Inzerujte na nejrychleji rostoucím tržišti v Německu – Kaufland.de

V dubnu 2021 se z online tržiště Real.de stal Kaufland.de. Do skupiny německých internetových tržišť se tím zařadil další gigant s 32 miliony návštěv měsíčně. V aktuálním release jsme do Mergada přidali formát Kaufland.de, díky kterému se snadno připojíte k více než sedmi tisícům prodejcům na této platformě. V našem článku se dozvíte, proč byste měli na Kaufland.de inzerovat a co vše je potřeba pro registraci prodejce a úspěšný prodej.

Proč prodávat zboží přes Kaufland.de

Silný brand a férová cenová politika

Kaufland.de je silná značka s obrovským dosahem, který se v příštích letech bude s největší pravděpodobností ještě zvětšovat. Jako prodejce zde máte šanci využít dobrého jména, důvěryhodnosti firmy a její stávající zákaznické základny. 

Velkým plusem inzerce přes Kaufland.de jsou i výhodné a transparentní cenové podmínky pro prodejce. Veškeré platby od zákazníků přijímá Kaufland a sumu očištěnou od provize následně odesílá prodejci ve formě dobropisu. Inzerci lze kdykoliv stopnout, neexistuje žádná minimální doba spolupráce.

Technické i marketingové zázemí

Nezávisle na prodejci nabízí Kaufland.de celkem dvanáct druhů platebních metod, což zákazníkům výrazně usnadňuje nákupní proces a přispívá k vyšší konverzi. Prodejci tak odpadá nutnost řešit procesní záležitosti, které jsou s jednotlivými platebními metodami a vyřizováním plateb spojené.

Tržiště také přebírá první stupeň zákaznické podpory a veškeré dotazy se snaží vyřešit bez pomoci prodejce. Na samotného prodejce tak přechází jen část nevyřešených ticketů. 

Za zmínku stojí i silný marketing, za kterým Kaufland.de stojí. Ať už jde o SEO, Google Shopping nebo bannerové reklamy, i vaše zboží teď může být díky Kaufland.de na internetu víc vidět. Navíc si můžou prodejci připlatit za reklamní prostory přímo na webu Kaufland.de, v pravidelném newsletteru nebo na sociálních sítích platformy.

Prostor pro promo vašich produktů přímo na homepage Kaufland.de. Zdroj: www.kaufland.de

Příjem objednávek a zajištění dopravy

Veškeré objednávky přijímá marketplace. Informaci o objednaném zboží prodejce obdrží e-mailem, prostřednictvím CSV exportu nebo přes API. Prodejce pak odešle zboží přímo německému zákazníkovi (výběr dopravce je na prodejci). V rámci dopravy je potřeba zajistit i možnost vrácení zboží z Německa zpět do Česka (je to dokonce jedna z podmínek pro registraci na Kaufland.de).

Pohodlný přístup pro zahraniční prodejce

Momentálně je infoportál pro prodejce dostupný ve čtyřech jazycích - v němčině, angličtině, češtině a čínštině. Pro zahraniční prodejce je proto vstup na toto tržiště poměrně jednoduchý a podpora Kaufland.de je připravená každému prodejci pomoci.

Nevýhody inzerce na Kaufland.de

  • I když je připravenost na českého a slovenského zákazníka veliká, pořád ještě budete občas potřebovat němčinu nebo angličtinu. Ať už půjde o přelouskání informací na webu nebo kontakt s podporou. Lokalizace webu do češtiny je pro Kaufland.de ale prioritou, takže v tomto ohledu můžeme očekávat další posun vpřed.
  • Registrační proces prodejce ještě není plně přizpůsobený českému trhu, takže při registraci vám pravděpodobně zůstane dost povinných políček nevyplněných. Ale nenechte se odradit. Vyplňte vše, co zvládnete a následně zašlete žádost o verifikaci účtu na signup@kaufland-online.de. Support tým váš účet potvrdí, případně s vámi dořeší, které informace a dokumenty je potřeba dodat. Jsou na to připraveni.

Stát se prodejcem na Kaufland.de je jednoduché

Pro vstup na Kaufland.de jsou stanovené poměrně vstřícné podmínky. Je potřeba:

  1. být provozovatel obchodu
  2. mít zákaznickou podporu v němčině (alespoň písemně)
  3. mít produktový feed v němčině *
  4. platný EAN (GTIN) pro všechny nabízené produkty
  5. zajistit odeslání zboží do Německa a z Německa (při vrácení zboží)
  6. daňová registrace prostřednictvím OSS (režim EU)

* Mít k dispozici data v němčině je důležité především pro sortiment, který na Kaufland.de zatím není zalistovaný. Pokud prodáváte produkty, které již na tržišti mají založené vlastní produktové karty, vystačíte si v podstatě jen s nabídkovým feedem, který obsahuje informace o skladovosti, ceně a době doručení.

