Více nákupů online a bezpečné doručení: Polská e-commerce během pandemie

Polská e‑commerce je nejrychleji rostoucím trhem elektronického obchodu v Evropě. Stejně jako ostatní trhy, je i ten polský ovlivněný situací v době pandemie Covid-19. Udělejte si přehled o tom, co se děje. V náročném období tak snáze zacílíte svoji inzercioslovíte více zákazníků.

Polská e‑commerce je nejrychleji rostoucím trhem elektronického obchodu v Evropě. Stejně jako ostatní trhy, je i ten polský ovlivněný situací v době pandemie Covid-19. Udělejte si přehled o tom, co se děje. V náročném období tak snáze zacílíte svoji inzercioslovíte více zákazníků.

Aktuální informace se vám budou hodit

  • Polský elektronický obchod meziročně roste o 18 %.
  • Jeho aktuální tržní hodnota je okolo 51 miliard PLN.
  • Uživatelů tamního elektronického obchodu je víc než 28 milionů.

Změny v polské e‑commerce během pandemie

  • 38 % místních uživatelů internetu dalo během krize přednost nákupu online
  • 37 % polských spotřebitelů volí elektronický obchod před maloobchodem, protože se zdá být bezpečnější volbou
  • nakupování prostřednictvím internetu častěji využívají obyvatelé menších měst a vesnic

O jaké produkty je v Polsku v období karantény největší zájem?

  • Poláci online nejvíc nakupují potraviny, čisticí prostředky, oblečení, obuv a zdravotnické výrobky
  • obecně převládá skepse vůči produktům souvisejícím s koronavirem – bývají špatně popsané, jsou v nabídce, ačkoliv jsou vyprodané, často jsou pochybného původu či kvality

Jak se s koronavirem změnily podmínky v dopravě zboží polských e‑shopů?

  • bezpečné doručení, kdy zákazníkovi nehrozí nakažení, je jedno z nejdůležitějších kritérií pro uskutečnění nákupu
  • nejčastější metodou doručení objednávky jsou Paczkomaty – InPost představila zcela bezdotykovou možnost vyzvednutí zásilky, kterou zákazníkům nabízí po stažení její mobilní aplikace

Podpora prodejců je stěžejní

U zákazníků v průběhu karantény vzrostly obavy o bezpečnost nákupu konkkrétního zboží. Aby zabránily jejich stresu a nepřipravily se tím objednávky, začaly e‑shopy tuto skutečnost transparentněji komunikovat prostřednictvím zákaznických podpor. Kromě toho na svých webech a sociálních sítích sdílely informace o způsobech, jakými se e‑shop vyhýbá šíření Covid-19.

Klesá využívání agentur, roste používání marketingových nástrojů

Téměř většina prodejců musela nějakým způsobem zredukovat svoje náklady. Tato situace nejvíce postihla marketingové agentury – jejiz pracovní zátěž klesla ze 6,3 % na 3 %. Mnoho e‑shopařů dala přednost spravování inzerce svépomocí za využití marketingových nástrojů.

  Mezi ně patří právě Mergado – jeho používáním zvládnete sami automatizovaně nastavit jednotlivé úkony vaší inzerce. Díky tomu odstraníte manuální chyby, hromadnými úpravami zrychlíte optimalizaci celé produktové reklamy a ušetříte peníze za práci agentury.

Nepřehlédněte další důležitá čísla polského obchodu z tohoto článku webu Ecommerce News.

  • 76 % polských uživatelů internetu zajímá, jestli je chování e‑shopů příznivé pro životní prostředí
  • 44 % nakupujících online je připraveno, že si na doručení počkají delší dobu
  • 57 % zákazníků polského onlinu používá uzamykatelné skříňky Paczkomatů
  • 76 % nakupujících na e‑shopech zastává názor, že uzamykatelné skříňky jsou ekologičtějším řešením než doručení kurýrní službou

Situace kolem koronaviru změnila polský elektronický obchod, ale jeho existenci neohrožuje. Pochopte, jak aktuálně funguje – zvýšíte tím šanci, jak ve velké konkurenci uspět se svým e‑shopem. Svoji inzerci zvládnete nastavovat sami pomocí Mergada. Na jeho vyzkoušení máte 30 dní zdarma.

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.