Vytvořte si master feed a zbavte se nutnosti úprav v každém exportu zvlášť

V MERGADU řídíte inzerci na zbožácích tak, že si v něm vytváříte exporty, ve kterých upravujete potřebná data. Pokud máte více exportů a některé úpravy vykonáváte opakovaně v každém exportu zvlášť, zefektivníte tento proces vytvořením master feedu. Ukažme si, jak si ho nastavíte, abyste značnou část úprav dokázali vykonat hromadně.

V MERGADU řídíte inzerci na zbožácích tak, že si v něm vytváříte exporty, ve kterých upravujete potřebná data. Pokud máte více exportů a některé úpravy vykonáváte opakovaně v každém exportu zvlášť, zefektivníte tento proces vytvořením master feedu. Ukažme si, jak si ho nastavíte, abyste značnou část úprav dokázali vykonat hromadně.

Mergado na 30 dní zdarma
  • upravíte si feed sami a ušetříte náklady za práci programátora
  • plný přístup ke všem funkcím už ve zkušební verzi

Vyřešte všeobecné úpravy feedu naráz

Mít master feed v MERGADU znamená udělat si „hlavní“ export navíc a z jeho výstupní URL adresy si následně vytvořit všechny „menší“ exporty. Hlavní export vám usnadní nastavení všeobecných a základních úprav dat. V jednotlivých exportech si budete upravovat pouze nezbytné, konkrétní úpravy pro daný srovnávač zboží.

Oba způsoby úpravy dat také můžete kombinovat. Feedy e‑shopů samozřejmě opravíte i pomocí výběrů a pravidel tak, jak jste zvyklí.

Jaké je schéma master feedu v MERGADU

Výhody master feedu

  • odpadá nutnost vykonávat stejné úpravy v jednotlivých exportoch
  • změny uskutečníte rychle, jednoduše, na jednom místěbez potřeby zopakovat úkon ve zbývajících menších exportech

Získejte v MERGADU dokonalý přehled o exportech, které jste vytvořili z master feedu. V sekci Nastavení a na podstránce Všeobecné nastavení najdete za adresou výstupního souboru šipku, pod kterou najdete všechny exporty vytvořené z master feedu.

Symbol šipky stejným způsobem (v menu Nastavení a na podstránce Všeobecné nastavení) rozkliknete i v jednotlivých exportech. Najdete zde zdroj, ze kterého je export vytvořený. Názvy jednotlivých exportů jsou tvořené odkazy. Z master exportu se tak snadno prokliknete do menšího exportu a naopak.

Typické příklady použití master feedu v MERGADO Editoru

1. Pokud vstupní feed není konzistentní, nebo neobsahuje úplná data (z tohoto důvodu v každém exportu pak budete muset opravovat to samé). Konkrétně:

  1. chybějící název výrobce v názvu produktu, který vyžadují srovnávače Heureka, Zboží.cz, GLAMI
  2. špatné/​neexistující EAN kódy – tento údaj je vhodný téměř pro všechny srovnávače
  3. neúplné nebo chybějící parametry produktů, které jsou pro určitý sortiment na zbožových srovnávačích dokonce povinné a využívají se také pro parametrické filtry kategorií (u Heureky, Zboží.cz, GLAMI, FAVI, Biana, Google Nákupů)

Opravou těchto dat v master exportu nebudete muset tyto opravy provádět v každém dílčím exportu, který z master feedu vychází.

2. Pokud vstupní feed obsahuje nechtěné produkty pro inzerci. Typicky se jedná o příliš levné produkty, produkty s nízkou marží, vyprodané produkty, příslušenství, unikátní zboží, apod.

Když takové produkty v master exportu skryjete, už je nebudete muset skrývat v navazujících exportech.

3. Nastavení ceny dopravy na jednom místě pro všechny srovnávače. Pokud ceny dopravy a možné dopravce nastavíte v master exportu, tak nejen, že nemusíte nastavovat dopravce v každém navazujícím exportu, ale usnadníte si práci i při budoucích změnách. Jestli například na e‑shopu změníte ceny u nějakého dopravce, nebo zavedete novou dopravní službu, postačí vám, když změnu provedete pouze v master exportu. Do všech navazujících exportů se taková změna dostane automaticky.

Zapomeňte na složité a pracné prohledávání jednotlivých administrací zbožových srovnávačů, abyste vypátrali, kde a jak v nich nastavit ceny dopravy. Pomocí master exportu vše vyřešíte z jednoho místa.

Jak se orientovat v menu master exportu

1. Pokud z vašeho master exportu načítají výstupní feed nějaké další exporty v MERGADO Editoru, jejich soupis najdete v menu master exportu:

Nastavení -> Obecná nastavení -> pod “šipkou dolů” u výstupní URL feedu

2. Pokud nějaký export jako vstupní feed používá ten výstupní z master exportu, najdete ho opět v menu tohoto exportu:

Nastavení -> Obecná nastavení -> tentokrát pod “šipkou dolů” u vstupní URL najdete odkaz vedoucí přímo do master exportu:

NEZAPOMEŇTE: Master feed znamená export navíc –⁠ proto budete mít víc produktů na výstupu. Změna jejich množství může ovlivnit cenu za používání MERGADA.

Systém využívání master feedu a jednotlivých exportů vám dokáže ušetřit mnoho práce. Usnadníte si s ním pracnou úpravu dat a inzerci na vašem e‑shopu zacílíte přímo na konkrétní zbožák. Pokud si s nastavením Mergada stále lámete hlavu, projděte naše videonápovědy. Najdete v nich detailní postupy, jak s naším nástrojem pracovat.

Mohlo by vás zajímat:

Petra Marková

Slovenský trh a libozvučnou slovenštinu má v Mergadu na starosti copywriterka Petra. Textuje, bloguje, překládá a s vášní tvoří obsah na sociální sítě. A když zrovna nehledá ta správná slova, věnuje svůj čas své bytové džungli, pečení, kavárnám nebo cestování.