Spočítejte si, zda se vašemu e‑shopu prokliky z placeného vyhledávání Zboží.cz vyplácí!

Článek zveřejněn 10. 11. 2014
| 1 minuta čtení

O placeném vyhledávání

Od října 2014 rozšířilo Zboží.cz aukční princip výpočtu ceny reklamy také do výsledků vyhledávání. Inzerující e‑shopy stanovují maximální nabídku za proklik pomocí XML elementu MAX_CPC_SEARCH nebo v administraci Zboží.cz.
Naproti tomu maximální nabídku za proklik z produktové karty definují e‑shopy XML elementem MAX_CPC.

O statistikách provozovny

Statistiky Provozovny má Zboží.cz v administraci již delší čas. Až nyní je však využít k posouzení výsledků inzerce ve vyhledávání a v kartách skutečně lze. Statistiky provozovny vypadají asi takto:

Statistiky Zboží.cz

Porovnávejte mezi sebou řádky „Produkty — aukční prokliky“ a „Fulltext — aukční prokliky“. Ostatní řádky jsou pro historická data. Jejich popis zobrazíte kliknutím na ikonu nápovědy.

Co na to pan Mergado

Jsem rád, že Zboží.cz dotáhlo statistiky do použitelného stavu. První výsledky ochabují hysterii, která mne jala v minulých čtrnácti dnech. I přesto si kontrolujte svá data pečlivě. Jsou e‑shopy, kde inzerce ve vyhledávání Zboží.cz funguje dobře, ale jsou i takové, kde mají uživatelé velmi nízký konverzní poměr, což tuto část inzerce prodražuje.

Statistiky Provozovny najdete v administraci Zboží.cz, v části Provozovna –> Statistiky provozovny.

Napsal / pan Mergado / 10. 11. 2014
Pan Mergado je největší dříč v našem týmu. Maká ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu píše návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, je to virtuální postava, ale my ho máme rádi. Fakt.

Komentáře

Dobrý den,

rád bych vznesl dotaz na ostatní eshopaře, jaká je spokojenost s novým zbozi.cz

U nás došlo totiž k velkému poklesu, ačkoliv počet zobrazení a pozice v produktovém detailu se zlepšila.

Děkuji

Tomáš

Tomáš / 10. 11. 2014 - 14:44

Tak díky naprosto šílenému větru v pěněžence, který nastal po 5 násobném zdražení prokliků, jsme poslali zbozi.cz k šípku. Konverze z tohoto kanálu nevydělaly na marži. Ostatní kanály fungují bez problémů. Seznam je nenažraný. Subjektivní pocit ze zhoršení konverzí: lidi klikají ze zvědavosti, nové rozhraní se teprve učí. Nicméně testování platit nebudeme.

Bob / 10. 11. 2014 - 21:51

Je bezva, že to máte pod kontrolou Bobe. Pro nás byly tyhle statistiky hodně důležité. U některých e‑shopů funguje Zboží.cz dobře. Rozlišení prokliků z karet a vyhledávání pomůže lépe cílit peníze tam, kde vydělává víc. Ale jak jsem psal, je fajn, že si to hlídáte.

Petr Parimucha (admin) / 10. 11. 2014 - 23:40

Ahoj, díky za info. Je nějak možné rozdělit tyto statistiky nad jednotlivými kampaněmi? Ve chvíli, kdy má klient pod 1 provozovnou spojené 2 eshopy to je celkem nerelevantní :(

Pavel Tlapák / 19. 11. 2014 - 15:16

Hmm… vidíš, na to jsem Pavle nepomyslel. Prověřím.

Petr Parimucha (admin) / 19. 11. 2014 - 20:44

Dobrý den Pavle. Přemýšlím nad Vašim komentářem a moc nerozumím… Pokud má podnik ve Zboží.cz na jednom uživatelském účtu více e‑shopů, má každý e‑shop vlastní Statistiky Provozovny. Data jsou tedy oddělená.

Nebo myslíte něco jiného?

pan Mergado (admin) / 20. 11. 2014 - 21:40

Máte pravdu :) Jsem zvyklý koukat na statistiky kampaně, takže jsem tak nějak automaticky předpokládal, že v provozovně to bude sloučené :)

Díky,

Pavel Tlapák / 20. 11. 2014 - 22:00

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.