Více nákupů online a bezpečné doručení: Polská e-commerce během pandemie

Polská e-commerce je nejrychleji rostoucím trhem elektronického obchodu v Evropě. Stejně jako ostatní trhy, je i ten polský ovlivněný situací v době pandemie Covid-19. Udělejte si přehled o tom, co se děje. V náročném období tak snáze zacílíte svoji inzerci a oslovíte více zákazníků.

Aktuální informace se vám budou hodit

  • Polský elektronický obchod meziročně roste o 18 %.
  • Jeho aktuální tržní hodnota je okolo 51 miliard PLN.
  • Uživatelů tamního elektronického obchodu je víc než 28 milionů.

Změny v polské e-commerce během pandemie

  • 38 % místních uživatelů internetu dalo během krize přednost nákupu online
  • 37 % polských spotřebitelů volí elektronický obchod před maloobchodem, protože se zdá být bezpečnější volbou
  • nakupování prostřednictvím internetu častěji využívají obyvatelé menších měst a vesnic

O jaké produkty je v Polsku v období karantény největší zájem?

  • Poláci online nejvíc nakupují potraviny, čisticí prostředky, oblečení, obuv a zdravotnické výrobky
  • obecně převládá skepse vůči produktům souvisejícím s koronavirem – bývají špatně popsané, jsou v nabídce, ačkoliv jsou vyprodané, často jsou pochybného původu či kvality
Graf nejvíce prodávaného zboží v Polsku v průběhu karantény Covid-19. Zdroj: socialpress.pl/2020/03/koronawirus-a-zakupy-internetowe-co-sie-zmienilo

Jak se s koronavirem změnily podmínky v dopravě zboží polských e-shopů?

  • bezpečné doručení, kdy zákazníkovi nehrozí nakažení, je jedno z nejdůležitějších kritérií pro uskutečnění nákupu
  • nejčastější metodou doručení objednávky jsou Paczkomaty – InPost představila zcela bezdotykovou možnost vyzvednutí zásilky, kterou zákazníkům nabízí po stažení její mobilní aplikace
Aplikace InPost. Zdroj: Facebook InPost

Podpora prodejců je stěžejní

U zákazníků v průběhu karantény vzrostly obavy o bezpečnost nákupu konkkrétního zboží. Aby zabránily jejich stresu a nepřipravily se tím objednávky, začaly e-shopy tuto skutečnost transparentněji komunikovat prostřednictvím zákaznických podpor. Kromě toho na svých webech a sociálních sítích sdílely informace o způsobech, jakými se e-shop vyhýbá šíření Covid-19.

Klesá využívání agentur, roste používání marketingových nástrojů

Téměř většina prodejců musela nějakým způsobem zredukovat svoje náklady. Tato situace nejvíce postihla marketingové agentury – jejiz pracovní zátěž klesla ze 6,3 % na 3 %. Mnoho e-shopařů dala přednost spravování inzerce svépomocí za využití marketingových nástrojů.

  Mezi ně patří právě Mergado – jeho používáním zvládnete sami automatizovaně nastavit jednotlivé úkony vaší inzerce. Díky tomu odstraníte manuální chyby, hromadnými úpravami zrychlíte optimalizaci celé produktové reklamy a ušetříte peníze za práci agentury.

Schéma možností, které vám přináší používání Mergada.

 

Nepřehlédněte další důležitá čísla polského obchodu z tohoto článku webu Ecommerce News.

  • 76 % polských uživatelů internetu zajímá, jestli je chování e-shopů příznivé pro životní prostředí
  • 44 % nakupujících online je připraveno, že si na doručení počkají delší dobu
  • 57 % zákazníků polského onlinu používá uzamykatelné skříňky Paczkomatů
  • 76 % nakupujících na e-shopech zastává názor, že uzamykatelné skříňky jsou ekologičtějším řešením než doručení kurýrní službou

 

Situace kolem koronaviru změnila polský elektronický obchod, ale jeho existenci neohrožuje. Pochopte, jak aktuálně funguje – zvýšíte tím šanci, jak ve velké konkurenci uspět se svým e-shopem. Svoji inzerci zvládnete nastavovat sami pomocí Mergada. Na jeho vyzkoušení máte 30 dní zdarma.

 

Mohlo by vás zajímat:

Inzerujte na eMAGu

Zahraniční expanze je v současné e-commerci jedním z nejvíce propíraných témat. Berete vstup na další trhy také vážně? Poznejte eMAGnejvětší rumunské marketplace, jehož pomocí dokážete oslovit i bulharské, maďarské a polské zákazníky.

04.03.2020
Logistika, ekologie a vše ostatní o polské e-commerce v roce 2019

V Polsku je více než 27,5 milionu uživatelů internetu. 62 % z nich nakupuje online. Jakým způsobem Poláci nakupují online? A s čím vám letos v Polsku pomůže Mergado? Tyto informace najdete v tomto článku.

09.01.2020
Navštívili jsme E-commerce Expo Krakov

To, že Mergado umí polsky, už není žádnou novinkou. Minulý týden jsme se navíc vydali do Krakova na E-commerce Expo, kterého jsme se jako návštěvníci zúčastnili poprvé. Jaké poznatky jsme si odnesli? Přečtěte si náš malý report.

24.04.2019

Přidat komentář