Připravte reklamní kampaně na vánoční sezónu s FAVI checklistem

Specializovaný zbožák FAVI vydal checklist sjednocující tipy a rady pro důležité e-shopařské úkony pro předvánoční sezónu. Projděte si ho a připravte vaši inzerci na nejdůležitější e-commerce období v roce. Mnoho z těchto úkonů vám zautimatizuje používání Mergada, díky kterému budete vědět, že máte vaše nastavení bezchybná.

Která nastavení jsou v inzerci před Vánoci důležitá?

  1. Co nejkonkrétnější kategorie a vhodný sortiment
  2. Kvalitní obrazová inzerce po všech stránkách
  3. Správné informace o skladovosti a dopravě
  4. Názvy produktů a kvalitní popisky
  5. Všechny důležité informace v parametrech
  6. Uživatelské recenze

1. Co nejkonkrétnější kategorie a vhodný sortiment

Ověřte si, jestli k daným produktům do FAVI feedu posíláte co nejkonkétnější kategorie. Pro správné zasílání kategorií můžete využít strom kategorií FAVI. Pokud jste uživatelé Mergada, náš nástroj vám ho při nastavení kategorií bude automaticky našeptávat.

Zasílání obecných kategorií jako akce, výprodej, slevy, ostatní, příslušenství apod. v katalogu jejich FAVI není povoleno.

Zamyslete se také nad tím, jestli do XML posíláte vhodný sortiment. Udělejte si průzkum zboží, které před Vánoci nejčastěji prodáváte a začněte ho nabízet už teď – například v rámci předsezónních slev.

 

2. Kvalitní obrazová inzerce po všech stránkách

Zkontrolujte, zda:

  1. zasíláte validní URL adresy na produkty a obrázky – nesmí obsahovat mezery, diakritiku a zvláštní znaky musí být nahrazeny speciálním zápisem v HTML
  2. uvádíte relevantní obrázek u každého produktu – eliminujete tím možné blokování v zobrazení
  3. obrázky neobsahují loga, vodoznaky a další grafické úpravy – jinak mohou být také blokovány
  4. jsou obrázky v dostatečně velkém rozlišení – čím kvalitnější rozlišení zasíláte, tím lépe bude váš produkt na obrázku vidět (minimální doporučené rozlišení je 1000 x 1000 px)
  5. také zasíláte alternativní obrázky – hlavní obrázek produktu mějte na bílém pozadí a jeho detail zasílejte jako alternativní obrázek, vytvoříte tím bližší představu o produktu

Zapomeňte na zastaralé nastavování obrázků po jednom zvlášť. Zautomatizujte si jejich správu pomocí appky Feed Image Editor. Pomocí jejího bezplatného auditu nejdříve zjistěte, které musíte opravit, a zvyšte proklikovost vašich reklam. Na prvních 10 dní máte používání aplikace zdarma.

Feed Image Editor

Feed Image Editor je aplikace pro práci s obrázky zboží e-shopu. Umožní vám do obrázků doplňovat předchystané nálepky, barevné rámečky, pruhy, puntíky či texty. Využít přitom můžete předchystané grafiky nebo si do aplikace nahrát vlastní. Jen si to představte – vlastní logo, detail produktu nebo oblíbená reklamní postavička teď mohou být snadno součástí vaší inzerce na Facebooku a Instagramu!

3. Správné informace o skladovosti a dopravě

Ujistětte se, že správně odesíláte informace o skladovosti produktů a možnostech dopravy (zejména při nabídce dopravy zdarma). Obě tyto informace jsou jedny z nejdůležitějších faktorů, které ovlivní zákazníkovo rozhodování.

Přečtěte si průvodce nastavením dopravy pro známé zbožáky v Mergadu:

Nastavte si dopravu pro známé srovnávače a reklamní systémy

Kvalitně nastavená nabídka dopravců a cena dopravy jsou klíčové konkurenční zbraně e-shopů inzerujících na vyhledávačích zboží. Máme pro vás přehledného průvodce, který vám ukáže, jak v Mergadu nastavíte pravidla pro cenu dopravy na nejznámějších zbožácích.

03.06.2020

4. Názvy produktů a kvalitní popisky

  1. Informace o barvě, materiálu, rozměru atd. bývají to první, co uživatel u produktu uvidí. Uvádějte je pro co nejkonkrétněji.
  2. Aby je FAVI přesněji zařadilo do filtrů na základě klíčových slov, musí být popisky produktů:
  • dostatečně obsáhlé
  • vypovídající
  • bez formátování

Při formátování v průběhu importu dat mohou být zachovány znaky kódu. Prověřte si zobrazování textu na detailu produktu v katalogu FAVI.

 

5. Všechny důležité informace v parametrech

Na detailu produktu najdete informace poskytované formou parametrů. Čím více parametrů k výrobku uvedete, tím lépe. Jejich zasíláním zákazníkovi pomůžete při rozhodování o koupi a zároveň získáte konkurenční výhodu.

Jak nastavíte parametry v Mergadu vám představí toto video:

Nejvíce doporučené parametry na FAVI:

  • materiál
  • barva
  • dekor
  • styl
  • rozměry
  • další vlastnosti typické pro produkt

Nabízíte české výroby? Zasílejte do FAVI parametr pro český výrobek.

Příklad jeho znění:

<PARAM>

<PARAM_NAME>Specifikace</PARAM_NAME>

<VAL>český výrobek</VAL>

</PARAM>

 

6. Uživatelské recenze

Usnadněte zákazníkům nákup co nejvíc to jde. Sbírejte zákaznické recenze. Jejich pomocí zvyšíte důvěryhodnost vašeho e-shopu. Ale nezůstávejte pasivní – na recenze pravidelně reagujte. Pro sběr recenzí využijte k tomu určené servery.

 

Nezapomeňte – ačkoliv se v tomto článku věnujeme FAVI, výše zmíněné tipy a rady platí pro nastavení inzerce na většině známých zbožáků. Inzerujete vaše zboží na více srovnávačích? Víte, že vaši inzerci dokážete spravovat hromadně a automatizovaně z jednoho místa v Mergadu? Vyzkoušejte ho na 30 dní zdarma a uvidíte, kde všude vám zjednoduší práci.

Zkuste na 30 dní zdarma

Mohlo by vás zajímat:

7 nejčastějších chyb ve FAVI feedu a jak jim zabránit

Jako každý jiný srovnávač má i FAVI svá kritéria, která musíte dodržet, pokud chcete inzerovat na jejich stránkách. Proto jsme ve spolupráci s jeho profesionály dali dohromady článek, který vám pomůže vyřešit 7 nejčastějších problémů na FAVI pomocí nástroje Mergado.

02.09.2021

Chcete získat rychlý přehled o novinkách na domácí i zahraniční e-commerce scéně? Nový díl Mergado Insight vás během tří minut provede vším důležitým, co se událo na poli srovnávačů i našich appek. Nalaďte si k poobědové pauze MergadoTV a načerpejte užitečné tipy pro váš e-shop.

22.06.2021
Novinky ze srovnávačů aneb jak se nejlépe připravit na letní e-shopařskou sezónu

Co by vás v nadcházejícím období nemělo minout v případě srovnávačů zboží? Shrnuli jsme pro vás užitečné novinky z Heureky a Favi, které využijete s nadcházejícími sezónními akcemi. Ať už zvažujete expanzi nebo vyladění inzerce pro domácí trh, jste na správném místě.

09.06.2021

Přidat komentář