Chybějící identifikátory ve feedu pro Google? Víme, jak na to!

Článek zveřejněn 04.04.2017
Google Nákupy vyžadují v XML feedu unikátní identifikátor vašeho zboží – značku, čárový kód nebo číselné označení výrobce. Pokud vaše zboží takové označení nemá, je nutné dát informaci o tom do feedu.

Jak na to?

Unikátní identifikátory jsou ve feedu pro Google Nákupy umístěny v elementech G:BRANDG:MPN a G:GTIN.
  • Element G:BRAND označuje značku produktu. Podrobné informace o elementu najdete zde.
  • Element G:GTIN je v podstatě čárový kód - unikátní označení vašeho zboží. Je nutné ho uvádět vždy v případě, že ho vaše zboží má přiřazen od výrobce. Může mít různou podobu - celou specifikaci najdete zde.
  • Element G:MPN je označením dílu od výrobce a je vyžadován tam, kde není G:GTIN. Výjimku tvoří unikátní zboží, které takové označení od výrobce přiřazeno nemá. Podrobnosti k tomu elementu najdete zde. 
Tyto identifikátory slouží k jednoznačnému vyhledání produktu zákazníkem. Google vyžaduje, aby každé zboží obsahovalo alespoň dva ze tří identifikátorů. Pokud tuto podmínku některý produkt nesplňuje, je potřeba přiřadit mu element G:IDENTIFIER_EXISTS a naplnit jej hodnotou FALSE. Pojďme to tedy projít postupně.
 

Výběr

  1. Začněte vytvořením výběru produktů, který bude obsahovat produkty, které obsahují jeden nebo žádný identifikátor. Na stránce Produkty se přepněte na záložku Vlastní dotaz a zadejte tam: ([G:BRAND] = "" AND [G:MPN] = "" AND [G:GTIN] = "") OR ([G:BRAND] != "" AND [G:MPN] = "" AND [G:GTIN] = "") OR ([G:BRAND] = "" AND [G:MPN] != "" AND [G:GTIN] = "") OR ([G:BRAND] = "" AND [G:MPN] = "" AND [G:GTIN] != "")  a dejte vyhledat.
  2. Výsledkem vyhledávání budou produkty, které mají jen jeden nebo žádný identifikátor a nesplňují tak podmínky Google.
  3. Výběr si uložte pod libovolným názvem (např. "Produkty s nedostatečnoou identifikací")

Element

Zkontrolujte, zda váš feed obsahuje element G:IDENTIFIER_EXISTS. To zjistíte v záložce Elementy. V případě, že ho vaše XML neobsahuje, vytvořte ho na stejné kartě v pravém rohu.

Pravidlo

Vytvořte si nové pravidlo, které aplikujete na dříve vytvořený výběr a toto pravidlo nastaví elementu G:IDENTIFIER_EXISTS hodnotu FALSE.
  1. Na stránce Pravidla klikněte na tlačítko VYTVOŘIT PRAVIDLO a zadejte název pravidla, který slouží především pro vás, např. "Nastavení G:IDENTIFIER_EXISTS pro produkty s nedostatečnou identifikací".
  2. V poli Výsledná podmínka pro výběr produktů zatrhněte v pravém sloupci vytvořený výběr z úvodu tohoto návodu. 
  3. Typ pravidla nechejte Přepsat. 
  4. Element zvolte G:IDENTIFIER_EXISTS. Nový obsah zadejte: FALSE

Následně pravidlo uložte a při dalším automatickém zpracování pravidel se toto pravidlo již uplatní a bude promítnuto do výstupního souboru.

Pokud chcete provedené změny v Mergadu nejprve zkontrolovat, klikněte na stránce Pravidla na tlačítko APLIKOVAT PRAVIDLA. Tím se změny promítnou v Mergadu a na stránce Produkty zkontrolujete, že G:IDENTIFIER_EXISTS byl v pořádku nastaven u položek z výběru dle bodu 1). Do výstupního XML souboru se potom změny promítnou při následném automatickém zpracování, nebo můžete na stránce Nastavení použít tlačítko PŘEGENEROVAT VŠE. Tím změny promítnete rovnou do výstupního feedu.

O využití Mergada při správě inzerce si přečtěte v seriálu Nejčastější použití Mergada:
  1. Nejčastější využití Mergada (1. díl)
  2. Nejčastější využití Mergada (2. díl)
  3. Nejčastější využití Mergada (3. díl)

S Mergadem úpravy produktových feedů zvládnete hromadně a přehledně nastavit sami. Zkvalitníte tím svou práci na správě inzerce e-shopu a ušetříte náklady na zaměstnávání programátora.

Mergado na 30 dní zdarma
  • upravíte si feed sami a ušetříte náklady za práci programátora
  • plný přístup ke všem funkcím už ve zkušební verzi

Mohlo by vás zajímat:

Vytěžte maximum z affiliate marketingu pomocí sítě Affial

Chcete zvýšit své prodeje, odlišit se od konkurence a budovat svému brandu jméno dalším směrem? Vyzkoušejte affiliate marketing. Jeho pomocí se internetové obchody propojují s weby, aby na nich propagovaly své produkty.

13.04.2022
Jak profitovat z nových funkcí na srovnávačích Biano a FAVI

Prodáváte zboží ze sekce home & decor? Specializované srovnávače Biano a FAVI přinášejí novinky, které vám pomohou zajistit větší úspěch online kampaní. Objevte například další prodejní nástroj Biano Studio nebo souhrnný tahák k parametrům zboží na FAVI.

12.04.2022
Staňte se členy Kaufland Global Marketplace. Zajistí vám inzerci do ČR, SR a dalších evropských trhů

Prodejní gigant Kaufland v roce 2023 chystá otevření online tržišť v České republice a na Slovensku. Budou součástmi sítě Kaufland Global Marketplace, která vám umožní inzerovat na několika marketplaces po celé Evropě. K tomu, abyste expandovali na další trhy, vám postačí jedna registrace.

22.03.2022

Komentáře

Danke!

Libuše Hejna/Sobota, 24. Březen 2018 - 17:02

Je tam asi chybka. U více produktů mi teď google hlásí Nesprávná hodnota [identifikátor existuje] - špatně nastavena na FALSE

Iveta Beranová/Pondělí, 14. Červen 2021 - 20:44

Google je chytrý a pokud mu posíláte informaci, že identifikátor neexistuje, ale přitom u daných produktů existuje, tak to by mohla být příčina. 

Jinak podle specifikace elementu G:IDENTIFIER_EXISTS (viz https://support.google.com/merchants/answer/6324478?hl=cs) jsou povolené následující hodnoty: yes, true, no, false

Na velikosti písmen by nemělo záležet, takže hodnota FALSE je v pořádku, jen jak jsem psal, není v pořádku pokud identifikáítor výrobce reálně existuje.

Luděk Volejník (admin)/Úterý, 15. Červen 2021 - 8:21

Přidat komentář