Logistika, ekologie a vše ostatní o polské e-commerce v roce 2019

V Polsku je více než 27,5 milionu uživatelů internetu. 62 % z nich nakupuje online. Jakým způsobem Poláci nakupují online? A s čím vám letos v Polsku pomůže Mergado? Tyto informace najdete v tomto článku.

E-commerce v Polsku roste

Pokud se ptáte, proč se elektronický obchod v Polsku rozvíjí, odpověď je jednoduchá. Polský online trh nabízí velké množství produktů a jeho služby jsou dostupnější. Polská vláda navíc před časem zavedla šestidenní obchodní týden, což velkému množství zákazníků částečně omezilo přístup k nakupování u maloobchodníků.

To potvrzuje i nejnovější zpráva společnosti Gemius. Podle ní se téměř polovina zákazníků elektronického obchodování nachází ve městech s méně než dvěma sty tisíci obyvateli. Tato místa často nemají nákupní infrastrukturu, zájem o online nakupování je zde proto odpovědí na nedostatek možností místního trhu.

Co se v Polsku prodává?

Nebudeme se mýlit, když řekneme že všechno, nicméně i zde najdeme několik oblíbených druhů produktů. Patří mezi ně móda a doplňky, boty, knihy a kosmetické výrobky. Rozhodování o zakoupení zboží je často ovlivněno podmínkami prodeje, jedním z nejdůležitějších kritérií je logistika.

Polská logistika

Polští zákazníci při nákupu oceňují pohodlí. 58 % respondentů výzkumu Gemius si vybírá doručení domů. Další důležité hledisko je snadný přístup k zásilce, 52 % respondentů proto využívá poštovní služby společnosti InPost.

Takto zlepšila polská logistika zákaznické zkušenosti v roce 2019:

  • nová nabídka Polské pošty usnadňuje elektronické obchodování, přečtěte si více ZDE
  • spolupráce mezi rozšířeným řetězcem Żabka a dvěma hlavními logistickými hráči - DHL a Polská pošta, další informace ZDE
  • spolupráce mezi InPost a AliExpress, více najdete ZDE
Přehled polské e-commerce v roce 2019.

Co se nedaří?

Zákazníci své zkušenosti s online nakupováním hodnotí v průměru dobře. Několik oblastí však stále potřebuje zlepšení. Jako největší nevýhodu elektronického obchodování uvádějí polští zákazníci příliš dlouhou dodací lhůtu a remarketingové reklamy, které se objevují dlouho poté, co dokončili nákup.
Když mluvíme o reklamách a cílení na zákazníky, všimněme si také další důležité události. Většina internetových prohlížečů zavedla možnosti blokování cookies souborů a polští zákazníci ji pomalu ale jistě zapínají. Takový zájem o opětovné získání soukromí na internetu je pro elektronický obchod výzva.
Kromě marketingových výzev taky nesmíme zapomenout na dopis Evropské komisi proti společnosti Google. Jaký to bude mít dopad na e-shopy a zákazníky? To zjistíme v letošním roce.

Budoucnost polské e-commerce

Budoucnost elektronického obchodu v Polsku vypadá zářivě.
Plánujete dobýt polský trh? Nezapomeňte upřednostnit to, co je nyní trendy. Jedním z žhavých témat je ekologie. Donedávna stál zájem o ni na okraji, ale v posledních několika měsících její popularita stoupá. Udržitelnost je zvláště důležitá pro zákazníky s vyššími příjmy. Myslíte si, že příklon k ekologii pozmění polský trh? Jaký je váš přístup k udržitelnosti a ekologii? Dejte nám vědět v komentářích níže.

Inzerujte s Mergadem a jeho aplikacemi

Mergado se před necelými dvěma lety vydalo do Polska. Naučilo se jazyk a zládnete v něm inzerci pomocí zásadních polských formátů. Polským e-shopařům (i zahraničním, které v Polsku prodávají) tak nabízí přehledné prostředí, ve kterém zautomatizují jednotlivé úkony inzerce a zefektivní úpravu feedů.

V Mergado Store pro Polsko využijete několik šikovných aplikací:

 

Polsko je pro obchodníky pohybující se v regionu střední Evropy státem, který začíná projevovat svoje možnosti. Pokud je vašemu e-shopu jeho mateřská země malá, zvažte expanzi na polský trh – při vhodně zvolených strategiích zde vaše snahy určitě zhodnotíte.

 

Mohlo by vás zajímat:

Srovnávač módy startuje projekt GLAMI TOP

Pokud je pro vás GLAMI důležitým kanálem pro prodej vašeho zboží, zbystřete pozornost. Srovnávač zaměřený na módu a doplňky přidává vylepšení – zákaznické recenze. Odlišení od konkurence je odteď snazší díky zpětné vazbě od nakupujících a přináší s sebou řadu výhod. Pojďme se na ně podívat.

08.01.2020
Posuňte dál inzerci pomocí tipů Michala Janíka

Michal Janík je náčelník Mergada a velký nadšenec do e-commerce. Na MergadoFestu 2019 představil možnosti tvorby cenových automatů, vylepšování biddingu či byznys reportingu. Před koncem roku na blogu Bidding Fox uveřejnil postupy těchto úkonů. Pojďme si je projít.

07.01.2020
Dostaňte co nejvíc z povánočního prodeje

Nevěnujte pozornost prodeji pouze do Vánoc. Čím dál více lidí si nechává nákup – klidně i dražšího – zboží na povánoční slevy. Připravte se důkladně na výprodeje v tomto období. Pokud se nad povánočními strategiemi zamyslíte správně, přinesou vašemu e-shopu další zisk.

11.12.2019

Přidat komentář