Párování a odpárování produktů na Heurece a Zboží.cz

Aby mělo inzerování na cenových srovnávačích smysl, je potřeba mít produkty správně zařazené do příslušných kategorií. Ale co když máte produkt spárovaný a chcete ho odpárovat? Jak to udělat na Heurece a Zboží.cz se podíváme v tomto článku.

Aby mělo inzerování na cenových srovnávačích smysl, je potřeba mít produkty správně zařazené do příslušných kategorií. Ale co když máte produkt spárovaný a chcete ho odpárovat? Jak to udělat na Heurece a Zboží.cz se podíváme v tomto článku.

Párování produktů na Heurece

Párovaní produktů na Heurece je důležité hlavně tehdy, když pracujete v placeném režimu (PPC). Abyste měli produkty v kategoriích správně seřazené, je potřeba mít je dobře pojmenované. Je tedy třeba mít vyplněné elementy CATEGORYTEXTPRODUCTNAME. Se správným spárováním vám pomůže i vyplněný EAN kód. Kódu EAN jsme se více věnovali zde. V administraci Heureky pod záložkou Přehled zkontrolujete, kolik produktů máte spárovaných a kolik ne.

Párování pomocí Mergada

Nejlepší je se řídit stromem kategorií a názvy produktů podle Heureky. Pokud takto nechcete řadit produkty ve vašem e‑shopu, s úpravou feedu vám pomůže Mergado. Stačí udělat výběr na produktyaplikovat na ně pravidlo hromadně přepsat kategorie. S výběrem toho správného názvu produktu vám pomůže náš našeptávač. Jestli chcete zjistit, které produkty nejsou spárované, pomohou vám naše aplikace. Naopak s párováním vám pomůže aplikace Heureka Watchdog. Sama vám nabídne návrhy produktů, které můžete napárovat.

Jak produkty odpárovat

Pokud dojde k chybnému zařazení produktu na základě nesprávných informací v XML souboru, stačí je opravit. „Párování probíhá na základě CATEGORYTEXT a PRODUCTNAME. Když změníte jeden tento element, dojde k novému párovacímu procesu, který produkt zařadí do kategorie,“ vysvětluje Alexandra Čermáková z Heureky. Pokud nesprávné zařazení nastalo kvůli lidskému faktoru, kdy byla špatně vyhodnocená příslušná kategorie, je potřeba kontaktovat podporu Heureky na tento e‑mail.

Párování produktů na Zboží.cz

Tak jako na Heurece, i na Zboží.cz je potřeba mít produkty správně zařazené pro dosahování nejlepších výsledků z inzerce. Párování produktů probíhá automaticky na základě názvu produktu, EAN kódu, jména výrobce, produktového čísla, popisu produktu a ceny položky. Víc o párovaní se dozvíte zde. Zboží nabízí i svůj párovací nástroj pro lepší práci s produkty.

Párování pomocí Mergada

Tak jako pro Heureku, i pro Zboží.cz Megrado nabízí našeptávač kategorií. Vaše produkty tak upravíte na jednom místěnemusíte zasahovat do vzhledu e‑shopu.

Odpárování produktů

Pokud chcete na Zboží odpárovat produkt z kategorie, je třeba upravit jeho informace v XML feedu. Zboží si pohrává s myšlenkou funkce odpárování. Ta by měla přibýt v párovacím nástroji. „Interně už tuto funkci umíme využít, máme v plánu ji spustit někdy začátkem roku i pro e‑shopy“, prozradil Milan Šmíd ze Zboží.cz.

Natália Saganová

Natálka v Mergadu začínala jako copywriterka, a proto na blogu narazíte i na její články. Teď ji nejčastěji uvidíte před hledáčkem kamery nebo jako hlavní organizátorku každoročního MergadoFestu. Šéfka copy týmu nepohrdne dobrým jídlem a ráda cestuje, nejlépe obojí dohromady. Je milovnice jógy, dobré knihy a tance.