Chybějící identifikátory ve feedu pro Google? Víme, jak na to!

Unikátní identifikátory jsou ve feedu pro Google Nákupy umístěny v elementech G:MPN a G:GTIN.
 
Element G:GTIN je v podstatě čárový kód - unikátní označení vašeho zboží. Je nutné ho uvádět vždy v případě, že ho vaše zboží má přiřazen od výrobce. Může mít různou podobu - celou specifikaci najdete zde.
 
Element G:MPN je označením dílu od výrobce a je vyžadován tam, kde není G:GTIN. Výjimku tvoří unikátní zboží, které takové označení od výrobce přiřazeno nemá. Podrobnosti k tomu elementu najdete zde. 
 
Oba identifikátory slouží k jednoznačnému vyhledání produktu zákazníkem. 
 
Informaci o tom, že u konkrétního zboží neexistují, by měl potom obsahovat element G:IDENTIFIER_EXISTS. Pokud tedy některé části vašeho sortimentu unikátní označení chybí, je nutné zapsat do elementu G:IDENTIFIER_EXISTS hodnotu FALSE. 
 
Pojďme to tedy projít postupně:

Výběr

Začněte vytvořením výběru produktů, který bude obsahovat produkty bez G:MPN a současně bez G:GTIN. Na stránce Produkty se přepněte na záložku Rozšířené rozhraní a zadejte tam: [G:MPN] = "" AND [G:GTIN] = "" a dejte vyhledat. Výsledkem vyhledávání budou produkty, které nemají ani G:MPN ani G:GTIN. Výběr si uložte pod libovolným názvem (např. "Produkty bez G:MPN a G:GTIN")
 

 

Element

Zkontrolujte, zda váš feed obsahuje element G:IDENTIFIER_EXISTS. To zjistíte v záložce Elementy. V případě, že ho vaše XML neobsahuje, ho vytvořte na stejné kartě v pravém rohu.
 
 

Pravidlo

Vytvořte si nové pravidlo, které aplikujete na dříve vytvořený výběr a toto pravidlo nastaví elementu G:IDENTIFIER_EXISTS hodnotu FALSE.
 
Na stránce Pravidla klikněte na tlačítko VYTVOŘIT PRAVIDLO a zadejte název pravidla, který slouží především pro vás, např. "Nastavení G:IDENTIFIER_EXISTS pro produkty bez číselných kódů". V poli Výsledná podmínka pro výběr produktů zatrhněte v pravém sloupci vytvořený výběr z úvodu tohoto návodu. Typ pravidla nechejte Přepsat. Element zvolte G:IDENTIFIER_EXISTS. Nový obsah zadejte: FALSE
 
 
Následně pravidlo uložte a při dalším automatickém zpracování pravidel se toto pravidlo již uplatní a bude promítnuto do výstupního souboru.
 
Pokud chcete provedené změny v Mergadu nejprve zkontrolovat, klikněte na stránce Pravidla na tlačítko APLIKOVAT PRAVIDLA. Tím se změny promítnou v Mergadu a na stránce Produkty zkontrolujete, že G:IDENTIFIER_EXISTS byl v pořádku nastaven u položek z výběru dle bodu 1). Do výstupního XML souboru se potom změny promítnou při následném automatickém zpracování, nebo můžete na stránce Nastavení použít tlačítko PŘEGENEROVAT VŠE. Tím změny promítnete rovnou do výstupního feedu.
 

O využití Mergada při správě inzerce si přečtěte v seriálu Nejčastější použití Mergada:

  1. Nejčastější využití Mergada (1. díl)
  2. Nejčastější využití Mergada (2. díl)
  3. Nejčastější využití Mergada (3. díl)

S Mergadem úpravy produktových feedů zvládnete hromadně a přehledně nastavit sami. Zkvalitníte tím svou práci na správě inzerce e-shopu a ušetříte náklady na zaměstnávání programátora.

Zkuste na 30 dní zdarma

 

Komentáře

Danke!

Libuše Hejna/Sobota, 24. Březen 2018 - 17:02

Přidat komentář