Zachovejte hodnoty v elementech podle potřeby s pravidlem Import datového souboru

Článek zveřejněn 17. 12. 2019
| 2 minuty čtení

Naše podpora denně pomáhá s nastavením Mergada e‑shopařům i agenturám, které řídí inzerci velkým klientům. Před časem jsme dostali zajímavý dotaz, jak zachovat cenu ve výstupním feedu velkoobchodníka, i když se v průběhu roku mění její výše v rámci nastavování slevových akcí u jednotlivých maloodběratelů. Pojďme si ukázat, jak v Mergadu zachováte hodnoty v elementech podle potřeby pomocí nového pravidla Import datového souboru.

Nastavujte slevové akce tak, aniž se cena změní ve výstupním feedu

Produkty velkoobchodníka mají pevně stanovenou cenu na celý rok. V jeho průběhu se však vzhledem k různým slevovým akcím ceny v elementech PRICE a PRICE_VAT a ve vstupním feedu mění. Požadavek na naši podporu byl, aby se ve výstupním feedu neměnila cena a stále odpovídala fixní ceně podle ceníku, který se stanovuje jednou ročně. To vše z důvodu, aby velkoobchodní partner nemusel nastavovat stejné ceny ve slevových akcích a ostatní atributy (např. dostupnost a popis zboží) se aktualizovaly podle vstupního feedu.

Postup v Mergadu pomocí práce s pravidlem Import datového souboru

  1. Na stránce Produkty si stáhněte produkty do CSV.
  2. CSV si následně upravte tak, aby v něm zůstal jen první (párovací) sloupecdva sloupce s cenou (PRICE a PRICE_VAT).
  3. Upravený CSV soubor přidejte do nového pravidla Import datového souboru. 
    • Tímto pravidlem se vždy zaktualizují ceny podle toho, jaké jsou v CSV souboru.
    • Pokud by se na vstupu objevila nějaká snížená (či zvýšená) cena, pravidlo ji srovná na hodnoty stanovené ceny.
  4. Po uplynutí vámi zvolené doby (v tomto případě za jeden rok) si ze vstupních dat vytvoříte nové CSV, které potom aktualizujete v pravidle.

Práci s pravidlem Import datového souboru jsme věnovali celý článek. Dozvíte se v něm, jaké musí CSV soubor splňovat podmínky pro nahrání i jaké párovací režimy pravidlo v Mergadu nabízí.

Tento způsob využití pravidla se hodí nejen všem velkoobchodníkům a agenturám, které spravují jejich inzerci, ale obecně všem uživatelům Mergada, kteří potřebují „zafixovat“ hodnoty v konkrétním elementu, který se později bude měnit. Máte další dotazy k nastavení pravidla? Napište nám.

Mohlo by vás zajímat:

Napsal / Lukáš Horák / 17. 12. 2019

Lukáš se v MERGADU stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z MERGADA. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.