Žebříček českých vyhledávačů zboží 2013
Návštěvnost vyhledávačů zboží za rok 2013
Vyhledávač | Návštěvy | Zobrazené stránky |
Heureka.cz | 106 014 203 | 730 185 087 |
Zboží.cz | 74 719 567 | 666 951 981 |
SrovnaniCen.cz | 15 063 039 | 38 168 829 |
Hledejceny.cz | 4 210 354 | 12 853 382 |
HyperZboží.cz | 2 716 100 | 6 165 088 |
Z analýzy vyplývá dominantní postavení Heureky. Chceme-li prozkoumat podíly na trhu trochu komplexněji, musíme se pustit do spekulací, jelikož oficiální čísla nejsou volně k dispozici.
Pokud uvážíme, že Srovnanicen.cz je satelit Heureky a že součty návštěv dalších Heurekových satelitů v minulosti přinášely zhruba totožnou výši návštěv jako samotné Srovnanicen.cz, dostáváme se k velmi zajímavým číslům.
Význam satelitních vyhledávačů, rok 2013
Vyhledávač | Návštěvy |
Heureka + satelity, odhad | 136 140 281 |
Zboží.cz | 74 719 567 |
Hledejceny.cz | 4 210 354 |
HyperZboží.cz | 2 716 100 |
Rok 2013 oproti předchozímu roku upevnil pozici Heureky. V roce 2012 potřebovala k prvenství přičíst i svůj satelit Srovnanicen.cz. Teprve pak kralovala tabulce v počtu reálných uživatelů. Rok nato už k prvenství satelit nepotřebovala. Zboží.cz nechala za sebou s náskokem bezmála čtrnácti milionů reálných uživatelů.
Návštěvy v letech 2012 a 2013
Vyhledávač | Návštěvy 2012 | Návštěvy 2013 | Rozdíl |
Heureka.cz | 69 765 711 | 106 014 203 | +52% |
Zboží.cz | 73 163 865 | 74 719 567 | +2% |
SrovnaniCen.cz | 9 561 162 | 15 063 039 | +58% |
Hledejceny.cz | 3 857 122 | 4 210 354 | +9% |
HyperZboží.cz | 4 500 504 | 2 716 100 | -40% |
Propad Hyperzbozi.cz
Nejvýraznější změna se udála na chvostu naší tabulky – na čtvrté a páté pozici si vyměnily místo Hyperzbozi.cz a Hledejceny.cz.
Hledejceny.cz si dle trendu malých vyhledávačů zboží svoje uživatele udržely, dokonce si mírně polepšily, ale Hyperzbozi.cz zaznamenalo velmi zřetelný propad – návštěvnost se snížila o cca polovinu.
Rok 2014
Co se týká výhledu do budoucna, lze očekávat další posilování Heureky. Nově zvýšilo své úsilí Zboží.cz, které může zastavit propad výsledků a začít Heureku mírně dotahovat. Za dobrou zprávu lze považovat také držení výsledků Hledejceny.cz.
Roku 2014 zdar!

Komentáře
Srovnáme.cz vloni nebylo v NetMonitoru, tak jsme je sem nemíchali. Nicméně máme jejich data z Google Analytics — připravíme vlastní článek.
Zdravím, mimo Srovname.cz muze byt jeste celkem zajimavy Cenovyradce.cz — podle Toplistu má podobnou návštěvnost jak Hyperzboží.cz a na jednom z našich projektů generuje nejvíce ze všech menších zbožových vyhledávačů. Podobnou statistiku, ale po měsících jsem nedávno viděl zde: http://www.eshoper.cz/clanky/navstevnost-zbozovych-vyhledavacu.html Tam je krásně vidět trend.
Zajímavé. Hlavně ty další po Heurece a Zboží. Vždy ale záleží na produktu. Spravuji napříkld eshopy se zahradní technikou, věcmi do domácnosti (drogerie) a tam za 2013 vede v návštěvnosti ze zbožáků zbozi.cz.
Ehm, jemně upozorním že (a) RU nelze sčítat a k informaci o průniku se není jak dost a (b) Google Analytics RU nepočítá (a RU od NetMonitoru jsou něco zcela jiného než cokoliv co můžeme z GA dostat). Takže to celé teď vypadá jako dost divné.
