Posuňte dál inzerci pomocí tipů Michala Janíka

Michal Janík je náčelník Mergada a velký nadšenec do e-commerce. Na MergadoFestu 2019 představil možnosti tvorby cenových automatů, vylepšování biddingu či byznys reportingu. Před koncem roku na blogu Bidding Fox uveřejnil postupy těchto úkonů. Pojďme si je projít.

 

Jak do exportu v Mergadu dostat cenu konkurenčního e-shopu

Potřebujete vytvořit výběr zboží, kde je váš e-shop levnější (nebo dražší) než konkurence? Když si do exportů v Mergadu ke svým položkám zboží (SHOPITEM) doplníte prodejní ceny konkurenčního e-shopu, stanou se tato data přímo součástí exportu. Díky tomu je snadno zapojíte do výběrů, které řídí vaši inzerci.

Co budete potřebovat

Kromě využívání Mergada samotného si musíte zapnout dvě aplikace z Mergado Store.

  • Bidding Fox – pomocí této appky získáte potřebná data z produktových karet Heureky
  • Bidding Fox Elements – díky ní dokážete zapsat data z Bidding Fox do exportu v Mergadu
Náhled produktové karty na Heureka.cz. Zdroj: heureka.cz

Návod

Přehledný pracovní postup najdete zde.

 

Jak do exportu v Mergadu dostat cenu nejlevnějšího konkurenta

Když se naučíte, jak do exportu v Mergadu dostanete cenu konkurenčního e-shopu, dokážete do něj také dostat číslo s cenou nejlevnějšího (druhého, třetího atd.) konkurenta. Tuto možnost využijete pro pokročilé řízení biddingu, pricing a další vychytávky profesionálních marketérů.

Potřebovat budete opět aplikace Bidding Fox a Bidding Fox Elements.

Návod

Postup vložení ceny nejlevnějšího konkurenta je v prvních třech bodech stejný jako doplnění ceny konkurenčního e-shopu výše. Jak postupovat dále, se dozvíte v tomto článku.

 

Jak využít data o cenách konkurentů v biddingu na Heurece a Zboží.cz

Kromě informací o cenách konkurentů dokážete pomocí Bidding Fox Elements získat další informace. Z elementu BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS také vyparsujete:

  • ceny všech prodejců na TOP pozicích
  • názvy na TOP pozicích
  • informace o dárcích nabízených v elementu GIFT
  • informace o skladové dostupnosti

Jak tato data využijete v biddingu

Z těchto informací si dokážete vytvořit vlastní biddingový algoritmus, který prostřednictvím výběrů a pravidel v Mergadu vypočítá nabídky za prokliky podle vašich požadavků.

Data kromě toho využijete při tvorbě speciálních výběrů, mezi které např. patří:

  • Bidduj jen pokud je moje cena nižší než cena konkrétního konkurenta.
  • Bidduj jen pokud konkrétní konkurent není v TOP pozicích.
  • Bidduj víc, pokud mám lepší skladovou dostupnost než ostatní konkurenti na TOP pozicích.

 

Jak získat seznam všech GIFTů konkurentů vašeho e-shopu na Heurece

Další Michalovou vychytávkou je vytvoření seznam hodnot elementu GIFT vašich konkurentů. Hodí se pro inspiraci, kontrolu dárkových akcí konkurence a případnou diskusi s podporou Heureky, co je a co není korektní hodnota dárků v elementu GIFT.

Potřebovat budete opět aplikace Bidding Fox a Bidding Fox Elements.

Návod

Postup tvorby seznamu GIFTů najdete v tomto článku.

 

Postavte byznys reporting na HTML reportech z Bidding Foxu

Bidding Fox v nedávné době rozšířil výběr formátů reportů na stránce Produkty. Z dřívější jediné CSV varianty si v současnosti vyberete i HTML či XLS. HTML report umí řadit řádky podle hodnot (sestupně/vzestupně), vybrat, které sloupce se zobrazí/skryjí, stáhnout data v jiném formátu. Kromě toho ho samozřejme dokážete ukládat, dělat reporty či je sdílet se členy týmu tak, jak potřebujete.

V současnosti si na stránce Produkty vyberete formát reportů v CSV, XLS a HTML. Zdroj: www.bidding-fox.cz

Jaké výhody má pro vendory monitoring konkurence

Vendor je výrobce či výhradní distributor zastupující značku a je pro něj důležité, aby měl přehled o své konkurenci. Bidding Fox má vlastní stránku Konkurence – tabulku, která ukazuje, kolik zboží mají e-shopy v nabídce, rozdíly v cenových hladinách atd. Její obsah můžete filtrovat např. podle značky či kategorií. Jednotlivé prodejce lze rozkliknout na stránku s detailními informacemi.

K čemu vendoři využijí monitoring konkurence

Stránka Konkurence vám odpoví na mnoho otázek. Mezi ty základní patří zjištění:

  • kteří prodejci prodávají vaše zboží?
  • jestli skutečně mají vaši dealeři vaše zboží v nabídce?
  • jací prodejci vaše zboží nabízí, i když s nimi nemáte přímý dealerský vztah?
  • jestli má vaše zboží v aktivní nabídce konkrétní prodejce a kolik položek nabízí?
  • jak se liší cenová hladina konkrétních prodejců od vašich „doporučených“ cen?

 

Vyzkoušejte si využití těchto profesionálních metod. Získáte tak ještě lepší přehled o vaší konkurenci a dokážete lépe zacílit biddingové strategie. Jsou pro vás appky Bidding Fox a Bidding Fox Elements nové? Navštivte lišácká školení Jak na automatický bidding pomocí Bidding Fox a Zvyšte výkonnost inzerce pomocí aplikace Bidding Fox Elements.

 

Mohlo by vás zajímat:

Udělejte bidding ještě automatizovanější s novinkami z Bidding Fox

Pracujete často na tvorbě biddingových strategií? To vás určitě taky štve, že se do své biddovací aplikace musíte vracet pokaždé v konkrétní čas, abyste strategie zapnuli či je zastavili. V appce Bidding Fox si je nově dokážete nastavit dopředu. A to není všechno.

25.11.2019
Zjednodušte nastavení inzerce pomocí Mergado aplikací (část 2.)

V prvním díle přehledu Mergado appek jsme si představili jejich placenou část. Dnes navážeme na aplikace, které jsou zdarma. Přečtěte si toto pokračování a udělejte si názor, u kterých aplikací je při nastavování vaší inzerce správné ušetřit a kde se naopak vyplatí připlatit si o trochu víc.

27.09.2019
Zjednodušte nastavení inzerce pomocí Mergado aplikací (část 1.)

Rodina Mergado aplikací je široká. Abyste získali přehled o tom, kde všude vám jednotlivé appky při nastavování inzerce pomohou, přinášíme vám na jednom místě soupis všech užitečných informací. Prozradí, které aplikace jsou pro vás jako stvořené. V první části si představíme všechny placené appky.

24.09.2019

Přidat komentář