Jaké změny v roce 2020 přinesla pandemie na polské e-commerce?

Už 73 % polských uživatelů internetu nakupuje online. Podle letošní zprávy IGE jejich počet meziročně vzrostl o 11 procent. Podívejte se, jaké další změny se na polském e-commerce trhu za poslední rok udály, a přizpůsobte své podnikání trendům a preferencím nakupujících.

  1. Co se v roce 2020 stalo na polském trhu a jak toho využít
  2. Jaké jsou aktuální potřeby polských zákazníků
  3. Na co se v roce 2021 soustředit na polské e-commerce
  4. Nastavujte inzerci pomocí Mergada
Vývoj polské e-commerce za rok 2020. Zdroj: www.gemius.pl

Nakupování v zahraničních e-shopech získává v Polsku na popularitě

72 % polských uživatelů internetu nakupuje v domácích online obchodech. Oproti loňsku se však zvýšil počet Poláků, kteří provedli nákup ze zahraničních webů. To z velké části může znamenat nedostatečnou nabídku a kvalitu lokálních e-shopů.

Pokud uvažujete, jak vaše služby vylepšit, máme pro vás několik tipů:

  1. Podporujte oblíbené a bezpečné platební metody. Online platba kartou je v současnosti základ. U populárních e-shopů je velmi časté používání služby Blik.
  2. Nabízejte bezkontaktní doručení. Paczkomaty jsou pro svoji bezpečnost a ekologičnost nejrychleji rostoucí formou doručování objednávek.
  3. Inzerujte na zdejších srovnávačích zboží. Stále více nákupních rozhodnutí se děje ve fázi porovnání produktů. Nečekejte pouze, až uživatel přijde na váš e-shop.
  4. Využívejte slevové akce. V průběhu roku připravujte lákavé slevy, o kterých budete nakupující dostatečně informovat. Pracujte se slevami pro stálé zákazníky i pro ty nové.
  5. Nepodceňujte sociální sítě. V současnosti už nejsou pouze lifestylovými médii, ale i tržišti s rostoucí zajímavostí pro uživatele.
  6. Usnadňujte nákup prostřednictvím moderních metod. Jednou z nejobvyklejších bývá bezpečné zapamatování dat z formulářů, které urychlí další nákupy.
  7. Nabízejte kvalitní procesy při vracení zboží. Zdlouhavá reklamace často vede ke snížení atraktivity e-shopu.
  8. Sledujte chování návštěvníků webu. Pokud objevíte nedostatky, co nejdříve je opravte. Zamezíte tím opouštění obchodu před dokončením nákupu.
  9. Aktivně se zajímejte o zpětnou vazbu. Část toho, co vám neprozradí nástroje na sledování návštěvnosti, vám řekne sám uživatel.
30 % polských uživatelů internetu vloni nakoupilo v zahraničních e-shopech. Zdroj: www.gemius.pl

Zajímá vás, na co všechno by se měl profesionální e-shop při inzerci v Polsku v dnešní době soustředit? Přečtěte si články z naší rubriky Expanze e-shopu do Polska. V průběhu pandemie jsme se efektivnímu online prodeji pomocí moderních a populárních metod pravidelně věnovali.

Zaměřte se na potřeby zákazníků

Preference nakupujících na internetu se mění. Abyste získali, nebo si udrželi vedoucí postavení na trhu, musíte je pochopit a dobře s nimi pracovat. To vidíme zejména v případě bezkontaktního doručování zboží, které pozitivně ovlivnilo přístup k technologiím u starších generací nakupujících.

Společnost PwC provedla podrobnou studii chování spotřebitelů před a po vypuknutí pandemie. E-shopaři a marketéři díky ní snáze pochopí, jak se změnil život jejich zákazníků a co aktuálně očekávají od produktů a služeb.

Tato studie mimo jiné říká, že:

  • 36 % utrácí více za média a zábavu
  • 35 % nakupuje potraviny online
  • 49 % je za určitých podmínek otevřeno sdílení svých údajů
  • 74 % lidí alespoň nějakou dobu pracuje z domova

Nedávný spotřebitelský průzkum ukazuje, že více než 74 % Poláků bude online nakupovat i po skončení pandemie. Ve srovnání se západoevropskými zeměmi má Polsko stále relativně malý počet online obchodů. Proto je na jeho e-commerce trhu stále dost místa. Udělejte si jasno v tom, jak máte váš e-shop co nejlépe připravit, a přidejte se k místním úspěšným prodejcům.

Na co se v roce 2021 soustředit při online prodeji v Polsku

V roce 2020 bylo vytvořeno téměř 11 800 e-shopů, ale také více než 5 tisíc pozastavilo svou činnost. Z toho vyplývá, že se některé e-shopy dokázaly přizpůsobit pandemické situaci a některé ne. To znamená, že určitá skupina spotřebitelů s negativními zkušenostmi může pochybovat o výhodách digitálního nakupování. Jak tedy provozovat internetový obchod a čemu věnovat zvláštní pozornost?

