Instagram v Polsku začíná lépe fungovat jako tržiště. Jeho pozici vylepšil koronavirus

Článek zveřejněn 29. 09. 2020
| 3 minuty čtení

Východní Evropa byla onemocněním COVID-19 zasažena méně než její západní část. Z toho důvodu se zde mnoho velkých i malých prodejců více zaměřilo na prodej online. Podle agentury Arvato mnoho z polských prodejců dává větší důraz na omnichannel prodej, jehož velkou součástí se stala inzerce na sociálních sítítch.

Ztráty za období karantény v Polsku pomohly lokálním výrobcům

Hlavní zjištění analýzy:

  • Pandemie koronaviru otřásla dodavatelským řetězcem většiny průmyslových odvětví a způsobila obrovské ztráty. Potíže s dodávkou zboží od zahraničních výrobců zdůraznily několik výhod místní produkce, která je nyní v Polsku populárnější než kdy dříve.
  • Zájem o zboží jako je móda, potraviny či farmacie se ve velkém přesunul z kamenných obchodů do online prostředí.
  • Omnichannel prodej se stal středem zájmu mnoha e‑shopařů. Aby oslovili co nejvíce uživatelů, majitelé internetových obchodů v Polsku se stále více zaměřují na nové metody inzerce, dopravy i plateb.

Dominují tržiště

Ačkoliv si marketplacy v polské e‑commerce už před nějakým časem získaly své místo, jejich svoji pozici ještě více posílila koronavirová krize.

  1. Nejoblíbenějším tržištěm zůstává Allegro.
  2. Svoji oblibu v Polsku zvyšuje Amazon.
  3. Dalšími používanými tržišti jsou CeneoSkąpiec.

Spousta užitečných informací ohledně inzerce na Allegru se dozvíte zde:

Inzerci na Ceneo.pl jsme před časem věnovali vlastní článek:

Instagram jde v Polsku do útoku

FacebookInstagram letos na polském trhu výrazně vylepšily svoji pozici. Zejména prodej na Instagramu je stále populárnější. Zvažte inzerci na jeho tržišti i vy.

Důvody, proč využívat Instagram marketplace

  • 70 % uživatelů navštíví Instagram marketplace při hledání produktů, je proto ideální pro inzerci vašeho zboží
  • IG stories a IG TV využívají tzv. infomercials, které pracují s přímou odezvou uživatele
  • mnoho možností, jak propojit inzerci na tržišti se spoluprací s influencery
  • své produkty můžete zviditelnit pomocí placené inzerce

Jak úspěšně prodávat produkty na Instagramu v Polsku

Prodej prostřednictvím Instagramu vyžaduje kreativitu, flexibilitu přizpůsobení obsahu aktuálním událostem a také pravidelnost ve zveřejňování příspěvků. Díky tomu budete v appce více vidět.

Jak na to:

  • Inspirujte se inzercí ostatních e‑shopů s podobným zbožím a zjistěte, co se líbí publiku.
  • Nekopírujte. Aby byl váš e‑shop v záplavě obsahu úspěšný, musí vyčnívat.
  • Vytvořte svým produktům originální fotografie.
  • Na stories sdílejte vše, čím se odlišujete od ostatních.
  • Označujte přípsěvky jako reklamu.

S Mergadem dokážete spravovat inzerci pro Facebook, a tedy i Instagram

Propojte svůj e‑shop s Mergadem pomocí XML feedu. S naším nástrojem využijete formáty pro reklamní systémy, které už používáte a převedete je na ty, které aktuálně potřebujete. Dokážete v něm automatizovaně spravovat datové feedy sami – zrychlíte tím každodenní marketingové úkony a ušetříte náklady za práci programátorů.

Zkuste na 30 dní zdarma

Vytváření a správu obrázků v inzerci opanujete s aplikací Feed Image Editor.

Využijte co nejvíce cest k oslovení nových zákazníků v Polsku. Platí to nejen pro období epidemií, ale obecně i pro Vánoce jako nejdůležitější část e‑commerce sezóny. Chete vědět, jak zařídit, aby vaše inzerce byla před Vánoci co nejúspěšnější? Přečtěte si tento checklist.

Mohlo by vás zajímat:

Napsal / Lukáš Horák / 29. 09. 2020

Lukáš se v MERGADU stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z MERGADA. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.