Nejpoužívanější úpravy v Mergadu

Mergado se vyvíjí dynamickým tempem a změny jsou viditelné nejen v samotném používání, ale i v preferovaných funkcích mezi zákazníky. Pojďme se podívat, jaké jsou aktuálně nejčastěji využívané úpravy feedu.

Oprava elementu CATEGORYTEXT a PRODUCTNAME na párování

Jednou z hlavních činností vykonávaných na porovnávačích je párování. Správné zařazení produktů do příslušných kategorií je důležité pro přiřazení e-shopu k vytvoření produktové karty. Napárování produktů je rozhodující hlavně na Heurece a nebo Zboží.cz. Často se stává, že produktový název či kategorie nejsou v požadované formě. Oprava přes element CATEGORYTEXT a PRODUCTNAME je možná manuálně, nebo hromadným pravidlem.

Mergado ulehčuje svým uživatelům práci s nastavením kategorií pomocí implementovaného našeptávače, který je k dispozici pro vyhledávače Heureka, GLAMI, Zboží.cz, FAVI, Google Nákupy, Shopalike, Compari.ro a Árukereső.hu. Všechny formáty jsou dostupné i v jednotlivých jazykových verzích – např. porovnávač FAVI má našeptávání ve slovenštině, češtině, rumunštině, maďarštině a polštině.

Automatizované párování produktů na Heurece přináší Mergado aplikace Pairing Bear. Ta využívá data poskytované z Heureky a její fungování je postavené na shodě EAN kódů. V případě, že daný produkt EAN kódem nedisponuje, je tu k dispozici párovací aplikace Heureka Watchdog. Zaujala vás tato appka? Najdete ji v Mergado Storu a můžete si ji vyzkoušet na 10 dní zdarma.

Nastavení dopravy přes element DELIVERY

Cena za dopravu představuje jeden z hlavních faktorů, které zákazník na porovnávačích sleduje. Element DELIVERY zahrnuje informace o typech dopravy, ceně a podporovaných dopravcích. Nastavení dopravy se dá upravit jednoduše pomocí pravidla Nastavení ceny dopravy, které funguje v exportu, jak pro Zboží.cz, tak i pro Heureku.

Doplnění parametrů přes element PARAM

Element PARAM je součástí mnohých XML, například i pro Heureku a obsahuje informace o produktech, jako jsou barvy či velikosti. Je podstatný nejen pro správné filtrování v sortimentových skupinách, ale u některých typů i povinný (textil). Co však s chybějícím elementem?

Nový si vytvoříte velmi lehce. Na kartě Elementy si vpravo vyberete přidat nový element. Stejně si můžete parametry naplnit pomocí stránky Pravidla a využit jedno z nich – Nastavit parametry produktů. Manuální editace je navíc možná i na stránce Produkty.

 

Naplnění parametrů pomocí pravidla v Mergade.

Porovnávač Heureka udává doporučené vyplnění parametrů pro zobrazování produktů v konkrétním filtrování a GLAMI přidalo nedávno povinné označení materiálu produktů.

Nastavení biddingu na výběry produktů

Bidding na konkrétní výběr produktů se řadí také mezi časté činnosti specialistů či marketérů. Jedná se o funkci manuálního biddingu, kterou vám může Mergado nabídnout. Využívá se například při zboží, které se naopak řadí mezi sezónní a je ho potřeba v určitém období propagovat víc nebo jindy naopak méně. K biddingu vám poslouží pravidlo Hromadně přepsat podle hodnot a nebo Hromadně přepsat podle výběru.

V případě automatického biddingu můžete využív appku Bidding Fox, která vám ušetří čas a pokryje i takové produkty, které byste jinak nebidovali. Tento pomocník vám ulehčí kromě jiného i sledování konkurence a poskytne kompletní reporty s aktuálními daty o vašem e-shopu

Kontrola hodnot produktů a jejich počet na stránce ELEMENTY

Na stránce ELEMENTY můžete vidět všechny hodnoty napříč celou řadou produktů, kterým kontrolujeme data, jaké jsou parametry nebo ceny pro lepší pracování s cenovými hladinami. Můžete tu také odhalit duplicitní hodnoty v elementech, např. Vícenásobný EAN kód apod. Chcete vědět, jak si přesně poradit s duplicitními produkty ve feedu? Přečtěte si tento článek.

Posuňte vaši práci s Mergadem na vyšší level a nahlédněte i na další videonápovědy, které pro vás pravidelně připravujeme na našem Youtube kanále. Brzy vám přineseme i další tipy ze základního využívání, s kterým se každodenně setkáváme.

Přidat komentář