Přilákejte v Maďarsku nejsilnější zákaznickou skupinu. Nakupující nad 55 let

Článek zveřejněn 21. 04. 2021
| 3 minuty čtení

Prodáváte na maďarské e‑commerce? Nebo se sem právě chystáte expandovat? Místní trh i největší zbožáky Árukereső, ÁrgépOlcsóbbat jsme si už představili. Teď se zaměříme na nejdůležitější skupinu zákazníků a na to, jak si ji udržet či jestli je lepší získat nové klienty.

Lidé nad 55 udávají směr v e‑commerce

Skupina maďarských uživatelů nad 55 let před pandemií nakupovala velmi zřídka nebo vůbec. Zvýšená opatrnost a požadavky na bezpečnost doručení tuto situaci podstatně změnily. Podle výzkumu GKI Digital lidé ve věku 55 — 64 tvoří 14,13 % aktivně nakupujících online a lidé mezi 65 — 74 jsou dalších 10 %. S přihlédnutím k tomu, že tato vrstva v Maďarsku tvoří početnou skupinu, se tak zde stala největší zákaznickou základnou. Mnoho odborníků se shoduje, že i po skončení pandemie bude tato skupina i nadále loajálními zákazníky.

Počet aktivních zákazníků nad 55 let významně roste téměř na všech evropských trzích. Stále více lidí si uvědomuje, že nakupování online není tak obtížné, jak se na první pohled zdá.

Zákazníci nad 55 let si zaslouží vaši pozornost. Zkuste uspokojit jejich potřeby a zpříjemnit jim nákup tím, že např.:

  • naučíte je, jak provést první objednávku
  • budete dostatečně informovat o platebních možnostech
  • zapracujete na zkvalitnění reklamačního procesu
  • atd.

Jak udržet zákazníky, pokud vyprodáte zboží

Podle výzkumu RetailDive z roku 2019 39 % dotázaných uživatelů opustí e‑shop, pokud je produkt vyprodaný. Bohužel se jedná o problém, kterému se i při nejlepší správě inventáře občas nevyhnete, ale při dobré taktice můžete tento problém výrazně zmírnit.

Jak uživatele přimět, aby v nákupu pokračovali:

  • Nemažte linky na vyprodané zboží. Narušíte tím pozici v organickém vyhledání.
  • Vyprodané produkty zalistujte na konec výpisu produktů. Většina zákazníků tam nikdy nedojde.
  • Dostatečně popište důvody, proč není produkt skladem.
  • V popisku informujte, kdy přibližně bude znovu skladem a kolik kusů bude na prodej.
  • Nabízejte alternativu pomocí podobných produktů.

Je lepší snažit se získat nové zákazníky nebo si udržet ty stávající?

Většina marketingových odborníků samozřejmě řekne, že obojí.

Co vyplývá z aktuálních výzkumů:

  1. Šance, že u stávajícího zákazníka uspějete znovu, je 60 — 70 %. Pravděpodobnost nákupu od nového uživatele je 5 — 20 %.
  2. 5% nárůst míry udržení zákazníků vám umožní zvýšení zisku až o 95 %.
  3. Získání nového zákazníka vás může stát minimálně pětkrát až pětadvacetkrát více než zachování stávajícího.

Jak si udržet loajální zákazníky?

  • Využívejte systémy doporučení produktů. Jsou založené na historii nákupů a preferencí zákazníků. Povzbuzují je k novým nákupům s přizpůsobenými doporučeními produktů.
  • Poskytujte informaci “ostatní zákazníci ještě koupili”. Nabídnete tím klientům produkty, které byly nejčastěji přidané do košíku.
  • Upozorňujte, pokud snížíte cenu produktu, který je populární. Dejte o tom klientům vědět.
  • Nabízejte možnost ukládání platebních údajů. Pokud budou vědět, že je nemusí znovu a zdlouhavě vyplňovat, budou se k vám zákazníci snáze vracet.

U e‑shopů s konkurenčním zbožím častokrát o jejich lákavosti rozhodují detaily. Pokud jste už zvládli základy, věnujte se nyní pokročilým nastavením inzerce tak, ať přilákáte více lidí z různých věkových kategorií. Se všemi úpravami vám pomůže Mergado, se kterým je zvládnete hromadně a automatizovaně. Pokud ho ještě nepoužíváte, vyzkoušejte ho.

Mohlo by vás zajímat:

Napsal / Lukáš Horák / 21. 04. 2021

Lukáš se v MERGADU stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z MERGADA. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.