Jak si v Polsku stojí nákupy přes počítače vs. smartphony

K elektronickému nakupování používají Poláci nejčastěji notebook (74 %).

Dále:

2. smartphone (61 %)

3. stolní počítač (54 %)

4. tablet (27 %)

5. čtečka elektronických knih (3 %)

61 % dotazovaných polských nakupujících používá pro nákupy smartphone. Zdroj: www.gemius.pl

I když je v Polsku nakupování přes chytrý telefon zatím na druhém místě, neopomeňte svůj web optimalizovat pro rozhraní smartphonů. Oslovíte tak větší množství uživatelů a výrazně tím posílíte šanci dostat se na lepší místa ve vyhledávání.

Zrychlení online nakupování ovlivňuje požadavky na kvalitu dopravy

Zvyšující se životní tempo a schopnost nakupovat kdykoli znamenají, že zákazníci chtějí přijímat objednané zboží rychleji.

  • 36 % dotázaných Poláků očekává doručení následující den po zadání objednávky.
  • 35 % respondentů by chtělo mít zakoupené zboží v ruce do dvou dnů od provedení transakce. 
  • V den objednávky by svůj nákup chtělo obdržet 11 % respondentů. 

Jaké jsou nejpopulárnější kurýrní služby v Polsku:

  • DPD (26 %) 
  • DHL (25 %) 
  • InPost (15 %) 
  • žádná z uvedených společností (13 %) 
  • Pocztex (10 %) 
  • GLS (5 %) 
  • UPS (4 %) 
  • FedEx (2 %) 

Platby kartou postupně vytlačí dobírku

Poláci vnímají elektronické nakupování oproti tradičním nákupům jako levnější a výhodnější z hlediska možností místa a času jejich provedení. Poskytuje jim také více způsobů doručení a platebních metod. Ačkoli je v Polsku stále nejčastěji používaná platba na dobírku, zákazníci se stále více uchylují k automatickým online platbám.

Nejoblíbenějšími způsoby online plateb v Polsku jsou:

  • Okamžité online převody - Pay-by-link 
  • Kreditní karty Visa nebo Mastercard
  • eRaty a Przelewy24 “Koupit - platit později“
  • BLIK a mobilní platby 

Kde Poláci nejvíce hledají inspiraci pro nakupování

Hned za používáním sociálních médií jsou v Polsku při inspiraci pro nákup srovnávače zboží. Proto už ani v Polsku častokrát nestačí pouze provozovat e-shop, ale inzerovat i na zdejších zbožácích.

Odkud berou polští online nakupující inspiraci. Zdroj: Zdroj:Gemius/PBI

Jaké jsou nejpopulárnější polské srovnávače zboží:

S Mergadem nastavíte inzerci pro známé polské formáty sami

Zvažujete expanzi na polský online trh? S Mergadem využijete formáty pro srovnávače zboží, které už používáte a převedete je na ty, které aktuálně potřebujete. S naším virtuálním správcem dokážete automatizovaně spravovat datové feedy. V Mergadu zvládnete inzerci e-shopu spravovat sami – zrychlíte tím každodenní marketingové úkony a ušetříte náklady za práci programátorů.

 

Zpráva Elektronický obchod v Evropě 2020 společnosti Postnord ukazuje, že polský elektronický obchod se vyvíjí velmi dynamicky. Je tedy stále vhodným prostředím pro expanzi profesionálních e-shopů i služeb. Poznejte, jaké návyky zdejší spotřebitelé získali během pandemie, rozjeďte svůj byznys podle aktuálních trendů.

 

Mohlo by vás zajímat:

Inzerujte na nejrychleji rostoucím tržišti v Německu – Kaufland.de

V dubnu 2021 se z online tržiště Real.de stal Kaufland.de. Do skupiny německých internetových tržišť se tím zařadil další gigant s 32 miliony návštěv měsíčně. V aktuálním release jsme do Mergada přidali formát Kaufland.de, díky kterému se snadno připojíte k více než sedmi tisícům prodejcům na této platformě.

21.07.2021
Přilákejte v Maďarsku nejsilnější zákaznickou skupinu. Nakupující nad 55 let

Prodáváte na maďarské e-commerce? Nebo se sem právě chystáte expandovat? Místní trh i největší zbožáky Árukereső, Árgép a Olcsóbbat jsme si už představili. Teď se zaměříme na nejdůležitější skupinu zákazníků a na to, jak si ji udržet či jestli je lepší získat nové klienty.

21.04.2021
Expanze e-shopu pomocí Mergada a UPgates

E-shopy se staly naprosto přirozenou součástí retailového prostředí a v dohledné době se na tom nic měnit nebude. Česká republika v počtu e-shopů nemá konkurenci. Například v Maďarsku jich podle posledních údajů najdete méně než 7 tisíc a ve srovnání s ČR je na tom mnohem hůře i čtyřicetimilionové Polsko.

07.04.2021

Přidat komentář