Na supportu Mergada se nám k tématu nového CSV exportu pro Google AdWords Dynamic Remarketing objevilo pár opakujících se dotazů a připomínek, se kterými se marketingové agentury setkávají při nasazení těchto exportů do Google AdWords. V článku uvádíme dva nejčastější problémy a jejich řešení přímo v Mergadu.

1. Ve sloupci Price je špatně uvedena měna nebo tam úplně chybí

Řešení: Mergado přidává měnu do sloupce Price automaticky podle toho, zda je tato informace uvedena ve vstupním feedu (např. v elementu CURRENCY u Mergadova nabídkového XML) nebo je možné měnu určit podle toho, o jaký vstupní feed se jedná. Typickým příkladem bude převod Heureka feedu na Google AdWords dynamický remarketing:

  • Je-li jako vstupní formát zvolena “Heureka.cz”, nastaví se měna CZK.
  • Bude-li vstupní formát “Heureka.sk” měna se automaticky vkládá do sloupce Price jako EUR.

Pokud tedy máte měnu nastavenou špatně (např. místo požadované měny EUR tam převodník doplní CZK), zkontrolujte si typ vstupního feedu na stránce Nastavení exportu. Tam můžete vstupní formát změnit. Následně stačí feed přegenerovat a měna již bude doplněna správně.

Pokud budete do AdWords formátu pro dynamický remarketing převádět data z nějakého speciálního formátu, kde nebude ve vstupním feedu uvedena měna ani nepůjde o typický český nebo slovenský feed, tak potom bude zapotřebí měnu doplnit jednoduchým pravidlem:

Přidáte si nové pravidlo typu Přepsat, zvolíte element Price a do políčka, jak se má tento element přepisovat, nastavíte: %PRICE% CZK, má-li být doplněna česká měna nebo: %PRICE% EUR, jde-li o EURA.

2. Délka textu v některých elementech je větší, než maximální povolená délka

Google AdWords má u dynamického remarketingu stanovenu maximální délku pro některé elementy, konkrétně:

  • Item title … maximálně 25 znaků
  • Item subtitle … maximálně 25 znaků
  • Item description … maximálně 25 znaků

Řešení: Pro zkrácení textu můžete využít pravidlo v Mergadu typu “Zkrátit…”, které Vám obsah zvoleného elementu ořízne na požadovanou maximální délku a ještě si můžete zvolit ukončující znaky (např. tři tečky), aby vše i přes zkrácení vypadalo pěkně:

Pokud jste již také vyzkoušeli nový CSV export v Mergadu pro Google AdWords dynamický remarketing, napište nám níže do komentářů nebo do našeho diskuzního fóra, máte-li k tomuto exportu nějaké dotazy. 

Luděk Volejník

Senior konzultant Mergada Luďek působí v oblasti e‑commerce již přes 15 let. Ostřílený support master a lektor vás provede zákoutími Mergada i světem regulárních výrazů. Na svém kontě má stovky vyškolených uživatelů Mergada, kteří se stali uznávanými odborníky na feed marketing, PPC a SEO.