Párujte silou medvědí

Aby mělo inzerování na Heurece co největší smysl, je potřeba párovat zboží, tedy správně zařadit produkty do příslušných kategorií. Párování způsobí, že je e‑shop přiřazen k již vzniklé produktové kartě. Produktové karty jsou ve vyhledávání řazeny oproti samostatným produktům výše, což vede k vyšším konverzím.

Aby mělo inzerování na Heurece co největší smysl, je potřeba párovat zboží, tedy správně zařadit produkty do příslušných kategorií. Párování způsobí, že je e‑shop přiřazen k již vzniklé produktové kartě. Produktové karty jsou ve vyhledávání řazeny oproti samostatným produktům výše, což vede k vyšším konverzím. Pairing Bear je nová Mergado aplikace pro automatizované párování produktů na Heurece. Využívá data, která Heureka začala nedávno poskytovat, a funguje na základě shody EAN kódů. Pojďme si ho blíže představit.

Párování na pár kliknutí

Pairing Bear je mocný nástroj, který vám během pár kliknutí pomůže automaticky spárovat produkty na Heurece. Využívá data z reportu Spárovanost produktů, který Heureka nasadila před několika týdny – jedná se tedy o žhavou novinku. Tento datový soubor vám u nespárovaných produktů zobrazí navrhovanou změnu názvu či kategorie produktu tak, aby byl produkt správně zařazen do katalogu Heureky. Spárování funguje na základě shody EAN kódů.

Pro možnost párování na Heurece a pro stahování datového reportu Spárovanost produktů je třeba být v PPC režimu.

Kde vzít data pro Pairing Bear

  1. Přihlaste se do Heureky.
  2. Z nabídky v levém sloupci v kategorii Služby vyberte odkaz Datové přehledy.
  3. Pro získání dat v CSV souboru klikněte na tlačítko Stáhnout data v části Spárovanost produktů. Data jsou dostupná pouze pro e‑shopy v PPC režimu.
  4. CSV soubor s daty nahrajte do aplikace Pairing Bear.

Pairing Bear po nahrání CSV “napáruje” produkty automaticky. Jednotlivé řádky, kde produkt z vašeho feedu bude mít stejný EAN kód jako produkt z Heureky, budou zobrazeny jako tzv. pár a takový pár bude mít rovnou zatrženou volbu, že se má použít. Pokud nechcete návrh na spárování použít, můžete tuto volbu ručně zrušit, stačí jen odtrhnout “fajfku” na levé straně řádku jednotlivých párů.

Mergado tipy

  1. Nahrání CSV souboru je jednorázové. Tento úkon je potřeba zopakovat pokaždé, když budete mít ve feedu nové produkty, které nebudou na Heurece spárované (tj. opět si stáhnout z Heureky CSV a nahrát do PB).
  2. Produkty můžete v aplikaci PB vyhledávat podle názvu produktu a podle ITEM_ID, filtrovat si pouze nově přidané produkty a produkty s ručně změněnými elementy (ručně lze upravit PRODUCTNAMECATEGORYTEXT) a při větším počtu navržených párů se automaticky objeví ve spodní části výpisu stránkování.
  3. Pokud ručně nebudete měnit název nebo kategorii produktu a necháte návrhy jak jsou, v Mergadu se vytvoří automaticky výběr konkrétních produktů a pravidlo, které změní název a případně i kategorii produktů z vašeho feedu na hodnoty odpovídající produktové kartě na Heurece. Díky tomu Heureka bude schopna produkty správně napárovat.

Ochočte si párovacího medvěda – bude vám skvělým pomocníkem při získávání nových konverzí. S novými reporty Heureky je automatické párování produktů velká zbraň, která vás snadno dostane na vyšší pozice ve vyhledávání. Vyzkoušejte ho na 10 dní zdarma. A napište nám, jak se vám líbí.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.