Pochopte rozdíly mezi Heurekou a GLAMI

Každý zbožák je jiný a na obsah feedů má vlastní požadavky. Konzultanti naší podpory se často setkávají s nesrovnalostmi uživatelů Mergada ohledně specifikací jednotlivých srovnávačů. S tím jsme se rozhodli skoncovat. V tomto článku si popíšeme hlavní rozdíly mezi Heurekou a GLAMI, abyste pochopili, co je potřeba v Mergadu nastavit odlišně.

Zorientujte se v požadavcích Heureky a GLAMI

Heureka srovnává produkty všech kategorií v ČR a SR

Heureka je top vyhledávač zboží v ČR, který vedle srovnání cen poskytuje řadu pokročilých funkcí, jako např. certifikát Ověřeno zákazníky, anketu ShopRoku a další. Dále působí Heureka také na Slovensku.

Specifikaci XML feedu Heureky najdete zde.

GLAMI nabízí módu a doplňky ve 14 zemích

GLAMI v sobě kombinuje prvky vyhledávače zboží a sociální sítě. Zaměřuje se na módu a doplňky a umožňuje uživatelům z řad koncových zákazníků e-shopů prohlížet zboží, vytvářet kolekce, které mohou sdílet a komentovat. Kromě České republiky také působí v dalších 13 evropských zemích.

Specifikaci XML feedu GLAMI najdete na tomto odkazu.

Na jaké rozdíly mezi GLAMI a Heurekou je třeba dát si pozor

Pravidla pro zasílání produktů

  1. GLAMI nepovoluje zasílání vyprodaných produktů do feedu, Heureka to umožňuje.
  2. GLAMI má několik pravidel, které musí splňovat obrázky (bez vodoznaků, doplňkových textů nebo logotypů), Heureka má ve své specifikaci odlišné nároky (obrázky musí být univerzální a obecné, nesmí obsahovat vodoznak, zobrazení slevy či bonusu ani upozornění na nějakou přednost produktu včetně ocenění, v opačném případě budou blokovány).
  3. GLAMI od 1. 8. 2019 začne povinně vyžadovat materiálové složení produktů, Heureka materiály, z nichž je zboží vyrobeno, neřeší tak striktně.
  4. Oba zbožáky mají vlastní strom kategorií – u GLAMI je třeba v elementu CATEGORYTEXT uvést pohlaví (neuvádí se pouze v kategorii Bydlení).

Velikost zboží

  1. Jeden ze základních rozdílů mezi GLAMI a Heurekou je v uvádění velikosti zboží v jeho názvu: GLAMI velikosti zboží v názvech nechce, Heureka ano.
  2. GLAMI má element URL_SIZE, který slouží pro uvedení vlastní adresy konkrétních velikostí. Uživatel tak může přejít rovnou na stránku produktu s vybranou velikostí.
  3. GLAMI má oproti Heurece element SIZE_SYSTEM, ve kterém umožňuje specifikovat systém velikostí produktu (např. DE, EU, FR, IT, JP, UK, USA atd.).
Příklady akceptovaných velikostí na GLAMI. Zdroj: www.glami.cz/info/feed

Produktové karty

Heureka vytváří produktové karty, kde seskupuje prodejce. GLAMI s produktovými kartami nepracuje – pokud jsou v nabídce stejné produkty, zobrazí se všechny produkty všech prodejců podle relevance klíčového dotazu a podle nejvyšší ceny za proklik.

Doprava

Heureka má seznam podporovaných dopravců (přesně dané dopravní společnosti, které podporuje a má definované pro výběr zákazníků). Na GLAMI můžete nastavit cenu za dopravu ve feedu a nezatěžovat se tím, jestli konkrétní typ dopravce podporuje. Hlavní rozdíl mezi Heurekou a GLAMI je v zobrazení ceně za dopravu – na GLAMI se zobrazuje pouze nejnižší částka, ale typ dopravce uvedený není.

Specifikace elementu DELIVERY. Zdroj: www.glami.cz/info/feed

Možnosti biddingu

  1. Možnosti elementů HEUREKA_CPC a GLAMI_CPC se liší. GLAMI_CPC ve specifikaci nabízí nastavení inzerce pro desktop a mobilní telefon zvlášť, HEUREKA_CPC tuto možnost nemá. A co vy – zaznamenali jste vyšší cenu za inzerci díky zobrazení na mobilech?
  2. Heureka v datových reportech poskytuje mnoho statistik – pro bidding (na Heurece můžete začít biddovat po zisku certifikátu Ověřeno zákazníky zaplacení kreditu, ze kterého se cena za proklik proplácí) na ní lze využít automatizované biddingové nástroje jako např. Bidding Fox. GLAMI poskytuje statistiky v omezené míře (ne prostřednictvím datových reportů) – ceny za proklik se mění podle toho, jestli se inzerce zobrazí na mobilu či na desktopu.
  3. Díky tomu, že GLAMI pomocí svých lookbooků zákazníkům zároveň dodává inspiraci na zboží, které nevyhledávájí, může z něj přijít víc prokliků i bez objednávky.

Dostupnostní feed

Heureka umožňuje nahrát dostupnostní feed, GLAMI nic takového nemá.

Vyhodnocování úspěšnosti konverzí

GLAMI nabízí službu GLAMI piXel, která umožňuje přizpůsobovat výpisy produktů podle preferencí zákazníka (oblíbené obchody, značky, barvy, ceny či styl). Heureka podobnou službu nemá – výpisy produktů přizpůsobuje díky svému měření konverzí.

 

Používáte GLAMI piXel? Naše marketing packy pro WooCommerce, Prestashop a Magento umí převádět data z tohoto formátu. Díky tomu si z jednoho místa usnadníte inzerci tím, že budete vytvářet lepší datové XML soubory či hlásit konverze do zbožových srovnávačů a dalších reklamních systémů. V tomto článku najdete návod, jak si nastavit GLAMI piXel v modulu Mergado Marketing Pack.

 

A jaké máte vy zkušenosti s rozdíly v inzerci na Heurece a GLAMI. Zapomněli jsme na něco? Pokud myslíte, že ano, napište nám komentář pod tento článek.

 

Mohlo by vás zajímat:

Udělejte si pořádek v parametrech na Heurece

Dobré filtrování produktů na srovnávačích zboží je pro e-shopy velká zbraň. Pokud zákazníkům poskytnete správný přehled, nedostanou se pouze k oblíbeným značkám konkrétního výrobce, ale objeví další výrobky z jeho portfolia.

03.07.2019
Získejte více z GLAMI díky jeho novinkám na rok 2019

Fashion srovnávač GLAMI v roce 2018 opět posunul dál svoje služby. Rozšířil pole působnosti do dalších států, spustil rozsáhlou televizní kampaň, e-shopům pomohl k nákupům v hodnotě přesahující 2 miliardy. Co je letos před ním? Jaké novinky pro své uživatele chystá?

01.03.2019
Udělejte z párování na Heurece hračku

Párování je jeden ze stěžejních úkonů, které na zbožácích provádíme, aby bylo námi inzerované zboží vidět. Dnes si popíšeme aktuální způsob párování co nejvíce produktů, které na Heurece inzerujete, a jak vám s tím pomůže Mergado.

11.02.2019

Přidat komentář