Zdokonalte svoji obrazovou inzerci s Feed Image Editorem

Lukáš Horák
17. 10. 2018
4 minuty čtení
Zdokonalte svoji obrazovou inzerci s Feed Image Editorem

Přitažlivost obrázků zvyšuje prodeje. Vytvořit kvalitní produktovou kampaň pro Facebook, Instagram či zbožové srovnávače znamená dodržovat požadavky jednotlivých platforem a zároveň svým obrázkům umět dodat šťávu. Feed Image Editor je zručná aplikace, jejíž funkce vám umožní jednoduchou a hromadnou tvorbu úspěšných obrazových kampaní.

Obrázky prodávají. Jejich přitažlivost ovlivňuje chování zákazníků, a tím zvyšuje prodeje. Vytvořit kvalitní produktovou kampaň pro Facebook, Instagram či zbožové srovnávače znamená dodržovat požadavky jednotlivých platforem a zároveň svým obrázkům umět dodat šťávu. Feed Image Editor je zručná aplikace, jejíž funkce vám umožní jednoduchou a hromadnou tvorbu úspěšných obrazových kampaní.

Proč Feed Image Editor?

Feed Image Editor vznikl jako nástroj pro úpravu produktových kampaní ve Facebook Dynamic Product Ads. V současnosti také nabízí úpravu formátů pro Instagram či tvorbu šablon podle vlastních rozměrů, např. pro formáty typu GLAMI či ShopAlike.

Co vám FIE přinese:

  • možnosti jednoduchých a hromadných úprav velikosti obrázků k produktovým kampaním
  • snadnou správu grafických a textových šablon
  • možnost vytváření vlastních šablon a jejich ukládání
  • měsíční používání za příznivou cenu
  • propojení s již existujícími výběry z Mergada

Jak FIE získat?

Využívání Feed Image Editoru vyžaduje použití aplikace Mergado. Pokud s ní pracujete, stačí si aplikaci aktivovat v Mergado Store. Feed Image Editor nabízí 10 dní zkušební doby zdarma. Pro odpovědi na podrobné otázky navštivte nejčastější dotazy (FAQ).

Co FIE umí

Grafické možnosti

Posun obrázků

Se svým produktovým obrázkem můžete libovolně hýbat. Obrázek produktu se dá posouvat uvnitř zvoleného formátu podle potřeby. Díky tomu snadno vytvoříte atraktivní banner, ve kterém nebude obrázek vycentrovaný na střed, ale vejde se k němu ještě text nebo další prvky. Pro opačné případy přibylo tlačítko vycentrovat, a pokud je obrázek příliš velký, snadno ho oříznete.

Ořezávání obrázků

Ořez využijete třeba v případě vodoznaků, s nimiž obrázky nevypadají dobře a většina zbožáků je v obrazové inzerci ani nepovoluje. Při vytváření šablony si zvolíte, jestli chcete přizpůsobit obrázek zvolenému formátu, a případně o kolik px ho chcete oproti formátu zvětšit nebo zmenšit. V případě přizpůsobení na formátu šířku zvětšení o 30 px bude obrázek přesahovat formát o 30px na vlevo a vpravo (v případě, že se jedná o čtverec, pak i nahoře a dole).

Otáčení a překlápění obrázků

Otáčením vylepšíte špatně nahrané obrázky nebo si díky němu vytvoříte netradiční reklamu. V aplikaci můžete rotovat se samolepkami a nahranými obrázky a převracet je podle jejich obou os.

Samolepky

FIE disponuje sety tématických samolepek inspirovaných ročními obdobími (např. vánoční sada, kterou aktuálně jistě využijete) a důležitými ecommerce událostmi jako Black Friday a Cyber Monday. Díky nim více upozorníte na svoje zboží a slevy spojené s těmito akcemi.

Vlastní tvary

Feed Image Editor umí nahrávat vlastní tvary. Od teď si do něj můžete nahrát vlastní logo nebo jinak využít grafiku vašeho e‑shopu a dát tak produktovým obrázkům na Facebooku jednotný a snadno identifikovatelný design. Nahrát můžete až 3 vlastní obrázky ve formátu PNG nebo JPG. Ve FIE jednoduše vyrobíte také instagramový formát – při vytváření šablony pro konkrétní výběr stačí zaškrtnout formát 1080 x 1080 px.

Kromě formátu pro Facebook a Instagram si při vytváření šablony můžete rozměry navolit podle vlastních potřeb. Úprava obrázků pro GLAMI nebo ShopAlike tak bude snazší než kdy dřív. Feed Image Editor si navíc nově vytvořený rozměr umí zapamatovat – stačí ho uložit pod patřičným jménem a příště se k němu můžete zase vrátit. V seznamu rozměrů pak najdete všechny dříve vytvořené a tři základní pro Facebook, které jsou v aplikaci od začátku.

Angličtina

Feed Image Editor se naučil anglicky – pokud ho chcete vyzkoušet, stačí si v administraci Mergada přepnout jazyk na angličtinu (pro změnu je potřeba se odhlásit a znovu do Mergada přihlásit).

Náhledy

Na stránce Náhledy najdete přehled všech šablon, které se na vaše obrázky aplikují, a to včetně těch neaktivních. Jednoduše tak poznáte, jak která šablona vypadá bez nutnosti proklikávání do editace šablony. To se hodí třeba v případě, kdy máte ve feedu různé typy obrázků: samostatné produkty i oblečení na postavě či figuríně a podobně. Náhledů je na stránce devět a můžete si vybrat, jestli chcete prohlížet všechny šablony najednou, nebo jednu konkrétní a u ní se podívat na aplikaci jednotlivých prvků. V pravém horním rohu pak máte možnost vstoupit rovnou do úprav šablony v případě, že vám nevyhovuje. Máte také možnost přepnout se do zobrazení bez úprav – můžete tak zhodnotit, jak užitečná šablona je.

Mergado tip

Obrázky se pro FIE berou z XML feedu. Po provedených úpravách se pro export adresa feedu nezmění. Díky tomu si můžete nejdříve vyzkoušet různé varianty obrázků bez toho, aniž byste se báli, že to bude mít dopad na vaši inzerci.

Používáte či zvažujete používat Mergado a hledáte správný nástroj pro tvorbu produktových kampaní? Feed Image Editor uživatele oslovuje zejména svojí nenáročností a příznivou cenou měsíčního paušálu. Vyzkoušejte si v něm vytvořit pár obrázků – uvidíte, jak jednoduchá, a přitom efektivní, je s ním práce.

Novinky z FIE můžete sledovat na našem blogu či na fóru. Pokud potřebujete s aplikací pomoci, nebojte se kontaktovat podporu Mergada.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.