Kdo byl králem českých vyhledávačů zboží v roce 2014
Jaký byl rok 2014 mezi vyhledávači zboží v ČR
Shrnul jsem měsíční návštěvnosti TOP vyhledávačů zboží v ČR, podle veřejných dat NetMonitoru a selský rozum nad nimi učinil následující závěry.
Heureka je královnou!
Následující graf zachycuje počet návštěv, v jednotlivých měsících, dle NetMonitoru. Heureku uvádím včetně satelitních webů Srovnánícen.cz, SeznamZboží.cz a NejlepšíCeny.cz. Tyto weby zobrazují zboží z databáze Heureky a cenu za prokliky strhávají ze společného rozpočtu inzerentů. Dominance Heureky nad ostatními konkurenty je zřejmá. Taktéž roční vývoj návštěvnosti je vidět pěkně.
Počty návštěv vyhledávačů zboží v jednotlivých měsících roku 2014 dle NetMonitoru.
Tržní podíly vyhledávačů zboží za rok 2014 celkem.
Srovnání let 2014 a 2013
Velmi hrubý odhad změn návštěvnosti měřených vyhledávačů zboží by mohl vypadat asi nějak takto.
Změna návštěvnosti vyhledávačů zboží mezi lety 2014 a 2013.
Co zaujalo pana Mergada
- Tržní podíly podle návštěv: Heureka 65 %, Zboží.cz 32 %, Hledejceny.cz 2 %, HyperZboží.cz 1 %.
- Heureka utíká konkurentům. Ač sama roste spíš pozvolna, ostatní v roce 2014 klesali.
- Redesign Zboží.cz růst návštěvnosti zatím nepřinesl.
- Návštěvnost HyperZboží.cz klesla přibližně o třetinu. Pokles byl i mezi roky 2012 a 2013.
- Rok 2014 byl první celý rok, kdy NetMonitor auditoval všechny české satelitní weby Heureky.
- Řada zajímavých vyhledávačů zboží není NetMonitorem auditována, například Domodi.cz, Srovnáme.cz, Cenovýrádce.cz, ShopAlike a další.
Co čekat v roce 2015
Osobně očekávám další posilování Heureky. Zboží.cz má našlápnuto k tomu zastavit pokles tržního podílu. Jeho tým ukázal, že dokáže rozvíjet kvalitní službu. Zda propad tržního podílu dokáže zastavit, nebude ovšem záležet jen na něm, ale na celém Seznamu, který má rysy “kostnaté” korporace, a zda Seznam přidělí Zboží.cz potřebné zdroje, není jisté. Drobné vyhledávače zboží budou i v roce 2015 vítaným zpestřením mezi zdroji návštěvnosti s rozumným poměrem ceny a přínosu. Očekávám posilování nových služeb, jako českého Domodi, či globálního ShopAlike (pro které XML formáty nově podporuji :) Naproti tomu HyperZboží.cz nemusí ani v letošním roce zastavit svůj pokles.
Za sebe Vám přeji do roku 2015 zdraví pro sebe i blízké. A co se e‑commerce týká, budu rád, když budeme i nadále v kontaktu.

Komentáře
Google nákupy jsou docela velké a většině eshopů se přes ně daří prodávat. Čísla návštěvnosti bohužel nejsou k dispozici.
Shopalike používáme (CZ i SK) a zatím jsme spíše zklamaní. Žádné konverze, divné reporty .. máte někdo jiné zkušenosti?
Zdravím,
Dá se z toho usuzovat,ze nemá cenu platit si nic víc nez hlavní dva srovnavace?
Nebo je to moc obecný pohled na věc a hodí se byt ve všech dostupných srovnavacich?
Díky
Je to, jak říkáte, hodně obecný pohled. Vždy doporučujeme to alespoň zkusit s minimálním kreditem. Těžko se dá očekávat, že vám malé srovnávače budou generovat velkou část obratu, ale máme klienty, kterým tyto srovnávače za velmi nízké náklady generují rozumné peníze. Pro jiné klienty je to naopak jen starost navíc a zisk nepřináší… Těžko se to dá jen tak odhadnout.
A jak si na tom stál Google nákupy?