Pan Mergado a element pro značení kategorií zboží. ilustrace

Klíčový význam pro správné spárování zboží může hrát element CATEGORYTEXT. Je však nutno jej vyplnit správně. K dnešnímu dni spravuji pro své klienty celkem 57 025 různých hodnot elementu CATEGORYTEXT. Vybral jsem pro vás 9 příkladů, na které si dát pozor.

CATEGORYTEXT správně

Žádoucí je uvádět kategorii, včetně nadřazených kategorií, a to tak, aby bylo i bez dalších souvislostí jasné, o jaké zboží jde. Uveďme si příklad:

Kuchyňské potřeby | Krájení | Nože

Z takto vyplněné kategorie vyhledávač zboží jasně pozná, o jakou kategorii jde. Pokud bychom uvedli např. pouze „Nože“, mohlo by jít o náhradní nože do sekačky na trávu, křovinořezu či jiného nástroje.

Příklady chybných položek CATEGORYTEXT

Následující popisy kategorií pocházejí ze skutečných e‑shopů. Uvedu vždy název kategorie a důvod, proč si myslím, že je nedobrý.

Obsah elementu Poznámka
Akční sety Nelze poznat o jaké zboží jde.
Ženy Nelze poznat o jaké zboží jde.
Nože Víceznačné, viz výše v textu.
Lehátka Víceznačné.
Přírodní vědy Nedostatečné. Kdo by tipoval, že jde o knihkupectví?
Bugatti Název výrobce či značky do popisu kategorie nepatří.
VoIP/​Cisco Název výrobce či značky do popisu kategorie nepatří.
Výrobci > GTM Název výrobce či značky do popisu kategorie nepatří.

 

Narazil jsem také na e‑shop, který uvádí ve svém XML element CATEGORY_FULLNAME. Tento element pochází z XML kategorií pro Heureku, jeho obsah je ovšem nutno naplnit do elementu CATEGORYTEXT. Heureka na vstupu CATEGORY_FULLNAME nepodporuje.

Nevíte, jak si stojíte? Vyzkoušejte audit. Řadu chyb vám ukáže.

Pan Mergado

Pan Mergado je největší dříč v našem týmu. Maká ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu píše návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, je to virtuální postava, ale my ho máme rádi. Fakt.