Vyzkoušejte novinku — Mergadovo nabídkové XML pro e‑shopy!

Pan Mergado
12. 7. 2016
2 minuty čtení
Mergadovo nabídkové XML pro e-shopy

S vývojáři e‑shopů si povídám často. A za poslední rok si začali opakovaně stěžovat, že už je nebaví sledovat Google, Facebook, Zboží.cz a další reklamní systémy, jak pořád mění svá XML a přizpůsobovat své shopsystémy jejich novým požadavkům. Rozhodl jsem se jim proto pomoci. Zavedl jsem novinku — Mergadovo nabídkové XML. A rád bych vám o této novince řekl nyní víc.

Co je Mergadovo nabídkové XML

Formát XML souboru s daty o nabídce zboží e‑shopu. Podobá se běžným XML souborům pro Heureku, Zboží.cz či Google nákupy. Jen obsahuje více elementů (značek). Podrobný popis elementů najdete ke stažení na stránce s informacemi pro tvůrce e‑shopů.

K čemu je Mergadovo nabídkové XML určeno

Především k načtení dat z e‑shopu do aplikace Mergado. Marketingový specialista následně určí, zda mají být výstupní data exportu určena pro Google Nákupy, Facebook, Idealo či jiný reklamní systém.

V čem je Mergadovo nabídkové XML odlišné

Aplikace Mergado z něj dokáže vytvořit XML soubor pro téměř jakýkoliv reklamní systém. Obvykle bez ztráty dat. Tvůrci e‑shopu tak stačí vytvořit Mergadovo nabídkové XML a dál se nemusí starat, jaké jsou novinky např. v XML pro Google Nákupy nebo XML pro Facebook. Změny a novinky zapracuje aplikace Mergado za něj.

Proč obsahuje Mergadovo nabídkové XML tolik elementů

Aby dokázalo vytvořit z Mergadova nabídkového XML souboru XML soubor pro téměř jakýkoliv jiný reklamní systém. Když byste zkusili převádět mezi sebou např. data z XML pro Heureka.cz a Zboží.cz, nepůjde to bez ztrát. Protože každý ten formát obsahuje trochu jiné informace. Z Mergadova nabídkového XML dokážete ovšem vytvořit oba. Jak Heureku tak Zboží.cz. Bez ztráty dat.

Proč má Mergado dva různé formáty XML a jaký je v nich rozdíl

Mergado definoval vedle nového Mergadova nabídkového XML s informacemi o aktuální nabídce zboží e‑shopu, dříve také Mergadovo statistické XML. To obsahuje pouze ID položky zboží a statistická data — zejména nákupní cenu zboží. S tím pracuje Mergadova analytika. Jde tedy hlavně o čísla, bez podrobností o nabízeném zboží.

Proč použít Mergadovo nabídkové XML

Tvůrcům e‑shopů zjednoduší práci. Provozovatelům e‑shopů to často ušetří peníze nebo přinese jiné funkce, které tvůrci e‑shopů mohou vytvořit v čase, co by měnili XML. A navíc připravujeme pro Mergadovo nabídkové XML další funkce, které jiné XML formáty neumí. Ale o tom zas někdy příště :-)

Kam dál

Pokračujte na stránku s informacemi pro vývojáře e‑shopů.

Pan Mergado

Pan Mergado je největší dříč v našem týmu. Maká ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu píše návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, je to virtuální postava, ale my ho máme rádi. Fakt.