Posuňte dál inzerci pomocí tipů Michala Janíka

Michal Janík je náčelník Mergada a velký nadšenec do e‑commerce. Na MergadoFestu 2019 představil možnosti tvorby cenových automatů, vylepšování biddingu či byznys reportingu. Před koncem roku na blogu Bidding Fox uveřejnil postupy těchto úkonů. Pojďme si je projít.

Michal Janík je náčelník Mergada a velký nadšenec do e‑commerce. Na MergadoFestu 2019 představil možnosti tvorby cenových automatů, vylepšování biddingu či byznys reportingu. Před koncem roku na blogu Bidding Fox uveřejnil postupy těchto úkonů. Pojďme si je projít.

Jak do exportu v Mergadu dostat cenu konkurenčního e‑shopu

Potřebujete vytvořit výběr zboží, kde je váš e‑shop levnější (nebo dražší) než konkurence? Když si do exportů v Mergadu ke svým položkám zboží (SHOPITEM) doplníte prodejní ceny konkurenčního e‑shopu, stanou se tato data přímo součástí exportu. Díky tomu je snadno zapojíte do výběrů, které řídí vaši inzerci.

Co budete potřebovat

Kromě využívání Mergada samotného si musíte zapnout dvě aplikaceMergado Store.

  • Bidding Fox – pomocí této appky získáte potřebná data z produktových karet Heureky
  • Bidding Fox Elements – díky ní dokážete zapsat data z Bidding Fox do exportu v Mergadu

Návod

Přehledný pracovní postup najdete zde.

Jak do exportu v Mergadu dostat cenu nejlevnějšího konkurenta

Když se naučíte, jak do exportu v Mergadu dostanete cenu konkurenčního e‑shopu, dokážete do něj také dostat číslo s cenou nejlevnějšího (druhého, třetího atd.) konkurenta. Tuto možnost využijete pro pokročilé řízení biddingu, pricing a další vychytávky profesionálních marketérů.

Potřebovat budete opět aplikace Bidding FoxBidding Fox Elements.

Návod

Postup vložení ceny nejlevnějšího konkurenta je v prvních třech bodech stejný jako doplnění ceny konkurenčního e‑shopu výše. Jak postupovat dále, se dozvíte v tomto článku.

Jak využít data o cenách konkurentů v biddingu na Heurece a Zboží.cz

Kromě informací o cenách konkurentů dokážete pomocí Bidding Fox Elements získat další informace. Z elementu BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS také vyparsujete:

  • ceny všech prodejců na TOP pozicích
  • názvy na TOP pozicích
  • informace o dárcích nabízených v elementu GIFT
  • informace o skladové dostupnosti

Jak tato data využijete v biddingu

Z těchto informací si dokážete vytvořit vlastní biddingový algoritmus, který prostřednictvím výběrů a pravidel v Mergadu vypočítá nabídky za prokliky podle vašich požadavků.

Data kromě toho využijete při tvorbě speciálních výběrů, mezi které např. patří:

  • Bidduj jen pokud je moje cena nižší než cena konkrétního konkurenta.
  • Bidduj jen pokud konkrétní konkurent není v TOP pozicích.
  • Bidduj víc, pokud mám lepší skladovou dostupnost než ostatní konkurenti na TOP pozicích.

Jak získat seznam všech GIFTů konkurentů vašeho e‑shopu na Heurece

Další Michalovou vychytávkou je vytvoření seznam hodnot elementu GIFT vašich konkurentů. Hodí se pro inspiraci, kontrolu dárkových akcí konkurence a případnou diskusi s podporou Heureky, co je a co není korektní hodnota dárků v elementu GIFT.

Potřebovat budete opět aplikace Bidding Fox a Bidding Fox Elements.

Návod

Postup tvorby seznamu GIFTů najdete v tomto článku.

Postavte byznys reporting na HTML reportech z Bidding Foxu

Bidding Fox v nedávné době rozšířil výběr formátů reportů na stránce Produkty. Z dřívější jediné CSV varianty si v současnosti vyberete i HTML či XLS. HTML report umí řadit řádky podle hodnot (sestupně/​vzestupně), vybrat, které sloupce se zobrazí/​skryjí, stáhnout data v jiném formátu. Kromě toho ho samozřejme dokážete ukládat, dělat reporty či je sdílet se členy týmu tak, jak potřebujete.

Jaké výhody má pro vendory monitoring konkurence

Vendor je výrobce či výhradní distributor zastupující značku a je pro něj důležité, aby měl přehled o své konkurenci. Bidding Fox má vlastní stránku Konkurence – tabulku, která ukazuje, kolik zboží mají e‑shopy v nabídce, rozdíly v cenových hladinách atd. Její obsah můžete filtrovat např. podle značky či kategorií. Jednotlivé prodejce lze rozkliknout na stránku s detailními informacemi.

K čemu vendoři využijí monitoring konkurence

Stránka Konkurence vám odpoví na mnoho otázek. Mezi ty základní patří zjištění:

  • kteří prodejci prodávají vaše zboží?
  • jestli skutečně mají vaši dealeři vaše zboží v nabídce?
  • jací prodejci vaše zboží nabízí, i když s nimi nemáte přímý dealerský vztah?
  • jestli má vaše zboží v aktivní nabídce konkrétní prodejce a kolik položek nabízí?
  • jak se liší cenová hladina konkrétních prodejců od vašich „doporučených“ cen?

Vyzkoušejte si využití těchto profesionálních metod. Získáte tak ještě lepší přehled o vaší konkurenci a dokážete lépe zacílit biddingové strategie. Jsou pro vás appky Bidding Fox a Bidding Fox Elements nové? Navštivte lišácká školení Jak na automatický bidding pomocí Bidding FoxZvyšte výkonnost inzerce pomocí aplikace Bidding Fox Elements.

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.