Spočítejte si, zda se vašemu e‑shopu prokliky z placeného vyhledávání Zboží.cz vyplácí!
O placeném vyhledávání
Od října 2014 rozšířilo Zboží.cz aukční princip výpočtu ceny reklamy také do výsledků vyhledávání. Inzerující e‑shopy stanovují maximální nabídku za proklik pomocí XML elementu MAX_CPC_SEARCH nebo v administraci Zboží.cz.
Naproti tomu maximální nabídku za proklik z produktové karty definují e‑shopy XML elementem MAX_CPC.
O statistikách provozovny
Statistiky Provozovny má Zboží.cz v administraci již delší čas. Až nyní je však využít k posouzení výsledků inzerce ve vyhledávání a v kartách skutečně lze. Statistiky provozovny vypadají asi takto:
Porovnávejte mezi sebou řádky „Produkty — aukční prokliky“ a „Fulltext — aukční prokliky“. Ostatní řádky jsou pro historická data. Jejich popis zobrazíte kliknutím na ikonu nápovědy.
Co na to pan Mergado
Jsem rád, že Zboží.cz dotáhlo statistiky do použitelného stavu. První výsledky ochabují hysterii, která mne jala v minulých čtrnácti dnech. I přesto si kontrolujte svá data pečlivě. Jsou e‑shopy, kde inzerce ve vyhledávání Zboží.cz funguje dobře, ale jsou i takové, kde mají uživatelé velmi nízký konverzní poměr, což tuto část inzerce prodražuje.
Statistiky Provozovny najdete v administraci Zboží.cz, v části Provozovna –> Statistiky provozovny.
Komentáře
Dobrý den,
rád bych vznesl dotaz na ostatní eshopaře, jaká je spokojenost s novým zbozi.cz
U nás došlo totiž k velkému poklesu, ačkoliv počet zobrazení a pozice v produktovém detailu se zlepšila.
Děkuji
Tomáš
Tak díky naprosto šílenému větru v pěněžence, který nastal po 5 násobném zdražení prokliků, jsme poslali zbozi.cz k šípku. Konverze z tohoto kanálu nevydělaly na marži. Ostatní kanály fungují bez problémů. Seznam je nenažraný. Subjektivní pocit ze zhoršení konverzí: lidi klikají ze zvědavosti, nové rozhraní se teprve učí. Nicméně testování platit nebudeme.
Je bezva, že to máte pod kontrolou Bobe. Pro nás byly tyhle statistiky hodně důležité. U některých e‑shopů funguje Zboží.cz dobře. Rozlišení prokliků z karet a vyhledávání pomůže lépe cílit peníze tam, kde vydělává víc. Ale jak jsem psal, je fajn, že si to hlídáte.
Ahoj, díky za info. Je nějak možné rozdělit tyto statistiky nad jednotlivými kampaněmi? Ve chvíli, kdy má klient pod 1 provozovnou spojené 2 eshopy to je celkem nerelevantní :(
Hmm… vidíš, na to jsem Pavle nepomyslel. Prověřím.
Dobrý den Pavle. Přemýšlím nad Vašim komentářem a moc nerozumím… Pokud má podnik ve Zboží.cz na jednom uživatelském účtu více e‑shopů, má každý e‑shop vlastní Statistiky Provozovny. Data jsou tedy oddělená.
Nebo myslíte něco jiného?
Máte pravdu :) Jsem zvyklý koukat na statistiky kampaně, takže jsem tak nějak automaticky předpokládal, že v provozovně to bude sloučené :)
Díky,
Přidat nový komentář