eMAG

eMAG je největší marketplace v Rumunsku, který nabízí produkty z kategorií elektronika, kosmetika, sportovní vybavení, knihy, muzika, filmy, dům a zahrada a mnoha dalších. Působí na 4 trzích a má přes 16 tisíc partnerských e‑shopů. V roce 2020 ve spolupráci s rumunským řetězcem supermarketů rozjel vlastní online supermarket. eMAG aktuálně vykazuje meziroční růst o 50 %.

Kromě opanování domácí pozice eMAG v minulých letech úspěšně vkročil na bulharský a maďarský trh. Své služby rozšířil i do Polska, když se spojil s jedním z největších zdejších e‑shopů Agito.

Jak vám s inzercí na eMAGu pomůže Mergado?

Mergado je feed marketingový nástroj, jehož pomocí dokážete hromadně a automatizovaně nastavovat inzerci pro řadu velkých zbožových srovnávačů, včetně eMAGu.

  • Mergado nabízí kompletní podporu eMAG formátu. 
  • Používáte či pro inzerci na eMAG chcete používat některé e‑shopové platformy? Propojte je pohodlně s Mergadem pomocí bezplatného modulu Mergado Pack
  • Obrázky, které jsou na eMAGu stěžejní, hromadně upravíte v appce Feed Image Editor.

Jak inzerovat na eMAGu?

1

JAKÉ FORMÁTY FEEDU EMAG PŘIJÍMÁ

Zdrojem dat jsou tradiční importy XML a CSV. Vaše produkty dokážete nahrát i po jednom.

2

JAK NAHRÁT FEED DO EMAGU

  1. Zadejte název feedu (libovolný).
  2. Zvolte typ feedu: 
    • XML
    • CSV — podporované oddělovače “,” a “;” a TSV.
  3. Model nahrání feedu: 
    • Nahrání produktu - pro nahrávání nových produktů, vždy obnoví každou hodnotu z feedu
    • Aktualizace nabídky — pro aktualizaci již existující ceny produktu a hodnoty skladu
  4. Feed URL (např.: http://vendorrurl.hu/feeds/feedemag.xml)
    • feed musí být dostupný na URL, soubor nelze nahrát z počítače
  5. (Výchozí DPH): hodnota DPH pro nahrané produkty 
    • vybírejte ze seznamu, možnosti: 0, 5, 18, 27 % 
  6. (Výchozí doba zpracování (ve dnech)
    • doba zpracování objednávek ve dnech
    • povolené hodnoty jsou: 0, 1, 2, 6, 9, což znamená: 1, 2, 3, 7, 10 dní
    • výchozí hodnota je: 0 — pokud byste chtěli použít jinou hodnotu než 0, informujte prosím svůj eMAG kontakt, protože musí být nejprve autorizován
    • dobu zpracování je možné následně upravit pro konkrétní produkty pomocí elementu ve feedu
  7. Po nahrání feedů je další krok mapování elementů z feedu na emag elementy.
  8. POZOR!: Po naharání feedu, není možné vymazat feed. Lze pouze pozastavit nebo inaktivovat nahraný feed.
  9. Aktualizace feedu nastavíte v administraci v sekci Feed frissítés ütemezése Plán aktualizace feedu. Přegenerování je možný nastavit nejčastěji na každé 4 hodiny.

* Hvězdičkou označené elementy jsou povinné.

3

SPECIFIKACE EMAG FEEDU

Povinné elementy

  • Kategorie (CATEGORY)
    • Měl by obsahovat kategorie e‑shopu. Nesmí být speciální kategorie pro zlevněné produkty.: “Akciós”, “Leárazás”, “Szezonális”, atd.
    • Po nahrání feedu je nutné požádat eMag o kategorie, ve kterých chcete svoje produkty inzerovat.
    • Mapování produktů do jednotlivých kategorií eMagu probíhá po nahrání feedu z administraci v sekci Kategorie.

 

