Pochopte rozdíly mezi Heurekou a GLAMI

Článek zveřejněn 17. 07. 2019
| 4 minuty čtení

Každý zbožák je jiný a na obsah feedů má vlastní požadavky. Konzultanti naší podpory se často setkávají s nesrovnalostmi uživatelů Mergada ohledně specifikací jednotlivých srovnávačů. S tím jsme se rozhodli skoncovat. V tomto článku si popíšeme hlavní rozdíly mezi HeurekouGLAMI, abyste pochopili, co je potřeba v Mergadu nastavit odlišně.

Zorientujte se v požadavcích Heureky a GLAMI

Heureka srovnává produkty všech kategorií v ČR a SR

Heureka je top vyhledávač zboží v ČR, který vedle srovnání cen poskytuje řadu pokročilých funkcí, jako např. certifikát Ověřeno zákazníky, anketu ShopRoku a další. Dále působí Heureka také na Slovensku.

Specifikaci XML feedu Heureky najdete zde.

GLAMI nabízí módu a doplňky ve 17 zemích

GLAMI v sobě kombinuje prvky vyhledávače zboží a sociální sítě. Zaměřuje se na módu a doplňky a umožňuje uživatelům z řad koncových zákazníků e‑shopů prohlížet zboží, vytvářet kolekce, které mohou sdílet a komentovat. Kromě České republiky také působí v dalších 15 evropských zemích a Brazílii.

Specifikaci XML feedu GLAMI najdete na tomto odkazu.

Na jaké rozdíly mezi GLAMI a Heurekou je třeba dát si pozor

Pravidla pro zasílání produktů

  1. GLAMI nepovoluje zasílání vyprodaných produktů do feedu, Heureka to umožňuje.
  2. GLAMI má několik pravidel, které musí splňovat obrázky (bez vodoznaků, doplňkových textů nebo logotypů), Heureka má ve své specifikaci odlišné nároky (obrázky musí být univerzální a obecné, nesmí obsahovat vodoznak, zobrazení slevy či bonusu ani upozornění na nějakou přednost produktu včetně ocenění, v opačném případě budou blokovány).
  3. GLAMI od 1. 8. 2019 začne povinně vyžadovat materiálové složení produktů, Heureka materiály, z nichž je zboží vyrobeno, neřeší tak striktně.
  4. Oba zbožáky mají vlastní strom kategorií – u GLAMI je třeba v elementu CATEGORYTEXT uvést pohlaví (neuvádí se pouze v kategorii Bydlení).

Velikost zboží

  1. Jeden ze základních rozdílů mezi GLAMI a Heurekou je v uvádění velikosti zboží v jeho názvu: GLAMI velikosti zboží v názvech nechce, Heureka ano.
  2. GLAMI má element URL_SIZE, který slouží pro uvedení vlastní adresy konkrétních velikostí. Uživatel tak může přejít rovnou na stránku produktu s vybranou velikostí.
  3. GLAMI má oproti Heurece element SIZE_SYSTEM, ve kterém umožňuje specifikovat systém velikostí produktu (např. DE, EU, FR, IT, JP, UK, USA atd.).

Produktové karty

Heureka vytváří produktové karty, kde seskupuje prodejce. GLAMI s produktovými kartami nepracuje – pokud jsou v nabídce stejné produkty, zobrazí se všechny produkty všech prodejců podle relevance klíčového dotazu a podle nejvyšší ceny za proklik.

Doprava

Heureka má seznam podporovaných dopravců (přesně dané dopravní společnosti, které podporuje a má definované pro výběr zákazníků). Na GLAMI můžete nastavit cenu za dopravu ve feedu a nezatěžovat se tím, jestli konkrétní typ dopravce podporuje. Hlavní rozdíl mezi Heurekou a GLAMI je v zobrazení ceně za dopravu – na GLAMI se zobrazuje pouze nejnižší částka, ale typ dopravce uvedený není.

Možnosti biddingu

  1. Heureka v datových reportech poskytuje mnoho statistik – pro bidding (na Heurece můžete začít biddovat po zisku certifikátu Ověřeno zákazníky zaplacení kreditu, ze kterého se cena za proklik proplácí) na ní lze využít automatizované biddingové nástroje jako např. Bidding Fox. GLAMI poskytuje statistiky v omezené míře (ne prostřednictvím datových reportů) – ceny za proklik se mění podle toho, jestli se inzerce zobrazí na mobilu či na desktopu.
  2. Díky tomu, že GLAMI pomocí svých lookbooků zákazníkům zároveň dodává inspiraci na zboží, které nevyhledávájí, může z něj přijít víc prokliků i bez objednávky.

Dostupnostní feed

Heureka umožňuje nahrát dostupnostní feed, GLAMI nic takového nemá.

Vyhodnocování úspěšnosti konverzí

GLAMI nabízí službu GLAMI piXel, která umožňuje přizpůsobovat výpisy produktů podle preferencí zákazníka (oblíbené obchody, značky, barvy, ceny či styl). Heureka podobnou službu nemá – výpisy produktů přizpůsobuje díky svému měření konverzí.

Služby pro e‑shopy

Program módního srovnávače GLAMI TOP pomáhá e‑shopařům zvýšit viditelnost značky a konverznost a je zaměřený na zákaznické recenze. Zpětnou vazbu sbírá GLAMI pomocí dotazníků od zákazníků, kteří hodnotí nákup i obchodníka. Po splnění podmínek získá e‑shop odznak G‑TOP, nebo G‑ověřeno.

Certifikát Ověřeno zákazníky uděluje Heureka e‑shopům, které na tomto srovnávači inzerují a jsou následně hodnoceni zákazníky. Za dobré výsledky získá obchod viditelný odznak, který e‑shopařům přináší možnost využít širší funkce Heureky jako například zvýšení nabídky za proklik, bidding nebo sledováná Sortiment Reportu e‑shopu.

Používáte GLAMI piXel? Naše Mergado packy pro WooCommerce, Prestashop, OpenCartMagento umí převádět data z tohoto formátu. Díky tomu si z jednoho místa usnadníte inzerci tím, že budete vytvářet lepší datové XML soubory či hlásit konverze do zbožových srovnávačů a dalších reklamních systémů. V tomto článku najdete návod, jak si nastavit GLAMI piXel v modulu Mergado Pack.

A jaké máte vy zkušenosti s rozdíly v inzerci na Heurece a GLAMI. Zapomněli jsme na něco? Pokud myslíte, že ano, napište nám komentář pod tento článek.

Mohlo by vás zajímat:

Napsal / Lukáš Horák / 17. 07. 2019

Lukáš se v MERGADU stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z MERGADA. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.