Zajistěte si raketový růst návštěvnosti díky rychlejší aktualizaci produktů

Petra Marková
11. 3. 2021
3 minuty čtení
Zajistěte si raketový růst návštěvnosti díky rychlejší aktualizaci produktů

Stagnuje nebo klesá návštěvnost vašeho webu? Se situací vám poradí firma Ordelogy, která pracuje na vývoji užitečných aplikací pro e‑shopaře. Jednou z nich je Cron Runner, který spouští procesy na webu pravidelně s pomocí cron. Zjistěte, jak vám tato appka zvedne návštěvnost.

Stagnuje nebo klesá návštěvnost vašeho webu? Se situací vám poradí firma Ordelogy, která pracuje na vývoji užitečných aplikací pro e‑shopaře. Jednou z nich je Cron Runner, který spouští procesy na webu pravidelně s pomocí cron. Zjistěte, jak vám tato appka zvedne návštěvnost.

Jak na kvalitní nárůst návštěvnosti

Cron Runner už funguje zcela naplno. Aby aplikaci tým Ordelogy otestoval v praxi, nasadil ji na affiliate katalog s módou, který je postavený na platformě Wordpress s WooCommerce a využívá plugin WP All import.

Katalog v posledních 2 letech vykazoval stabilní návštěvnost s růstovou tendencí bez velkých výkyvů. Kromě automatických aktualizací produktů a jejich doplňování neprobíhaly na webu žádné práce.

Ordelogy přes aplikaci spustilo častější aktualizaci produktů, která do té doby probíhala v maximální frekvenci prostřednictvím hostingu:

  • stažení XML feedu 1x denně
  • zpracování posledního staženého feedu každé 2 hodiny

Doporučení — zpracování je třeba provádět častěji než stahování.

Pokud vás zajímá téma populárního affiliate marketingu, pusťte si trojdílnou sérii tipů na MergagoTV. Představíme vám, jak na provizní affiliate program či spolupráci mezi e‑shopem a partnerskou značkou.

Využijte vyšší frekvenci aktualizace

Pro spouštění zpracování feedů nasadili na katalog appku Cron Runner s frekvencí spouštění každých 10 minut. To znamenalo, že se nové produkty objevily rychleji na webu. Vyhledávače si jich ihned všimly, zaindexovaly a zobrazovaly uživatelům ve vyhledávání.

Specialista Martin Čtvrtníček z Ordelogy dodává:

“Googlu se začalo líbit, že máme nové produkty jako první nebo jedny z prvních a zvedal nám návštěvnost na katalogu.”

Jaké výsledky přinesly změny v aktualizaci?

V úvodu roku 2020 se do této doby pohybovala měsíční návštěvnost z neplaceného vyhledávání Googlu od 882 do 2578 návštěv. V říjnu 2020 po nasazení appky Cron Runner vystoupila k 3218 a v listopadu k 6879 návštěv.

Podívejme se na meziroční srovnání návštěvnosti

  • leden — listopad (2020 versus 2019): + 192 % (celé období)
  • leden — září (2020 versus 2019): + 114 % (pomalejší aktualizace)
  • říjen — listopad (2020 versus 2019): + 602 % (rychlejší aktualizace)

Na změnách návštěvnosti mezi lety 2019 a 2020 je patrné, že v průběhu dvou měsíců došlo při častější aktualizaci k trojnásobně většímu meziročnímu růstu návštěv jako v celém období.

Kvalita návštěvnosti zůstala na podobné úrovni, ale zvýšená návštěvnost přinesla Ordelogy srovnatelné zvýšení příjmů z affiliate provizí.

Zviditelněte e‑shop mezi konkurencí

Pro SEO je důležité mít nový obsah první nebo mezi prvními. Pamatujte, první je vždy originál a má přednost, ostatní jsou v podstatě duplicity.

Množství e‑shopů pracuje se stejnými zdroji importovaných dat. Weby, u kterých Google či Seznam neobjeví nové produkty mezi prvními, tak mají nižší viditelnost při vyhledávání.

Zdroje dat pro affiliate můžete před importem upravit a získáte tím více návštěv díky pokrytí vyhledávacích dotazů. Cizojazyčné zdroje dat od dodavatelů si přeložíte na pár kliků pomocí aplikace Translating Parrot.

Jak být mezi prvními:

  • Zpracujte novinky ve feedu rychle.
  • Získejte produktové data od dodavatele v předstihu.
  • S nastavením časté frekvence zpracování importovaných dat se obraťte na aplikaci Cron Runner.

Vyzkoušejte si Cron Runner na 15 dní zdarma a ušetřete čas při spouštění důležitých procesů na vašem e‑shopu.

Článek vznikl ve spolupráci s firmou Ordelogy.

Mohlo by vás zajímat:

Petra Marková

Slovenský trh a libozvučnou slovenštinu má v Mergadu na starosti copywriterka Petra. Textuje, bloguje, překládá a s vášní tvoří obsah na sociální sítě. A když zrovna nehledá ta správná slova, věnuje svůj čas své bytové džungli, pečení, kavárnám nebo cestování.