Expanze e-shopu pomocí Mergada a UPgates

E-shopy se staly naprosto přirozenou součástí retailového prostředí a v dohledné době se na tom nic měnit nebude. Česká republika v počtu e-shopů nemá konkurenci. Například v Maďarsku jich podle posledních údajů najdete méně než 7 tisíc a ve srovnání s ČR je na tom mnohem hůře i čtyřicetimilionové Polsko.

S tím, jak neustále roste množství peněz utracených na internetu, se také zvyšuje celkový počet internetových obchodů. 

To, že je Česká republika e-shopová velmoc, je skvělé pro zákazníky. Pro provozovatele online byznysu to ale znamená vysokou konkurenci. Právě proto se čím dál víc e-shopařů rozhoduje pro expanzi do zahraničí. Dnes si řekneme, jak se s online byznysem úspěšně vydat do zahraničí s pronajímaným internetovým obchodem UPgates a za pomocí Mergada.

Tvorba zahraniční mutace e-shopu je se správným řešením hračka

Řekněme, že to nejdůležitější rozhodnutí už máte za sebou a víte, do jaké země se vydat. Mělo by jít o výsledek hlubší analýzy, která vám napoví, jak zahraniční trh vypadá. Podívejte se také na právní a daňové předpisy. 

Spuštění klonu vašich prodejních stránek pro zahraničí nemusí být nijak složité. To platí především v případě pronájmu e-shopu UPgates. Multijazyčnost je zde totiž řešena komplexně a jde mnohem dál. Spuštění jazykové mutace bývá spojeno s dalšími specifiky. Jde především o měny, daně či jiné způsoby dopravy. S UPgates je nastavení všech těchto záležitostí hračka.

V prvé řadě je samozřejmě potřeba zajistit si překlad stránek. S tím vám pomůže profesionál. Naopak vymstít by se mohl strojový překlad. Překladač sice za svou práci nevystaví žádnou fakturu, avšak i přes jejich dnešní vyspělost je stále možné, že někde v textu zůstane nesmyslná chyba způsobená špatným překladem stroje. Proto se rozhodně vyplatí investovat do profesionálního překladu, a to i v případě slovenštiny. Všichni si o sobě myslíme, že jazyk našeho nejbližšího souseda máme v malíku. Realita je ale taková, že dříve či později narazíte na slovní spojení, které vám zamotá hlavu.

Co se týče systémových hlášek jako například "do košíku", "k objednávce" atd., o ty se starat nemusíte. Alespoň tedy v případě slovenštiny a angličtiny. Překlad je totiž součástí administrace a aktivuje se při spuštění nové jazykové mutace.

U UPgates můžete provozovat jazykovou mutaci zdarma, respektive je zahrnuta v základní ceně za pronájem. To platí v případě, kdy zahraniční internetový obchod poběží na doméně nazevbchodu.cz/sk. Není to ovšem úplně elegantní řešení. Zákazníci za hranicemi by vás pak mohli brát druhořadě. Stejně tak na vaši jazykovou mutaci na aliasu mohou pohlížet vyhledávací roboti. Což může mít negativní vliv na umístění vašeho e-shopu ve výsledcích vyhledávání. Proto je lepší provozovat online obchod na samostatné doméně. Takové řešení stojí 750 korun měsíčně navíc za každou připojenou doménu. 

V administraci UPgates si poté aktivujete novou měnu a přiřadíte ke správné jazykové mutaci. Co se týče aktuálního kurzu, ten si můžete buď nastavit sami, případně jej dle vlastní potřeby aktualizovat, nebo využít možnosti importu aktuálního kurzu z České národní banky. Budete mít tedy jistotu, že ceny v jazykové mutaci v e-shopu budou vždy přepočteny podle aktuálního kurzu. Automatický přepočet ale někdy může zapadnout tak, že zatímco korunová cena bude klaských 999 korun, přepočet na eura by byl třeba 38,31 EUR, což nevypadá jako příliš důvěryhodná cena. Proto nabízí administrace UPgates e-shopu také možnost zaokrouhlení měny, aby zahraniční zákazník viděl místo zvláštní částky přesnější cenu 38 EUR. 

Co všechno řešíte zvlášť pro každou jazykovou verzi e-shopu, ale zároveň přehledně v jedné společné administraci?

1. Produkty a vše kolem nich

V jedné kartě vyřešíte produkt pro všechny jazykové verze. Zvlášť určíte název, krátký a dlouhý popis, ceny a veškerá on-page SEO nastavení.

2. Kategorie, články a další obsah

Stejné možnosti jako u produktů máte také u veškerého dalšího obsahu. Od kategorií přes všechen obsah redakčního systému vašeho e-shopu. Rozdílné můžete mít ale například také bannery nebo logo.

3. Marketing a napojení

Zvlášť můžete řešit e-mailing pro kontakty z jednotlivých jazykových verzí e-shopu. Zákazníci si je totiž vždy založí s jazykovou preferencí dle toho, na které verzi proběhne objednávka.

