Český ecommerce rybníček se hemží rybami. Zdejší konkurence se předhání ve zkvalitňování služeb. Management e-shopů čím dál tím víc klade důraz na získávání nových znalostí a optimalizaci. Východní státy však v on-line obchodování stále nabízí velké množství příležitostí. Mezi ty, které jich nabízí nejvíce, patří Maďarsko.
Podmínky na trhu
I když počty maďarských e-shopů rostou, pro rozvinutější zahraniční e-shopy je expanze do Maďarska stále velmi atraktivní. Jeho populace činí necelých 10 milionů obyvatel, přitom zde existuje jen okolo 6 tisíc e-shopů. Přesto, že 4,1% podíl e-commerce na celkovém retailu je velmi nízký, její loňský nárůst o 20 % svědčí o zajímavém vývoji, který v maďarském on-line marketingu právě probíhá. Průzkum agentury Expandeco ukazuje, že v loňském roce v Maďarsku nakupovalo přes internet zhruba 4,2 milionu lidí.
Kromě nízké konkurence a menších zkušeností hrají expandujícím obchodům do karet i poměrně nízké náklady na provoz. Ačkoliv do Maďarska už své pole působnosti rozšířilo množství zahraničních e-shopů, hlavní růst tamní e-commerce se teprve očekává. Neprováhejte ideální čas na vstup na maďarský trh. Používejte Mergado i zde. Umí vám pomoci vhodně nastavit datové soubory a usnadní vám spoustu práce.
Vyhledávače a srovnávače
Nejběžnějším vyhledávačem v Maďarsku je Google. To způsobuje, že jeho služba AdWords je také nejpoužívanější reklamní platformou. Maďaři hojně inzerují i na sociálních sítích. Kromě Facebooku začíná růst obliba Instagramu a LinkedInu. Pro inzerci na Facebooku pro vás má Mergado skvělého pomocníka. Feed Image Editor je aplikace pro editaci obrázků do produktových reklam na Facebooku, a tím pomáhá navyšovat proklikovost reklam.
Největší maďarský srovnávač cen Arukereso je v žebříčku nejnavštěvovanějších webů na druhém místě za C2C kanálem Jofogas. Podle článku agentury Visibility mají místní zbožáky velký význam pro inzerci produktů, jejichž cena se dá snadno porovnat. O cenově citlivé produkty není na srovnávačích velký zájem.
U většiny kategorií na maďarských srovnávačích je cena za proklik nižší než v České republice. Zároveň je zde oproti ČR výrazně nižší návštěvnost. Je to způsobené tím, že maďarští zákazníci nejsou tolik orientovaní na cenu jako Češi, a málo rozvinutou maďarskou e-commerce.
Největší zbožové srovnávače v Maďarsku
- Árukereső.hu - nejznámější porovnávač cen, autorita při udělování certifikátů důvěryhodnosti e-shopu, cena za proklik je levná (cca od 3 do 9 centů), pokud váš e-shop nemá maďarský právní subjekt a informace o něm na svém webu, Árukereső ho oštítkuje vlajkou domovského státu (nabídka vašich produktů se tak zobrazí až pod nabídkou maďarských subjektů), bidding se nevztahuje na ostatní tuzemské e-shopy (funguje pouze na zahraniční konkurenci), košík zde není zavedený pro každou kategorii (v současnosti není podporovaná kategorie fashion)
- Olcsóbbat.hu – dvojka mezi zbožáky, patří mezi členy Central Media Group Portfolio, dostane se tak až k 70 % maďarských spotřebitelů (e-shop se díky tomu zobrazí na stránkách jako např. Startlap.hu, Vezess.hu či nlc.hu), je zde zaregistrovaných 4677 e-shopů, mohou se tu zaregistrovat i zahraniční e-shopy, cena za proklik je podle toho, o kterou kategorii se jedná, od 13 do 16 kreditů (1kredit = 1 Ft), přesný seznam najdete zde: https://partnerportal.olcsobbat.hu/landing/pricelist, účtuje si pouze sumu za prokliky
- Depo.hu
- Kirakat.hu
- Shopmania.hu
- ShopAlike.hu
- Árcédula.hu
- Edigital.hu
- Olcsó.hu
A to je pro dnešek vše. Na druhou část článku se můžete těšit zítra. Povíme si v ní, jaké maďarské formáty můžete v Mergadu využít. Uděláme si přehled nejpoužívanějších dopravců a druhů plateb a nejprodávanějšího zboží. A hlavně si předáme několik důležitých tipů, které vám podnikání v Maďarsku usnadní. Zatím si zkraťte čekání naším článkem, jak správně expandovat na Slovensko.
Přidat komentář