S novinkami z Bidding Foxu ohlídáte počet prokliků a nastavíte UTM parametry

Aplikace Bidding Fox jde stále kupředu a další novinky přidává i v letních měsících. Z těch nejaktuálnějších vám představíme hlídání nárůstu či poklesu prokliků, kontrolu spárovanosti produktů podle jejich ceny s Bidding Fox Elements a možnost nastavení aplikace při používání UTM parametrů.

Ohlídejte nárůst a pokles prokliků u produktů

Nedávno jsme psali o novinkách, které Bidding Fox přidal do podstránky Diagnostika. Na ní najdete v kartě Validátory upozornění na podezřelé chování ve vašich bidovacích strategiích. Jedním z nich může být prudký nárůst nebo pokles prokliků. I ty s lišákem nyní ohlídáte.

Nárůst prokliků vždy nemusí být dobrým znamením

Primárně je růst prokliků signálem zájmu o vaše zboží. Je ale třeba kontrolovat, jestli s rostoucími prokliky úměrně roste i počet objednávek. Pokud ne, může to např. znamenat, že se zákazníci na vašem e-shopu necítí dobře (nabízíte jen jeden druh dopravy, omezené možnosti platby aj.) nebo že konkurence cíleně proklikává váš kredit. Tyto problémy je potřeba co nejrychleji vyřešit.

Příčin poklesu prokliků může být několik, typicky lepší nabídka konkurence (kratší dodací doba, dárky nebo doprava zdarma, širší nabídka příslušenství atd.). I tyto problém je potřeba co nejdříve odstranit, nebo se – v učitých případech – zaměřit na jiné produkty.

Přehled nárůstu a poklesu prokliků u produktů. Zdroj: www.bidding-fox.cz

Nekontrolujte změny manuálně

Nastavte si, aby vám upozornění chodila automaticky do e-mailu nebo do Mergada. Díky této funkci změny v biddingu snadno ohlídáte. A nezapomeňte – upozornění si můžete nastavit i pro metriky, které v aplikaci na první pohled nevidíte.

 

Nastavte Bidding Fox a Mergado pro užívání UTM parametrů

UTM parametry jsou značky v URL adrese, které vám poskytnou přesnější přehled o návštěvách e-shopu. Pokud je chcete používat, musíte správně nastavit i Bidding Fox a Mergado. Používání UTM parametrů není těžké. Nejdůležitější je určit metodiku jejich vytváření a striktně ji dodržovat. Pro jeden zdroj používejte stejné nastavení zdroje, média, velikosti písmen atd. Díky tomu dohledáte veškerou návštěvnost v Google Analytics.

Jak nastavit UTM parametry v Mergadu

  1. v levém menu přejděte na stránku Nastavení
  2. vyberte možnost Analytika
  3. nastavte zdroj a medium podle obsahu UTM parametrů

Jak nastavit UTM parametry v aplikaci Bidding Fox

Jestli používáte UTM parametry standardním způsobem, nemusíte nic nastavovat. Lišák se s nimi vypořádá. Pokud UTM používáte jinak, nastavte vše v Bidding Fox na podstránce Nastavení.

Nastavení UTM parametrů v Bidding Foxu. Zdroj: www.bidding-fox.cz

Ohlídejte si:

  • maximální délku (např. pro Heureku je 300 znaků)
  • znění URL adresy (přidáním UTM parametrů se URL adresa změní a dojde k dočasnému odpárování produktů – doporučujeme proto UTM parametry nepřidávat v sezóně)

 

Kontrolujte spárovanost podle ceny produktu

Jedna z hlavních podmínek pro bidování na Heurece je spárovanost produktů. Proto je třeba ji pravidelně kontrolovat. S appkou Bidding Fox Elements zjistíte, jestli máte produkty spárované správně. Spárovanost produktů na Heurece překontrolujete v Bidding Foxu na hlavní stránce, v Diagnostice nebo v Reportu, v Sortiment reportu od Heureky nebo pomocí Bidding Fox Elements.

Monitoring spárovanosti produktů s Bidding Fox Elements

Spárovanost se kontoluje na základě ceny vašich produktů a ceny produktů v kartě, ve které jste spárovaní.

Postup:

  1. v Bidding Fox Elements zapněte element BFE_H_MIN_PRICE
  2. vytvořte pravidlo v Mergadu (dle příkladu v obrázku níže)
  3. udělejte výběr produktů – např. PRICE RATIO > 1,5
Vytvoření pravidla PRICE RATIO v Mergadu. Zdroj: www.bidding-fox.cz

Takto získáte produkty, které mají 1,5 krát vyšší cenu, než nejlevnější produkty v kartě. Koeficient ceny vyberte podle toho, co vám nejvíce vyhovuje.

 

Inspirujte se video-rozhovory

Nedávná konference PROBIDDING se zaměřila na různá úskalí biddingu. Pusťte si rozhovory se spíkry, které jsme pořídili pro Mergado TV. Určitě vám pro nastavování ceny za proklik budou zajímavou inspirací.

 

Tolik k aktuálním novinkám z aplikací Bidding Fox a Bidding Fox Elements. Našeho chytrého lišáka už určitě znáte. Co ale říkáte na Bidding Fox Elements? Vyzkoušejte si ji zdarma na 15 dní – uvidíte, že vám pomůže zrychlit a zautomatizovat nastavení vaší inzerce.

 

Mohlo by vás zajímat:

Video: Just Bidding #5 - Jak na reporty na Zboží.cz

V pátém díle našeho pořadu, který přináší pravidelné tipy, jak biddovat jako profík, se zaměříme na reporty na Zboží.cz. Jaké jsou výhody a nevýhody párovacího reportu? Co najdete ve statistickém reportu? A jaké jsou možnosti využití reportu ceny za proklik?

15.04.2019
Video: Just Bidding #4 - Jak na reporty na Heurece

Udělejte si jasno, jaké druhy reportů na Heurece můžete využívat. Sortiment report je totiž jen základ. Jirka Guňka z Bidding Fox se v novém díle rubriky o biddingu rozpovídal o možnostech dalších reportů.

24.01.2019
Video: Just Bidding #2 - Jak na bidding na Heurece

Ve druhém dílu naší rubriky o biddingu si ukážeme, jaké jsou základní podmínky biddování na Heurece. Dozvíte se zásady správného párování produktů, zjistíte, co ovlivňuje pozici produktu v biddování a jaké jsou možnosti reportů Bidding Foxu a proč byste je měli využívat.

20.11.2018

Přidat komentář