Poraďte si s produkty s nízkou marží

Jednou z možností, jak v době karantén čelit e-shopařským výzvám, je vyladit váš feed víc než kdykoliv předtím. Zaměřte svoji pozornost na produkty s nízkou marží. Přinášíme vám návod, jak je v Mergadu jednoduše skryjete, aby nebrzdily ziskovost vašeho e-shopu.

 

Nastavte si skrytí produktů podle typů dat

1.1. Na stránce Produkty si vytvořte a uložte výběr produktů, kterým si vyberte ty s marží menší než např. 30 %:

  • zvolte si element, který obsahuje marži, např. MARGIN
  • zadejte podmínku je menší <
  • hodnotu zadejte: 30
  • klikněte na Vyhledat
  • až se objeví pole pro uložení výběru, zadejte do něho název, např. Produkty s nízkou marží

 

1.2. Na stránce Pravidla si pridejte nové pravidlo typu "Skrýt produkt", které aplikujte na výběr z předchádzejícího bodu.

1.3. V levém menu exportu zvolte: Nastavení -> Přegenerování -> klikněte na "Přegenerovat vše"

1.4. Na stránce Produkty klikněte na uložený výběr z bodu 3. a zkontrolujte, jestli jste skryli správné produkty.

 

Marži si v tomto případě v Mergadu dopočítáte podle tohoto postupu:

2.1. Na stránce Elementy si přidejte nový element, např. MARGIN.

2.2. V tomto elementu následně na pravé strane klikněte na ikonku oka, kde element skryjete pro výstupní feed (nebude se generovat do výstupného feedu, ale v rámci Mergada s ním budete moct plnohodnotně pracovat). Tento úkon není nezbytně nutný – pokud naopak chcete element přepsat do výstupního feedu, neskrývejte ho.

2.3. Na stránce Pravidla si přidejte nové pravidlo typu "Výpočet". Hodnotu budete ukládat do elementu názvaného podle předcházejícího bodu - MARGIN. Do vzorce použijte proměnnou obsahující nákupní a prodejní ceny. Ukazatele se zadávají pomocí znaku %. Nelekejte se, jejich jméno následně uvidíte z obou stran správně "zabalené" do znaku %.

Vzorec do výpočtového pravidla bude vypadat takto:

((%Prodejní_cena% -%nákupní_cena%) /%prodejní_cena%) * 100

2.4. Na stránce Produkty si vytvořte a uložte výběr produktů, jehož pomocí si vyberete produkty s marží menšou než např. 30 %:

  • vyberte element MARGIN
  • zadejte podmínku je menší <
  • zadejte hodnotu: 30
  • přepněte hledání ze vstupního na výstupní – hledáte na výstupu
  • klikněte na Vyhledat
  • až se objeví pole pro uložení výběru, zadejte do něj název, např. Produkty s nízkou marží

2.5. Na stránce Pravidla si přidejte nové pravidlo typu "Skrýt produkt", které aplikujte na výběr z předcházejícího bodu.

2.6. V levém menu exportu zvolte: Nastavení -> Přegenerování -> klikněte na "Přegenerovat vše".

2.7. Na stránce Produkty klikněte na uložený výběr z bodu 3. a zkontrolujte, jestli jste skryli správné produkty.

Tuto možnost vykonejte přes pravidlo "Import datového souboru". Takto naimportujete CSV soubor obsahující marži, např. do elementu MARGIN.

3.1. Na stránce Elementy si přidejte nový element, např. MARGIN

3.2. V tomto elementu následně na pravé straně klikněte na ikonku oka, abyste element skryli pro výstupní feed (nebude se generovat do výstupního feedu, ale budete s ním moct plnohodnotně pracovat v rámci Mergada). Tento úkon není nezbytně nutný – pokud naopak chcete element přepsat do výstupního feedu, neskrývejte ho.

3.3. Na stránce Pravidla si přidejte nové pravidlo typu Import datového souboru. Můžete si zvolit, jestli se bude CSV soubor importovat z určité URL adresy, anebo z uploadovaného souboru.

3.4. Na stránce Produkty si vytvořte a uložte výběr produktů, jehož pomocí si vyberete produkty s marží menší než např. 30 %:

  • zvolte element MARGIN
  • zadejte podmínku je menší <
  • zadejte hodnotu: 30
  • přepněte hledání ze vstupního na výstupní – hledáte na výstupu
  • klikněte na Vyhledat
  • až se objeví pole pro uložení výběru, zadejte do něj název, např. Produkty s nízkou marží

3.5. Na stránce Pravidla přidejte nové pravidlo typu "Skrýt produkt", které aplikujete na výběr z předcházejícího bodu.

3.6. V levém menu exportu zvolte: Nastavení -> Přegenerování -> klikněte na "Přegenerovat vše".

3.7. Na stránce Produkty klikněte na uložený výběr z bodu 3. a zkontrolujte, jestli jste skryli správné produkty.

 

Dostaňte z vašich produktů maximum tím, že se zaměříte i na detaily, mezi které patří i marže. Nezapomeňte, že s nastavením inzerce vám nově pomohou i makra, která vám prakticky vysvětlíme 2. dubna na Online Mergado Festu.

 

Mohlo by vás zajímat:

Naučte se, jak do Mergada doplnit datum a čas

Pokud jste při nastavování inzerce nebo při importu do e-shopového řešení narazili na otázku, jak do Mergada dostat data obsahující datum a čas, určitě čtěte dál. Mergado sice aktuálně nenabízí speciální funkci pro práci s těmito hodnotami, ale i tak je do něj snadno dokážete dostat z Google tabulky nebo z aplikace Bidding Fox Elements.

28.05.2020
Ovládnutím všech možností přegenerování dat urychlíte načtení změn v Mergadu

Součástí ušetření času při používání Mergada je i umět rychle získat přehled o změnách, které jste provedli. Vaše úpravy se v Mergadu objeví po přegenerování dat, které má aktuálně několik možností. Pojďme si proto popsat, kdy se vám který způsob přegenerování feedu bude hodit.

09.04.2020
Vytvořte si master feed a zbavíte se nutnosti úprav v každém exportu zvlášť

V Mergadu řídíte inzerci na zbožácích tak, že si v něm vytváříte exporty, ve kterých upravujete potřebná data. Pokud máte více exportů a některé úpravy vykonáváte opakovaně v každém exportu zvlášť, zefektivníte tento proces vytvořením master feedu. Ukažme si, jak si ho nastavíte, abyste značnou část úprav dokázali vykonat hromadně.

08.04.2020

Přidat komentář