Audit v Mergadu od A po Z

Odhalte s auditem i ty nejmenší chyby XML feedu a odstraňte problematické části, které brzdí vaši inzerci. Ať jste si už tuto kontrolu vyzkoušeli, anebo vás to teprve čeká, tato malá encyklopedie vám o auditu poskytne všechny důležité informace.

 

A jako Audit

Audit je technická kontrola XML feedu, která ukáže jeho chybná místa vyžadující opravu pro správné zařazení e-shopu do zbožáků, anebo pro zlepšení stavu inzerce. Jeho princip obsahuje kontrolu validátory, které představují jednotlivé části auditu.

Audit dovedeme pomocí podnětů uživatelů neustále rozšiřovat. Po získání zpětné vazby naši vývojáři do procesu kontroly zohledňují další důležité validátory.

Ch jako Chyby, které audit odhalí

Výsledek auditu v inzerci ukazuje tři druhy chyb:

  • Červenou barvou jsou označené výrazné chyby, které musíte opravit.
  • Oranžovou jsou zvýrazněné nedostatky, jejichž oprava je potřebná (např. chybějící EAN), na některých srovnávačích však v zařazení zboží do nabídky překážkou být nemusí.
  • Zelenou jsou vyznačená doporučení, která jsou na vašem uvážení - jejich pomocí dokážete ve feedu vyladit podstatné detaily.

K nejčastějším chybám, které odhaluje, audit rovnou poskytuje možnosti jejich oprav. Jeho výsledky vám pak rovnou nabídnou odkazy na konkrétní videonápovědu či na články, které obsahují seznam kroků na vylepšení feedu v Mergadu.

Náhled výsledku auditu s barevným vyznačením chyb.

V jako Výsledky auditu

Kompletní výsledky auditu vám po kontrole feedu přijdou na uvedenou e-mailovou adresu. Proces probíhá několik minut, v náročných případech může trvat i několik hodin. Všechno závisí na počtu položek – maximální velikost nahraného souboru je 500 MB. Ve výsledcích se prokliknete do souhrnu všech zjištěných chyb. Jednotlivé položky jdou rozkliknout i samostatně.

Výsledky jsou dostupné 10 dní po kontrole a následně se archivují. Tím, že si audit vytvoříte znovu, provedete další kontrolu XML feedu, který už obsahuje dříve opravené položky, takže dokážete opakovaně vykonat jeho revizi.

X jako XML feed

Hlavní součástí auditu je URL adresa vašeho XML feedu. Prvním krokem je vložení adresy XML souboru do formuláře a e-mailové adresy, kam přijdou jeho výsledky.

V případě auditu skrz Mergado probíhá kontrola na výstupním feedu. Druhá možnost je přes samotnou stránku auditu – na vstupu máte na výběr libovolný feed, který stačí vložit do přílušného políčka jako URL adresu.

Možnost 1 – audit přímo z platformy Mergado.
Možnost 2 – audit ze stránky audit.mergado.com.

Z jako Zdarma

Audit je zdarmo a k ničemu vás přímo nezavazuje. Dokážete ho jednoduše spustit přímo z naší platformy, anebo ze stránky auditu – při využití této možnosti nemusíte vytvářet účet v Mergadu.

Kontrolu auditem provádějte opakovaně. Protože e-shopy a obchodníci často upravují ceny, parametry nebo samotné produkty, doporučujeme ji dělat minimálně 1x měsíčně. Váš feed tak bude neustále aktualizovaný a připravený na zařazení do srovnávačů zboží.

 

Výsledky auditu vám odhalí, kde je ve feedu prostor na zlepšení. Z chyb takto dokážete vytvořit příležitosti na to, jak zvýšit výkon vaší inzerce. Pokud vás využití Mergado auditu zaujalo, vyzkoušejte ho zdarma. Mergado ale nabízí mnohem víc možností, vyzkoušejte si ho na měsíc zdarma a zefektivněte vaše online obchodování.

 

Mohlo by vás zajímat:

S Mergado videonápovědami upravíte inzerci rychleji

Posuňte práci s Mergadem správným směrem pomocí video tipů na nastavení vaší inzerce. Ať už jste s naším nástrojem teprve začali, anebo patříte do skupiny pokročilých uživatelů, připravili jsme pro vás praktický souhrn těch nejpoužívanějších operací v Mergadu.

01.11.2019
Zbavte se častých chyb v XML feedu

Chcete využívat Mergado efektivně, ale narážíte na opakující se překážky? Minulý článek vám přinesl tipy na nejčastější úpravy feedu. V nasledujících řádcích se podíváme na časté chyby, jakými jsou např. prázdný element MANUFACTURER, anebo chybějící identifikátor v Google Nákupech.

02.10.2019
Nejpoužívanější úpravy v Mergade

Mergado se vyvíjí dynamickým tempem a změny jsou viditelné nejen v samotném používání, ale i v preferovaných funkcích mezi zákazníky. Pojďme se podívat, jaké jsou aktuálně nejčastěji využívané úpravy feedu.

10.09.2019

Přidat komentář