Věděli jste, že feed si do němčiny snadno přeložíte s naší aplikací Translating Parrot? Otestujte ji na prvních 10 dní zdarma.

Vyladěný feed je základ

Pro inzerci na Kaufland.de je potřeba mít dva oddělené feedy – produktový a nabídkový. Tak jako je to běžné i u ostatních srovnávačů a marketplaců, i na Kaufland.de má kvalita produktového feedu největší vliv na umisťování vašich produktů. Čím kvalitnější feed, tím lepší pozice produktu, tím lepší konverzní poměr.

Povinné atributy produktového feeduů jsou tyto (v závorce název elementu ve feedu):

  • EAN (ean)
  • Kategorie (category)
  • Název produktu (title)
  • Popis (description)
  • Obrázky (picture)
  • Výrobce (manufacturer)

Další možné povinné parametry jako jsou například velikost, barva, množství a jiné, se vztahují jen k některým kategoriím. Přehled všech povinných elementů daných kategorií najdete v dokumentaci. V případě, že vám ve feedu některé z těchto atributů chybí, dozvíte se to po nahrání dat přímo v administraci Kaufland tržiště.

Pro úspěšné zveřejnění nabídky je potřeba mít také nabídkový feed. Ten obsahuje tyto povinné parametry (v závorce název elementu ve feedu):

  • EAN (ean)
  • Stav zboží (condition)
  • Cena (price)
  • Stav skladu (count)
  • Rozmezí termínu doručení (delivery_time_min a delivery_time_max)
  • Shipping group (shipping_group)

 

Využijte Mergado a vygenerujte si feed pro Kaufland.de ještě dnes. Vytvořte si účet a seznamte se s prvními kroky v našem průvodci.

Kde se registrovat jako prodejce?

Registraci nového prodejce provedete zde. Základní členství stojí 39,95 € měsíčně. Alternativně Kaufland nabízí i druhou variantu členství za 49,90 €, která je rozšířená o prolinkování na váš e-shop. Jak už jsme uvedli výše, členství můžete kdykoliv bez jakýchkoliv sankcí vypovědět.

Prolink do e-shopu vlevo nahoře je součást rozšířeného členství za 49,90 €. Zdroj: www.kaufland.de

Průvodce registrací je dostupný ve čtyřech jazycích, včetně češtiny. I když překlad není vždy úplně stoprocentní, je celý proces registrace poměrně intuitivní. Pokud si při registraci nebudete vědět rady, obraťte se na Kaufland support na čísle (+49) 0221-5679 7203 nebo na e-mail signup@kaufland-online.de. A jak už jsme zmínili o pár řádků výš, nedělejte si starost s prázdnými políčky, která se při registraci tváří jako povinná. Kaufland podpora vám účet verifikuje manuálně, stačí zaslat požadavek.

Podrobnější informace k registraci českého a slovenského prodejce najdete zde.

Seller University

Pro registrované prodejce připravil Kaufland.de praktický manuál s názvem Seller University. V sérii krátkých videí se dozvíte vše, co je k úspěšnému prodeji na tomto tržišti potřeba. Od nastavení vašeho prodejního profilu, přes zpracování objednávek a plateb až po KPI ukazatele vašeho obchodu. A pokud i tak nebude něco jasné, opět pomůže ochotná podpora.

Odpovědi na většinu otázek najdete v propracované Seller University. Zdroj: www.kaufland.de/seller-university/cz/

Kaufland.de nabízí zkušeným prodejcům mnoho příležitostí, jak se prosadit. Pokud vás jeho možnosti zaujaly, přihlaste se nyní.

 

Mohlo by vás zajímat:

Jaké změny v roce 2020 přinesla pandemie na polské e-commerce?

Už 73 % polských uživatelů internetu nakupuje online. Podle letošní zprávy IGE jejich počet meziročně vzrostl o 11 procent. Podívejte se, jaké další změny se na polském e-commerce trhu za poslední rok udály, a přizpůsobte své podnikání trendům a preferencím nakupujících.

02.06.2021
Přilákejte v Maďarsku nejsilnější zákaznickou skupinu. Nakupující nad 55 let

Prodáváte na maďarské e-commerce? Nebo se sem právě chystáte expandovat? Místní trh i největší zbožáky Árukereső, Árgép a Olcsóbbat jsme si už představili. Teď se zaměříme na nejdůležitější skupinu zákazníků a na to, jak si ji udržet či jestli je lepší získat nové klienty.

21.04.2021
Expanze e-shopu pomocí Mergada a UPgates

E-shopy se staly naprosto přirozenou součástí retailového prostředí a v dohledné době se na tom nic měnit nebude. Česká republika v počtu e-shopů nemá konkurenci. Například v Maďarsku jich podle posledních údajů najdete méně než 7 tisíc a ve srovnání s ČR je na tom mnohem hůře i čtyřicetimilionové Polsko.

07.04.2021

Přidat komentář