Vytvořte si master feed a zbavte se nutnosti úprav v každém exportu zvlášť

V Mergadu řídíte inzerci na zbožácích tak, že si v něm vytváříte exporty, ve kterých upravujete potřebná data. Pokud máte více exportů a některé úpravy vykonáváte opakovaně v každém exportu zvlášť, zefektivníte tento proces vytvořením master feedu. Ukažme si, jak si ho nastavíte, abyste značnou část úprav dokázali vykonat hromadně.

Vyřešte všeobecné úpravy feedu naráz

Mít master feed v Mergadu znamená udělat si „hlavní“ export navíc a z jeho výstupní URL adresy si následně vytvořit všechny „menší“ exporty. Hlavní export vám usnadní nastavení všeobecných a základních úprav dat. V jednotlivých exportech si budete upravovat pouze nevyhnutné, konkrétní úpravy pro daný srovnávač zboží.

Oba způsoby úpravy dat také můžete kombinovat. Feedy e-shopů samozřejmě opravíte i pomocí výběrů a pravidel tak, jak jste zvyklí.

 

Jaké je schéma master feedu v Mergadu

Výhody master feedu

  • odpadá nutnost vykonávat stejné úpravy v jednotlivých exportoch
  • změny uskutečníte rychle, jednoduše, na jednom místě a bez potřeby zopakovat úkon ve zbývajících menších exportech
  • možnost kombinace exportu z master feedu s vytvářením exportu z feedu generovaného přímo z e-shopu

Nevýhody master feedu

  • je to export navíc, proto budete mít víc produktů na výstupu, a to může ovlivnit cenu za používání Mergada
  • kvůli průchodu dat master exportem dochází ke zpomalení procesu – data se proto do zbožáků dostanou o něco později

Získejte v Mergadu dokonalý přehled o exportech, které jste vytvořili z master feedu. V sekci Nastavení a na podstránce Všeobecné nastavení najdete za adresou výstupního souboru šipku, pod kterou najdete všechny exporty vytvořené z master feedu.

Symbol šipky stejným způsobem (v menu Nastavení a na podstránce Všeobecné nastavení) rozkliknete i v jednotlivých exportech. Najdete zde zdroj, ze kterého je export vytvořený. Názvy jednotlivých exportů jsou tvořené odkazy. Z master exportu se tak snadno prokliknete do menšího exportu a naopak.

 

Systém využívání master feedu a jednotlivých exportů vám dokáže ušetřit mnoho práce. Usnadníte si s ním pracnou úpravu dat a inzerci na vašem e-shopu zacílíte přímo na konkrétní zbožák. Pokud si s nastavením Mergada stále lámete hlavu, projděte naše videonápovědy. Najdete v nich detailní postupy, jak s naším nástrojem pracovat.

 

Mohlo by vás zajímat:

Zobrazte si v Mergadu jen skryté produkty podle potřeby

V nedávné době se jeden z uživatelů obrátil na naši podporu, aby mu v Mergadu pomohla zobrazit pouze ty produkty, které jsou skryté na výstupu. Tento dotaz má jednoduché řešení, jehož znalost by se mohla hodit i dalším marketérům či e-shopařům. Proto jsme pro vás sepsali krátký návod.

02.04.2020
Vytvořte si v Mergadu vlastní makro

Nedávno jsme se v Mergadu pochlubili možností vytváření vlastních maker. Proto vám dnes krok za krokem předvedeme, jak se takové makro vytváří. Tím, že se makra naučíte sami přidávat a nastavovat, zautomatizujete si v Mergadu mnoho úkonů.

31.03.2020
Poraďte si s produkty s nízkou marží

Jednou z možností, jak v době karantén čelit e-shopařským výzvám, je vyladit váš feed víc než kdykoliv předtím. Zaměřte svoji pozornost na produkty s nízkou marží. Přinášíme vám návod, jak je v Mergadu jednoduše skryjete, aby nebrzdily ziskovost vašeho e-shopu.

27.03.2020

Komentáře

Sice nebudu dosavadní exporty pro každého srovnávače již předělávat na "master feed" (kdo jiný by to platil než klient), ale pro nové klienty ho využuji. Mockrát jsem si říkal, že by něco takového nebylo od věci mít k dispozici. Děkuji za to.

Karel Hanousek/Čtvrtek, 2. Červenec 2020 - 21:10

Přidat komentář