Vyřešit můžete zvlášť napojení také na veškeré marketingové a analytické nástroje. Ale i na zbožové srovnávače a PPC systémy. Měřicí a konverzní kódy totiž zadáte pro každý jazyk samostatně. A právě u datových feedů pro zbožové srovnávače přichází na scénu Mergado. S tímto nástrojem zvládnete inzerci e-shopu spravovat sami – zrychlíte tím každodenní marketingové úkony a ušetříte náklady za práci programátorů.

4. Provozovatel e-shopu, dokumenty a systémové maily

U každé jazykové mutace e-shopu můžete mít rozdílného provozovatele a také platební údaje – číslo účtu apod.

Stejně tak si můžete pro každý jazyk definovat potřebné dokumenty jako objednávky, faktury a další. Tyto dokumenty poté chodí v automatických systémových e-mailech jako například “objednávka přijata”. I tyto e-maily můžete specifikovat pro každý jazyk zvlášť.

Cestu do světa otevírají zbožové srovnávače

Uspět v zahraniční nemusí být jednoduché. Existují ale kanály, které vám mohou výrazně pomoci. Známe je všichni, jde o zbožové srovnávače. Ty jsou totiž oblíbené i za hranicemi. Jejich zvládnutí je ale bez vhodného nástroje docela komplikované. Právě proto doporučujeme Mergado, které je pro přítomnost na zahraničních zbožových srovnávačích prakticky nezbytné.

Vytvoříte s ním přehlednou inzerci a dokážete ji automatizovaně upravovat. Nejprve je ovšem nutné získat svůj produktový feed. Ten si vygenerujete v administraci e-shopu, kde v sekci Propojení -> Mergado najdete odkaz na stažení produktového feedu.

V Mergadu jej pak můžete jednoduše upravit pro požadovaný inzertní kanál. Chcete prodávat ve Finsku? Není problém. Mergado vám vygeneruje produktový feed ve formátu, kterému porozumí i finský srovnávač. Cesta se vám ale otevře i do Německa a největší tamní srovnávač Idealo, do Rakouska, Maďarska a dalších desítek zemí. Kam si ukážete prstem, tak můžeme prodávat. Mergado si totiž rozumí s více než 400 reklamními systémy napříč světem.

Merdago ovšem neslouží pouze jako prostředník mezi e-shopem a zbožovými srovnávači, ale také ke správě dat od dodavatelů. Váš feed pak můžete jednoduše rozšířit o data z jiných nástrojů, například z aplikace Bidding Fox Elements. S pravidlem import datového souboru můžete také například doimportovat stav zásob na skladě. Mergado tak umožňuje jednoduše integrovat produktové feedy různých dodavatelů a následně jej odesílat do vašeho e-shopového řešení. V případě potřeby je také možné využití vlastního custom formátu feedu.

Všichni víme, že na internetu prodávají hlavně obrázky. Hlídat správné zobrazování stovek nebo možná tisícovek snímků ale není nic jednoduché. Pokud to tedy děláte ručně. Automatizaci práce s produktovými obrázky, která vám rozváže ruce, umožní Feed Image Editor, který si s Mergadem rozumí. Začněte bezplatným auditem obrázků, který vám v nich pomůže odhalit mezery.

 

Mergado je skutečně multifunkční nástroj pro komplexní práci s daty, která jsou pro e-shopaře stěžejní. V případě expanze do zahraničí je ale důležitá především schopnost Mergada komunikovat s desítkami platforem pro srovnávání zboží, které denně navštěvují možná až stovky milionů lidí. Tak proč jim nezkusit ukázat i vaše zboží? Jeho cena se liší podle počtu produktů na výstupu. Nejlevnější tarif je ale možné pořídit si už za 286 korun měsíčně s tím, že prvních 30 dní můžete službu používat zdarma.

 

Autorem tohoto článku je společnost UPgates.

 

Mohlo by nás zajímat:

Inzerujte na nejrychleji rostoucím tržišti v Německu – Kaufland.de

V dubnu 2021 se z online tržiště Real.de stal Kaufland.de. Do skupiny německých internetových tržišť se tím zařadil další gigant s 32 miliony návštěv měsíčně. V aktuálním release jsme do Mergada přidali formát Kaufland.de, díky kterému se snadno připojíte k více než sedmi tisícům prodejcům na této platformě.

21.07.2021
Jaké změny v roce 2020 přinesla pandemie na polské e-commerce?

Už 73 % polských uživatelů internetu nakupuje online. Podle letošní zprávy IGE jejich počet meziročně vzrostl o 11 procent. Podívejte se, jaké další změny se na polském e-commerce trhu za poslední rok udály, a přizpůsobte své podnikání trendům a preferencím nakupujících.

02.06.2021
Přilákejte v Maďarsku nejsilnější zákaznickou skupinu. Nakupující nad 55 let

Prodáváte na maďarské e-commerce? Nebo se sem právě chystáte expandovat? Místní trh i největší zbožáky Árukereső, Árgép a Olcsóbbat jsme si už představili. Teď se zaměříme na nejdůležitější skupinu zákazníků a na to, jak si ji udržet či jestli je lepší získat nové klienty.

21.04.2021

Přidat komentář