  • Název produktu (NAME)
    • Povolené je pouze velké písmeno u prvního slova, ostatní musí být malé, kromě oficiálních zkratek jako je např.: RAM, HDMI
    • V případě duplicitních názvů lze rozlišit produkty doplněním parametrů (např. velikost, barva atd.) pomocí pravidla Přepsat.
    • Název produktu má jasně danou strukturu. Musí obsahovat Značku, Model, Typ výrobku, a Parametry (barva, velikost, kapacita, doporučené stáří atd.) a další reprezentativní nebo jedinečné vlastnosti (různé kódy, zkratky). Jednotlivé elementy je třeba oddělit čárkou. Neuvádějte informace o nabídce nebo vaší společnosti, jako je název společnosti, cena nebo podrobnosti o dodání.
    • Tip: Název produktu v Mergadu jednoduše opravíte pomocí pravidla.
    • Nepoužívejte přídavná jména popisující skvělost produktu, jako je super, jedinečný, limitovaná edice, poslední.
  • Výrobce (MANUFACTURER)
    • Pokud produkt vyrábíte sami, zadejte název společnosti (bez s.r.o).
    • Pokud nemáte ve feedu element MANUFACTURER, pomocí pravidla můžete převést výrobce z elementu BRAND.
  • ID produktu (PRODUCT_ID)
    • Musí být unikátní, může obsahovat jen číselné hodnoty, a první číslo nemůže být 0. Poté co nahrajete produkty na eMag, ID produktu nelze editovat.
  • Kód produktu (PRODUCT_NUMBER)
    • Obvykle obsahuje číslo výrobku, může obsahovat alfanumerické a speciální znaky.
  • URL produktu (PRODUCT_URL)
    • URL nesmí obsahovat diakritiku a některé speciální znaky, např. znak Celsia.
  • URL obrázku (IMAGE_URL)
    • Obrázek nesmí obsahovat jinou grafiku než fotku daného produktu (jiné produkty, loga, vodoznaky, zrcadlení, koláže atd.). Samotný produkt ale může obsahovat logo brandu (v případě zamítnutí interním auditem eMagu kontaktujte support srovnávače).
    • Povolený formát obrázků je JPG, PNG nebo GIF. Pro důkladnou kontrolu si spusťte audit obrázků: https://image-validator.com/hu.
    • URL nesmí obsahovat diakritiku a některé speciální znaky, např. znak Celsia.
  • Prodejní cena (PRICE_SPECIAL)
    • element s konečnou cenou (slevněnou či obvyklou) bez DPH!
    • Prodejní cena nesmí obsahovat DPH, musí to být číselná hodnota a jeho hodnota nemůže být záporná. Pokud je produkt slevněný, v elementu SALE_PRICE se uvede konečná slevněná cena. Původní cenu je doporučeno uvést v nepovinném elementu RECOMMENDED_PRICE.
  • Stock (STOCK)
    • jen číselné hodnoty (bez ks)
  • EAN (EAN)
    • EAN je povinný u většiny kategorií. Zkontrolujte, zda je u vašich produktů není EAN vyžadován. (Kategorie bez EAN kódu: Náhradní díly pro automobily, Motorový olej, Automobily, Licence na elektronické hry, ATV a UTV, Kancelářský a stolní software, Pulzní oxymetry, Lékařské chirurgické masky, Svatební šaty, Vstupenky na akce).

Doporučené elementy

  • Doporučená cena (PRICE)
    • Původní cena. Pokud je produkt slevněný (bez DPH!), cena po slevě se uvádí v povinném elementu SALE_PRICE.
  • DPH (VAT)
    • Musí být číselná hodnota.
  • Handling time (HANDLING_TIME)
    • Doba dodání ve dnech.
    • Povolené hodnoty jsou 0, 1, 2, 3, 6 ‚9. Význam: 0 — do 2 dnů; 1 — do 3 dnů; 2 — do 4 dnů; 3 — do 5 dnů; 6 — do 8 dnů; 9 — do 11 dnů.
    • Mergado tento element vytváří automaticky, hodnoty je třeba doplnit pomocí pravidel ručně.
  • Garance (GARANCIA)
    • Hodnoty se uvádí v měsících (např. 24). Pokud na produkt se nevztahuje záruka zadejte hodnotu 0.
  • Popis produktu (DESCRIPTION)
    • Neuvádějte odkazy na jiné stránky, kde je váš produkt také k zakoupení. Nesmí obsahovat slova: akció, szállítás, garancia, atd.
4

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY V EMAG FEEDU

  • Chybějící povinné elementy
    • Povinné elementy můžete doplnit více způsby, např. pravidly Přepsat, Hromadně přepsat podle výběrů, Hromadně přepsat podle hodnot.
  • Chybová hláška Unmapped category
    • Špatně namapovaná kategorie. Musíte požádat eMag o přidělení nové kategorii.
  • Produkty se stejným jménem/​​Duplicitní hodnoty v názvu produktu
    • NA eMagu nesmíte nahrávat produkty se stejným jménem. Pomocí pravidla Přepsat můžete doplnit Název produktu např. s atributem. Tím se název produktu změní na unikátní název.
  • Duplicitní nebo nevalidní hodnoty elementu EAN
    • Zkontrolujte si EAN u produktů. Pomocí operátoru “je delší než” můžete zkontrolovat, zda některé hodnoty EAN nejsou delší než je povoleno.
  • Hodnota Handling Timu není validní
    • Hodnota elementu obsahuje čas dodání od objednávky. Může obsahovat jen některé hodnoty: 0, 1, 2, 3, 6, 9.

Odborné články o inzerci na eMAGu