Priority biddingu na Zboží.cz

Novinek na Zboží.cz a jejich možností využití v Mergadu je tolik, že nám množství článků na téma optimalizace inzerce na tomto zbožáku začíná tvořit vlastní minisérii. V dnešním díle se blíže podíváme na ideální nastavení biddingu.

Novinek na Zboží.cz a jejich možností využití v Mergadu je tolik, že nám množství článků na téma optimalizace inzerce na tomto zbožáku začíná tvořit vlastní minisérii. V dnešním díle se blíže podíváme na ideální nastavení biddingu.

Co potřebujete pro bidding na Zboží.cz

Abyste na Zboží mohli začít nastavovat cenu za proklik, musíte splňovat dvě základní podmínky:

  • na svém účtu musíte mít dostatek kreditu (pozor na jeho dočerpání, při nedostatku kreditu dochází k výpadku inzerce)
  • je také dobré mít alespoň dva e‑shopy v detailu produktu (kvůli zajištění spárování produktů)

Minimální cena za proklik

Pomocí minimální ceny za proklik se určuje, jakou nejnižší cenu musíte překonat proto, aby se vaše zboží mohlo účastnit aukce. Na Zboží.cz se liší podle výše prodejní ceny položky.

Maximální cena za proklik

Kromě minimální ceny za proklik je při biddování třeba myslet i na maximální cenu za proklik (např. o Vánocích se může cena vyšplhat vysoko a vy svému klientovi vyčerpáte kredit dřív, než chybu odhalíte). Maximální cena za proklik na Zboží.cz je 500 Kč. Výši ceny za proklik zde ovlivníte pomocí elementů MAX_CPCMAX_CPC_SEARCH.

MAX_CPC a MAX_CPC_SEARCH

Oproti Heurece má Zboží.cz jeden element pro bidding navícMAX_CPC_SEARCH. Díky tomu můžete bidding nastavit samostatně pro produkty (pomocí MAX_CPC), ale i samostatně pro výsledky vyhledávání napříč celým Zboží.cz a také ve vyhledávání v kategorii, do které produkt spadá (pomocí MAX_CPC_SEARCH).

MAX_CPC

Maximální cena za proklik v detailu produktu. Pokud se rozhodnete tento nepovinný tag využívat, uvádějte ceny v číselné hodnotě bez mezer s maximálně dvěma desetinnými místy. K oddělení haléřů slouží čárka nebo tečka. Pokud potřebujete odstranit předchozí nastavení, použijte prázdnou hodnotu. Pokud element MAX_CPC není uveden, či obsahuje hodnotu menší než je cena za proklik podle výše prodejní ceny, bude v produktovém detailu za proklik účtována minimální cena 0,50 — 2 Kč bez DPH podle výše prodejní ceny.

Příklad:

<MAX_CPC>23.50</MAX_CPC>

MAX_CPC_SEARCH

Při uvádění maximální ceny za proklik ve fulltextovém výsledku hledání Zboží.cz vyžaduje stejný postup jako při zadávání MAX_CPC. Jako adekvátní hodnotu uvádí interval 0,50 až 500 Kč. Nastavíte-li si maximální cenu za proklik, kterou pro danou položku v produktu nebo fulltextu chcete zaplatit, systém spočítá cenu prokliku nutnou k udržení na dané pozici. Pokud použijete řazení od nejlevnější nabídky, naúčtuje se vám ceníková cena.

Příklad:

<MAX_CPC_SEARCH>23.50</MAX_CPC_SEARCH>

Jak nastavit bidding v Mergadu

Uživatelé si nejprve rozdělí sortiment na cenové hladiny (vytvoří si na stránce produkty několik výběrů, kde podle elementu PRICE_VAT vytvoří třeba 5 cenových hladin). A následně si pomocí pravidla “hromadně přepsat dle výběru” nastaví MAX_CPC různě pro jednotlivé výběry (jednotlivé cenové hladiny).

Mergado tip 1

Pomocí elementu MAX_CPC můžete ovlivnit i bidding ve výpisu kategorie, když vaše nabídka není spárovaná (přičemž spárované nabídky se vypisují nad nespárovanými).

Mergado tip 2

Zkontrolujte si nastavení v administraci Zboží.cz u kategorií. Ohlídejte, jestli vám zde nezůstalo nějaké neaktuální nastavení. Při výpadku či záměrném potlačení nastavení ceny za proklik přes feed by u jednotlivých produktů mohlo způsobit aktivaci starého nastavení pro kategorie a možná i rychle ztenčit váš kredit.

Nastavte si správně bidding na Zboží.cz. Pokud e‑shop vašeho klienta prodává těžko párovatelné produkty či produkty, které nemají kategorie např. na Heurece, získá tím důležitou šanci účastnit se biddingu.

Zlepšete nastavení své inzerce a zvyšte její výkonnost. Vyzkoušejte Bidding Fox Elements. Tato aplikace pracuje se statistickými daty nejen ze zbožových srovnávačů a vytváří nové elementy. Zapněte si ji na 15 dní zdarma a vyzkoušejte, co všechno umí.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.