Řiďte inzerci centrálně pomocí konfiguračních CSV

Naučte se nový způsob, jak inzerci v Mergadu nastavit automatizovaně a hromadně. Od té doby, co jsme představili pravidlo pro import dat z CSV souborů, dokážete provádět úpravy konkrétních částí inzerce z jednoho místa vytvořením konfiguračních CSV. Ukažme si, jak vše během pár minut nastavíte.

Jak vytvořit hromadné nastavení s využitím CSV

Vysvětleme si vše na příkladu:

Potřebujeme nastavit různá CPC pro různé hodiny během dne. Máme export pro zbožák s výchozí nabídkou za proklik v elementu CPC ( např. HEUREKA_CPC pro Heureku). Jeho hodnotu chceme měnit v průběhu dne tím, že budeme výchozí hodnotu CPC násobit určitým koeficientem. Jeho výše se pro jednotlivé hodiny bude lišit. Takových exportů máme několik a koeficienty chceme spravovat centrálně.

Postup:

Abychom mohli konfigurační CSV vytvořit, musíme do produktů nejdříve dostat element s aktuální hodinou. Stejným způsobem můžeme pracovat s dny v týdnu, měsíci a podobně. Použijeme aplikaci Bidding Fox Elements a zapneme element BFE_D_EXECUTE_HOUR. Ten bude naplněn celočíselnou hodnotou od 0 do 23 označující hodinu. Např. v 15:24 to bude číslo 15.

Vytvořme si CSV soubor, který bude obsahovat sloupce:

  • BFE_D_EXECUTE_HOUR čísla 0 - 23 označující hodiny
  • CPC_COEF koeficient, kterým budeme násobit výchozí hodnotu CPC – v našem případě čísla s desetinnou tečkou
  • sloupce oddělíme čárkou

Jak vytvořit CSV

CSV vytvoříme v obyčejném textovém editoru – např. Gedit, LibreOffice, Notepad či Mergado appka eM Files.

Jak dostat CSV na internet

URL adresa CSV souboru musí být dostupná, proto ho musíme umístit na internet. Pomůže nám k tomu appka eM Files, která soubor umožňuje vystavit na veřejné URL (s přístupem dalších uživatelů v Mergadu) a provádět v něm změny pomocí jejího jednoduchého editoru.

Konfigurační CSV nahrané do eM Files.

eM Files obsahují jednoduchý editor CSV.

Postup:

1. V exportu pro koeficient vytvoříme nový element CPC_COEF.

2. Pomocí pravidla Import datového souboru naimportujeme data z CSV do elementu CPC_COEF.

  • Párovacím sloupcem je element BFE_D_EXECUTE_HOUR.
  • Pokud je např. čas 15:24, element BFE_D_EXECUTE_HOUR obsahuje u všech položek zboží hodnotu 15.
  • Do elementu CPC_COEF se naimportuje číslo z řádku 15. V případu výše číslo 1.2.

3. Předpokládáme, že výchozí hodnotu CPC jsme stanovili už dříve, např. pravidlem.

  • Pro zohlednění koeficientu použijeme pravidlo pro výpočet.
  • Výchozí hodnotu CPC vynásobíme koeficientem CPC_COEF, tedy %CPC%*%CPC_COEF% a zapíšeme do elementu CPC.

A to je vše. Výstupní hodnota se odteď začne měnit podle hodiny, kdy dojde k přegenerování dat. Změna v konfiguračním souboru se projeví v mnoha exportech.

 

  • Mezi exporty můžete sdílet nastavení – připravíte si jeden konfigurační soubor a ten budete opakovaně využívat.
  • Konfiguraci lze provázat s Bidding Fox Elements – hodinou, dnem v týdnu aj.
  • Princip centrálního konfiguračního CSV využijete také např. pro převody velikostí oblečení nebo jiné úkony opakované na více exportech.

Toto nastavení zvládnete za pár minut. Nejspíš rychleji, než kolik času vám trvalo přečíst tento návod.

Bidding Fox Elements

Zvyšujte výkonnost inzerce pomocí desítek nových elementů s Bidding Fox Elements. Tato aplikace pracuje se statistickými daty nejen ze zbožových srovnávačů a vytváří nové elementy. Díky ní zlepšíte nastavení své inzerce a zvýšíte její výkonnost.

eM Files

S aplikací eM Files umístíte soubory na internet tak, aby byly veřejně dostupné a mělo k nim přístup více uživatelů. To umí výrazně usnadnit vaši práci, protože nemusíte čekat na to, jestli data doplní sám e-shop.

Mohlo by vás zajímat:

Marketing Miner se zaměří na SEO. Získávat data ze zbožáků vám pomůže Mergado

Nástroj Marketing Miner od 1. 1. 2021 přestane poskytovat data z Heureky, Zboží.cz a několika dalších srovnávačů. Nově se zaměří pouze na data mining pro oblast SEO. Ale nebojte se - data ze srovnávačů zboží získáte pohodlně pomocí Mergada a jeho aplikací.

18.11.2020
Zrychlete import a export dat v Mergadu. Pomocí Google Sheets

Urychlit si práci při nastavování inzerce je cíl každého e-shopaře a marketéra. V Mergadu dokážete vedle obvyklých úkonů nově zkrátit dobu importu a exportu dat využitím Google Sheets. Představme si, jak tuto funkci využít.

12.11.2020
Nastavování kategorií už nikdy nebude náročné. S vychytaným pravidlem v Mergadu

Při správě inzerce pro zbožové srovnávače se setkáte s potřebou nastavit správné kategorie podle stromu kategorií daného zbožáku. Uživatelé Mergada mají pro takové nastavení k dispozici pravidlo s vychytávkami, které jim výběr kategorií značně urychlí.

20.10.2020

Přidat komentář