Alespoň mne to dneska po ránu pobavilo :) Nicméně Heuréka by byla jistě ráda kdyby jim tam za rok přišlo s 4,5x víc lidí než je obyvatel ČR ;)
No hlavně by Heureka.cz rázem měla web světového formátu, který by směle mohl útočit na čelní příčky, třeba, návštěvnosti amerického Internetu. Bohužel mě děsí, že tuhle sbírku nesmylsných čísel lidé sdílí aniž by dodali, jak nesmyslná je.
to Megado: Jak to máte s licencí? Mohl bych si půjčit ten koláčový graf, kdybych vás uvedl jako autory a přihodil odkaz?
Pěknej trapas!
viz. http://www.justit.cz/wordpress/2014/02/02/ne-heureka-cz-nema-navstevnos…
Daielův blog nefunguje, tak nevím, co tam má. Uživatelé to nejsou, ale návštěvníci. Pokud budu počítat s tím, že to jsou návštěvy, tak ta čísla jsou celkem reálná.
Omyl, nejsou to návštěvnící, ale Reální uživatelé (RU) z Netmonitoru. A opravdu nelze pochopit jak někdom může vzít dvanáct údajů o měsíční návštěvnosti a sečíst je dohromady a poté tvrdit, že tohle je počet reálných uživatelů (RU) za rok. To je fatální nevědomost.
Koukám, že se článek stal, díky chybě, a neporozumění, slavným. Zkusím doplnit pár věcí.
Michal Janík četl článek před vydáním. Taky mu nedošlo, že sčítá RU. Četli ho i pracovníci jednotlivých vyhledávačů zboží, kterým byl článek poslán k náhledu. Stane se :o(Seznamzbozi.cz a Nejlepsiceny.cz jsou satelity Heureky, o kterých se Kuba v textu zmiňuje. Neuvedl je jménem, což může mást, a proto je nyní cituji zde. Inzerce je placena ze stejného kreditu, jako na Heurece. Oba vstoupily do NetMonitoru k 30. srpnu 2013. Počítat např. průměry, když jde o pololetní s Vánoci nám přišlo bezpředmětné.Cenovyradce.cz není účastníkem NetMonitoru. Nebo já ho tam nenašel.To nejdůležitější, co z čísel (dle mého názoru) plyne:Heureka posiluje,Zboží.cz stagnuje, pracuje na vylepšení,Hledejceny.cz udržely podobnou návštěvnost jako v roce předchozím. Zajímavé to bylo např. v souvislosti se zapojením do obsahové sítě Mladé fronty.HyperZboží.cz výrazně oslabilo. Může být v souvislosti s nasazením nové verze technického řešení.Srovnáme.cz odešlo z NetMonitoru.Co by si ze článku měl vzít konkrétní e‑shopTo vše je obecný rámec, ve kterém se pohybují konkrétní výsledky jednotlivých e‑shopů. Může vysvětlovat chování jednotlivých vyhledávačů, nicméně na výsledky konkrétního e‑shopu mají vliv další faktory, např. jeho značka, technické řešení e‑shopu, cenová politika, konkurence, segment zboží, značka zboží, cena… a další.
Suma sumárum je roční zhodnocení především zajímavost.
Nezapomněli jste na Merchant center ?
Data jsou z NetMonitoru. Tam služby Google nejsou. Nezapomněli jmse na ně.
Na druhou stranu jsou Google Nákupy krásný příklad přesahu zpracování dat e‑shopů pro automatizované reklamní kampaně. Z dalších mne napadají například AdForm (do kterého konvertuji data) či produktové kampaně Skliku.
Samozřejmě že ta čísla jsou nesmysly. Nejenže se sčítají hrušky a jabka, ale dokonce se počítají už jednou snězené hrušky a jabka. Jediné, na co se z tohoto článku dá usuzovat je že velcí jsou velcí a malí malí. Ale to všichni víme.
Můžeme to změnit?
artikul.cz. jediný vyhledávač, který nefunguje na bázi PPC.
Doufáme, že nám tento příspěvěk nesmažete jako komerční, jako na lupě. Celý tento článek je o srovnávačích, je snad tedy fér říct, že vzniká i něco s naprosto jiným obchodním modelem.
Díky za zajímavý článek, chybí mi tam ještě srovname.cz, pokud se nepletu, nemá úplně nezanedbatelnou návštěvnost?
Neplánujete napsat podobný článek o slovenském trhu?
T.