Mergado FAQ: Fakturace v Mergadu

Na začátku každého měsíce v Mergadu probíhá fakturace za e-shopy, které v něm naši uživatelé spravují. Vystavené faktury jsou častým zdrojem dotazů. Zajímá vás jejich nastavení či změna údajů? Druhý díl série Mergado FAQ vám na všechny důležité otázky odpoví.

 

Odpovědi na nejčastější otázky, jak na fakturaci v Mergadu

V Mergadu rozlišujeme více rolí, ale i když na správě e-shopu spolupracuje větší počet lidí, faktury chodí pouze uživateli, který má úlohu tzv. vlastníka.

Detaily ohledně nastavování fakturace uvádíme v tomto videu.

V části Nastavení uživatelů stačí změnit úlohu vlastníka na jiného uživatele. Následně mu začnou chodit faktury a původnímu vlastníkovi chodit přestanou. Prvotní vlastník zůstane připojený k e-shopu v Mergadu i nadále. Změní se mu však oprávnění na typ Zápis a může tak vykonávat všechny úpravy feedů včetně smazání celého obsahu. Tento stav trvá do té doby, dokud mu nový vlastník nezruší přístup, anebo si ho sám neodebere.

 

Zkontrolujte si, kdo všechno má k vášemu e-shopu v Mergadu přístup a zrušte případné staré kontakty.

Faktury chodí na e-mail uživatele s rolí vlastníka. Buď na jeho kontaktní mail (zapsaný zde: https://accounts.mergado.com/settings/), anebo pokud si vyplní fakturační e-mail (může jich používat i několik) na stránce: https://accounts.mergado.com/settings2.

Ano, faktury dohledáte a stáhnete i přímo v Mergadu na stránce https://app.mergado.com/user/invoices/ (stránka je dostupná, pokud je uživatel přihlášený). Faktury však uvidí jen uživatel s rolí vlastníka.

Upravíte je na stránce https://accounts.mergado.com/settings2/ (stránka je dostupná, pokud je uživatel přihlášený). Případná změna se projeví u nově vystavených faktur. Pokud potřebujete změnit období na už vystavené zálohové faktuře (PROFORM), napište nám na naši technickou podporu.

Úprava fakturačních údajů na stránce nastavení firemních údajů v Mergadu.

Nezobrazuje. Pouze pokud by bylo vyplněné namísto názvu firmy na stránce s fakturačními údaji (stránka je dostupná, pokud je uživatel přihlášený).

Další případné dotazy

Viz. výše: bod „Kde je možné nastavit období, na jaké mi bude chodit faktura za Mergado?“

Viz. výše: bod „Na jaký e-mail chodí faktury za Mergado?“

Viz. výše: bod „Kde si mohu upravit fakturační údaje?“

Viz. výše: bod „Je možné najít faktury i přímo v Mergadu?“, případně napište na naši podporu.

Doufáme, že jste si ujasnili všechno, co o fakturaci a jejím nastavení potřebujete vědět. Pokud jsme nezodpověděli případné další dotazy, kontaktujte nás na podpoře. Třetí díl Mergado FAQu vás provede nejrozšířenějšími otázkami ohledně plateb v Mergadu.

 

Mohlo by vás zajímat:

Naučte se, jak do Mergada doplnit datum a čas

Pokud jste při nastavování inzerce nebo při importu do e-shopového řešení narazili na otázku, jak do Mergada dostat data obsahující datum a čas, určitě čtěte dál. Mergado sice aktuálně nenabízí speciální funkci pro práci s těmito hodnotami, ale i tak je do něj snadno dokážete dostat z Google tabulky nebo z aplikace Bidding Fox Elements.

28.05.2020
Ovládnutím všech možností přegenerování dat urychlíte načtení změn v Mergadu

Součástí ušetření času při používání Mergada je i umět rychle získat přehled o změnách, které jste provedli. Vaše úpravy se v Mergadu objeví po přegenerování dat, které má aktuálně několik možností. Pojďme si proto popsat, kdy se vám který způsob přegenerování feedu bude hodit.

09.04.2020
Vytvořte si master feed a zbavíte se nutnosti úprav v každém exportu zvlášť

V Mergadu řídíte inzerci na zbožácích tak, že si v něm vytváříte exporty, ve kterých upravujete potřebná data. Pokud máte více exportů a některé úpravy vykonáváte opakovaně v každém exportu zvlášť, zefektivníte tento proces vytvořením master feedu. Ukažme si, jak si ho nastavíte, abyste značnou část úprav dokázali vykonat hromadně.

08.04.2020

Přidat komentář