Poraďte si s produkty s nízkou marží

Jednou z možností, jak v době karantén čelit e-shopařským výzvám, je vyladit váš feed víc než kdykoliv předtím. Zaměřte svoji pozornost na produkty s nízkou marží. Přinášíme vám návod, jak je v Mergadu jednoduše skryjete, aby nebrzdily ziskovost vašeho e-shopu.

 

Nastavte si skrytí produktů podle typů dat

1.1. Na stránce Produkty si vytvořte a uložte výběr produktů, kterým si vyberte ty s marží menší než např. 30 %:

  • zvolte si element, který obsahuje marži, např. MARGIN
  • zadejte podmínku je menší <
  • hodnotu zadejte: 30
  • klikněte na Vyhledat
  • až se objeví pole pro uložení výběru, zadejte do něho název, např. Produkty s nízkou marží

 

1.2. Na stránce Pravidla si pridejte nové pravidlo typu "Skrýt produkt", které aplikujte na výběr z předchádzejícího bodu.

1.3. V levém menu exportu zvolte: Nastavení -> Přegenerování -> klikněte na "Přegenerovat vše"

1.4. Na stránce Produkty klikněte na uložený výběr z bodu 3. a zkontrolujte, jestli jste skryli správné produkty.

 

Marži si v tomto případě v Mergadu dopočítáte podle tohoto postupu:

2.1. Na stránce Elementy si přidejte nový element, např. MARGIN.

2.2. V tomto elementu následně na pravé strane klikněte na ikonku oka, kde element skryjete pro výstupní feed (nebude se generovat do výstupného feedu, ale v rámci Mergada s ním budete moct plnohodnotně pracovat). Tento úkon není nezbytně nutný – pokud naopak chcete element přepsat do výstupního feedu, neskrývejte ho.

2.3. Na stránce Pravidla si přidejte nové pravidlo typu "Výpočet". Hodnotu budete ukládat do elementu názvaného podle předcházejícího bodu - MARGIN. Do vzorce použijte proměnnou obsahující nákupní a prodejní ceny. Ukazatele se zadávají pomocí znaku %. Nelekejte se, jejich jméno následně uvidíte z obou stran správně "zabalené" do znaku %.

Vzorec do výpočtového pravidla bude vypadat takto:

((%Prodejní_cena% -%nákupní_cena%) /%prodejní_cena%) * 100

2.4. Na stránce Produkty si vytvořte a uložte výběr produktů, jehož pomocí si vyberete produkty s marží menšou než např. 30 %:

  • vyberte element MARGIN
  • zadejte podmínku je menší <
  • zadejte hodnotu: 30
  • přepněte hledání ze vstupního na výstupní – hledáte na výstupu
  • klikněte na Vyhledat
  • až se objeví pole pro uložení výběru, zadejte do něj název, např. Produkty s nízkou marží

2.5. Na stránce Pravidla si přidejte nové pravidlo typu "Skrýt produkt", které aplikujte na výběr z předcházejícího bodu.

2.6. V levém menu exportu zvolte: Nastavení -> Přegenerování -> klikněte na "Přegenerovat vše".

2.7. Na stránce Produkty klikněte na uložený výběr z bodu 3. a zkontrolujte, jestli jste skryli správné produkty.

Tuto možnost vykonejte přes pravidlo "Import datového souboru". Takto naimportujete CSV soubor obsahující marži, např. do elementu MARGIN.

3.1. Na stránce Elementy si přidejte nový element, např. MARGIN

3.2. V tomto elementu následně na pravé straně klikněte na ikonku oka, abyste element skryli pro výstupní feed (nebude se generovat do výstupního feedu, ale budete s ním moct plnohodnotně pracovat v rámci Mergada). Tento úkon není nezbytně nutný – pokud naopak chcete element přepsat do výstupního feedu, neskrývejte ho.

3.3. Na stránce Pravidla si přidejte nové pravidlo typu Import datového souboru. Můžete si zvolit, jestli se bude CSV soubor importovat z určité URL adresy, anebo z uploadovaného souboru.

3.4. Na stránce Produkty si vytvořte a uložte výběr produktů, jehož pomocí si vyberete produkty s marží menší než např. 30 %:

  • zvolte element MARGIN
  • zadejte podmínku je menší <
  • zadejte hodnotu: 30
  • přepněte hledání ze vstupního na výstupní – hledáte na výstupu
  • klikněte na Vyhledat
  • až se objeví pole pro uložení výběru, zadejte do něj název, např. Produkty s nízkou marží

3.5. Na stránce Pravidla přidejte nové pravidlo typu "Skrýt produkt", které aplikujete na výběr z předcházejícího bodu.

3.6. V levém menu exportu zvolte: Nastavení -> Přegenerování -> klikněte na "Přegenerovat vše".

3.7. Na stránce Produkty klikněte na uložený výběr z bodu 3. a zkontrolujte, jestli jste skryli správné produkty.

 

Dostaňte z vašich produktů maximum tím, že se zaměříte i na detaily, mezi které patří i marže. Nezapomeňte, že s nastavením inzerce vám nově pomohou i makra, která vám prakticky vysvětlíme 2. dubna na Online Mergado Festu.

 

Mohlo by vás zajímat:

Proč je třeba k registraci do Mergada tolik osobních informací a proč se toho nebát

Přijde vám, že má registrační formulář aplikace Mergado hodně políček a chce po vás spoustu informací hned, i když si chcete Mergado jen vyzkoušet? Není třeba se toho bát. Níže vám vysvětlíme proč.

09.12.2020
Zrychlete import a export dat v Mergadu. Pomocí Google Sheets

Urychlit si práci při nastavování inzerce je cíl každého e-shopaře a marketéra. V Mergadu dokážete vedle obvyklých úkonů nově zkrátit dobu importu a exportu dat využitím Google Sheets. Představme si, jak tuto funkci využít.

12.11.2020
Nastavování kategorií už nikdy nebude náročné. S vychytaným pravidlem v Mergadu

Při správě inzerce pro zbožové srovnávače se setkáte s potřebou nastavit správné kategorie podle stromu kategorií daného zbožáku. Uživatelé Mergada mají pro takové nastavení k dispozici pravidlo s vychytávkami, které jim výběr kategorií značně urychlí.

20.10.2020

Přidat komentář