Usnadněte si práci v Mergadu pomocí tvorby vlastních maker

Ve středu 18. 3. spatřil světlo světa velmi nadupaný release Mergada. Kromě menších novinek a oprav obsahuje dvě pecky, jejichž pomocí ukrojíte další cenný čas z práce marketérů a e-shopařů. První novinka je možnost tvorby vlastních maker. Naučte se, jak váš export nastavit snadno a rychle.

 

Makra si vytvoříte sami

Makra – tedy přednastavené akce, kterými zrychlíte některé úkony z Mergada, v našem nástroji najdete od loňského podzimu. Doteď jste však mohli spouštět pouze námi přednastavená makra. Náš vývojářský tým proto na editoru maker a celém rozhraní zapracoval a vy díky tomu nově dokážete makra sami vytvářet.

Jak funguje makro v Mergadu?

Správně vytvořené makro za vás vykoná úkony v Mergadu rychleji a bez chyby. Proč tedy v exportech něco zdlouhavě nastavovat ručně, když vše zvládnete udělat automatizovaně?

Jaké akce v makrech zvládnete:

  • vytvořit element – a k němu volitelně i standardní proměnnou
  • vytvořit výběr – vstupní i výstupní
  • vytvořit pravidlo – aktuálně lze vytvářet pravidla typu Přepsat, Najít a nahradit, Skrýt produkt, Zkrátit hodnotu, Změnit velikost písmen, Zaokrouhlit, Nastavit UTM parametry, Odstranit HTML tagy a Výpočet; zatím není možné vytvářet hromadná pravidla
Vytvářejte a spravujte makra v položce Vlastní makra v menu na hlavní stránce.

Co je důležité vědět

  1. Makro před svým spuštěním nemá vazbu na žádný konkrétní export – proto v něm neuvidíte výběry z žádného vašeho existujícího exportu: Pravidla definovaná v makru lze aplikovat pouze na výběry, které jsou definované v témže makru.
  2. Makro vykoná předepsané akce, ale nemá vazbu na export, u kterého bylo spuštěno.
  3. Chování makra lze měnit pro konkrétní situaci před jeho spuštěním pomocí definování parametrů: 
  • název (např. Element pro cenu)
  • typ (jedna z možností: text, číslo, element)
  • výchozí hodnotu (např. PRICE_VAT)

Další vlastnosti makra

  • Název makra
  • Popis makra (k jeho formátování lze použít GitHub Flavored Markdown)
  • Jazyk makra (kterým specifikujete jazykovou mutaci svého makra)
  • Formát makra (kterým specifikujete pro které formáty podporované Mergadem bude vaše makro doporučováno)

Co s vytvořeným makrem?

  1. Makra můžete spouštět nad svými exporty v Mergadu – v exportech pro to najdete položku Makra.
  2. Makra můžete sdílet s ostatními uživateli, kteří si je mohou naimportovat do vlastní kolekce. Pokud makro upravíte, všichni uživatelé, kteří ho používají, budou moct makro aktualizovat podle vašich změn (anebo změny ignorovat).
Makra můžete sdílet s ostatními uživateli.

Zrychlete si práci s makry v Mergadu. Vyzkoušejte jejich vytváření, je to velmi jednoduché. O dalších možnostech tohoto nástroje vás budeme brzo informovat. A pokud k jejich používání máte nějaké poznámky, budeme rádi, když nám je sdělíte.

 

Mohlo by vás zajímat:

Používejte Makra

Před časem jsme vám představili novou funkci Makra. V průběhu jejich testování jsme za pomoci našich insiderů vylepšili někeré jejich funkce a zapracovali nové. Pojďme si udělat krátký přehled o tom, kde všude vám zjednoduší práci.

17.03.2020
Mergado FAQ: Platby za Mergado

Předešlé dva díly série o frekventovaných dotazech shrnuly podstatné otázky o přegenerovaní feedu a fakturaci. Ve třetím pokračování vám odpovíme na otázky ohledně placení za Mergado, tarifech a nabízených slevách.

17.03.2020
Mergado FAQ: Fakturace v Mergadu

Na začátku každého měsíce v Mergadu probíhá fakturace za e-shopy, které v něm naši uživatelé spravují. Vystavené faktury jsou častým zdrojem dotazů. Zajímá vás jejich nastavení či změna údajů? Druhý díl série Mergado FAQ vám na všechny důležité otázky odpoví.

11.03.2020

Komentáře

Osobně považuji nová makra za naprosto zásadní. Běžnému marketérovi rozšiřuji možnosti "automatizace", o které se dost mluví. Mergado samotné automatizuje zpracování dat posledních 10 roků. Makra umožní zautomatizovat nastavování různých projektů. Marketér tedy vytvoří makro na činnost, kterou dělá pro různé e-shopy/weby opakovaně. A když mu přijde nový klient, klikne na makro (možná poladí konfiguraci nějakých proměnných) a kus práce má hotové. Pokud se teď zamyslí, dá tomu čas, pohraje si s tvorbou vlastních maker, ušetří mu to spoustu času.

Druhá věc, že lze makra využít i mimo vyhledávače zboží (product search). Využití vidím v PPC reklamě (Google Ads, Sklik, Facebook...), SEO, a podobně.

Ostatně cool může být propojení s Bidding Fox Elements. Tam by postup byl: 1 zapni aplikaci -- 2 zapni v Elements potřebné elementy --- 3 klikni na makro. Těch kroků je víc. Ale včera jsem nahlédl do staršího návodu, který měl 7 kroků pracovního postupu. A 5 z nich by se dalo spojit do jednoho makra. Celý postup by se zkrátil na 3 body z původních 7. Navíc se sníží pravděpodobnost chyby např. při opisování názvů elementů, proměnných...

Tedy za mne je tenhle release zásadní!

Moc děkuji všem, kdo na něm pracovali.

Michal Janík (admin)/Pátek, 20. Březen 2020 - 7:11

Přidat komentář