Na začátku každého měsíce v MERGADU probíhá fakturace za e‑shopy, které v něm naši uživatelé spravují. Vystavené faktury jsou častým zdrojem dotazů. Zajímá vás jejich nastavení či změna údajů? Druhý díl série MERGADO FAQ vám na všechny důležité otázky odpoví.

Na začátku každého měsíce v MERGADU probíhá fakturace za e‑shopy, které v něm naši uživatelé spravují. Vystavené faktury jsou častým zdrojem dotazů. Zajímá vás jejich nastavení či změna údajů? Druhý díl série MERGADO FAQ vám na všechny důležité otázky odpoví.

Odpovědi na nejčastější otázky, jak na fakturaci v MERGADU

  • V MERGADU rozlišujeme více rolí, ale i když na správě e‑shopu spolupracuje větší počet lidí, faktury chodí pouze uživateli, který má úlohu tzv. vlastníka.

    Detaily ohledně nastavování fakturace uvádíme v tomto videu.

  • V části Nastavení uživatelů stačí změnit úlohu vlastníka na jiného uživatele. Následně mu začnou chodit faktury a původnímu vlastníkovi chodit přestanou. Prvotní vlastník zůstane připojený k e‑shopu v MERGADU i nadále. Změní se mu však oprávnění na typ Zápis a může tak vykonávat všechny úpravy feedů včetně smazání celého obsahu. Tento stav trvá do té doby, dokud mu nový vlastník nezruší přístup, anebo si ho sám neodebere.

    MERGADO TIP:

    Zkontrolujte si, kdo všechno má k vášemu e‑shopu v MERGADU přístupzrušte případné staré kontakty.

  • Faktury chodí na e‑mail uživatele s rolí vlastníka. Buď na jeho kontaktní mail (zapsaný zde: https://accounts.mergado.com/settings/), anebo pokud si vyplní fakturační e‑mail (může jich používat i několik).

  • Ano, faktury dohledáte a stáhnete i přímo v MERGADU na stránce https://app.mergado.com/user/invoices/ (stránka je dostupná, pokud je uživatel přihlášený). Faktury však uvidí jen uživatel s rolí vlastníka.

  • V nastavení fakturačních údajů na stránce: https://accounts.mergado.com/settings/

    Případná změna se projeví u nově vystavených faktur. Pokud potřebujete změnit fakturační údaje na už vystavené zálohové faktuře (PROFORM), napište nám na naši technickou podporu.

  • Pokud jste našimi stávajícími zákazníky, máte na výběr z několika možností, jak hradit MERGADO –⁠ kartou, bankovním převodem na účet nebo prostřednictvím platebních bran GoPayStripe. V regionech mimo Českou republiku a Slovensko nenabízíme platbu bankovním převodem.

    Noví zákazníci využijí možnost platby inkasem

  • Upravíte je na stránce https://accounts.mergado.com/settings2/ (stránka je dostupná, pokud je uživatel přihlášený). Případná změna se projeví u nově vystavených faktur. Pokud potřebujete změnit období na už vystavené zálohové faktuře (PROFORM), napište nám na naši technickou podporu.

  • Nezobrazuje. Pouze pokud by bylo vyplněné namísto názvu firmy na stránce s fakturačními údaji (stránka je dostupná, pokud je uživatel přihlášený).

  • Vzhledem k technické návaznosti je aplikace fakturována v souladu se zvolenou frekvencí fakturace v Mergado Editoru. Pro jednotlivé služby nelze zvolit různé frekvence fakturace.

Další případné dotazy

  • Viz. výše: bod „Kde je možné nastavit období, na jaké mi bude chodit faktura za Mergado?“

  • Viz. výše: bod „Na jaký e‑mail chodí faktury za MERGADO?“

  • Viz. výše: bod „Kde si mohu upravit fakturační údaje?“

  • Viz. výše: bod „Je možné najít faktury i přímo v MERGADU?“, případně napište na naši podporu.

Doufáme, že jste si ujasnili všechno, co o fakturaci a jejím nastavení potřebujete vědět. Pokud jsme nezodpověděli případné další dotazy, kontaktujte nás na podpoře. Třetí díl MERGADO FAQu vás provede nejrozšířenějšími otázkami ohledně plateb v MERGADU.

Mohlo by vás zajímat:

Petra Marková

Slovenský trh a libozvučnou slovenštinu má v Mergadu na starosti copywriterka Petra. Textuje, bloguje, překládá a s vášní tvoří obsah na sociální sítě. A když zrovna nehledá ta správná slova, věnuje svůj čas své bytové džungli, pečení, kavárnám nebo cestování.