky pro párovací názvy určité kategorie zboží? Kolik bude stát sil a peněz stovky či tisíce položek upravit ručně? Mergado má na toto nástroje a řadu úprav lze udělat za pár minut.

Začít můžete ihned

Práce vývojářů na vylepšení e‑shopu často zaberou týdny i měsíce. Naproti tomu si v Mergadu založíte uživatelský účet, první export a je to. Zabere to asi 10 minut.

Mergado řeší strukturu i obsah XML

Vrátíme-li se k výchozí myšlence, “jednou si vyladit XML”, pak to sice vyřeší chybějící elementy, opraví některé nedostatky, ale nedokáže postihnout obsah. To, co do dat pro inzerci putuje z importů zboží či ručního plnění, je neméně důležité a navíc se to průběžně mění. Je tedy třeba obsah XML sledovat a měnit průběžně a dlouhodobě.

Mergado umí funkce, které e‑shop naučíte stěží

Z mnoha jmenujme například: přístup marketingové agentuře bez zásahu do administrace e‑shopu, audit XML, audit nabídky, nástroje pro výpočet optimálních nabídek za prokliky, export kampaní do Skliku a další.

Mergado se dál vyvíjí

Výčet funkcí stále není konečný. Plán nových vychytávek a nástrojů je dlouhý a tým pana Mergada neustále pracuje na vylepšování.

Získáte informace

Součástí využívání Mergada je e‑mailový newsletter, který informuje o novinkách v oboru, problémech a tipech, jak tyto problémy řešit. Uživatelská podpora pomáhá s řešením základních výzev a zodpovídá dotazy.

Důvody z pohledu marketéra

Mergado zjednoduší práci s velkými objemy dat

Už jsem to zmínil výše. Přesto je to klíčové. Mergado podporuje regulární výrazy, má funkce „najít a nahradit“, „hromadné přejmenování kategorií“, vlastní proměnné, zkrátka je stavěno na práci s velkými objemy dat. Tím práci zrychlízefektivní.

Změna nastavení je rychlá a levná

Pokud jeden den nastavíte např. nabídky za prokliky a druhý den si to rozmyslíte, zabere úprava pár kliknutí. Představte si, že byste toto zadávali k realizaci vývojářům. Kolik by to stálo času?

Zpracování statistických dat

Mergado může kromě dat o nabídce zboží e‑shopu zpracovávat také statistická data z Heureky či data o nákladech e‑shopu. Na jejich základě fungují pokročilé algoritmy, které umožňují např. optimalizovat náklady na inzerci.

Mergado nejsou jen „zbožáky“

Aktuálně Mergado dokáže zpracovat pro všechny podstatné vyhledávače zboží v ČR a SR, konvertuje data pro Google Nákupy, podporuje dva německé vyhledávače zboží. Dále podporuje RTB platformu AdForm a PPC reklamní systém Sklik. To vše v základní ceně. Uživatel platí pouze za celkový počet výstupních položek v Mergadu. Bez zvláštních příplatků.

To jsou hlavní důvody, proč se domnívám, že je Mergado levnější, než upravovat e‑shop a zákazníkům přinese, při správném nastavení, více.

Jaký je Váš názor?