Zbavte se častých chyb v XML feedu

Chcete využívat Mergado efektivně, ale narážíte na opakující se překážky? Minulý článek vám přinesl tipy na nejčastější úpravy feedu. V nasledujících řádcích se podíváme na časté chyby, jakými jsou např. prázdný element MANUFACTURER, anebo chybějící identifikátor v Google Nákupech.

 

Potenciál elementu PRODUCT

Element PRODUCT, který zastupuje rozšířený název produktu, není povinný. Mnoho e-shopů řeší jeho naplnění shodným vyplněním s tagem PRODUCTNAME či jeho úplným vynecháním. Jeho nevyužitím se však e-shopy připravují o možnost lépe zviditelnit své zboží.

Pokud zákazník vyhledává produkty na Zboží.cz, ve výsledcích vidí právě hodnoty elementu PRODUCT. Ten musí obsahovat specifické informace, které odliší nabídky značky od ostatních obchodů, např. dárek zdarma. Díky tomu může být váš produkt na zbožáku viditelnější.

Heureka specifikuje naplnění tagu PRODUCT detailněji. Klíčovým krokem je vynechání informací o dopravě zdarma (uvádíme v elementu DELIVERY) a dostupnosti. Výhodnými doplňky informací v elementu PRODUCT mohou být detaily o záruce, servisu, doručení do patra či charakteristické služby spojené s produktem. Pokud si nejste jistí, čím naplnit element PRODUCT na Heurece, využijte její specifikaci.

Chtěli byste umět naplnit element PRODUCT správnými hodnotami na jedno kliknutí? To v Mergadu nově dokážete – pomocí nového vylepšení, které nazýváme Makra.

 

Chybějící element MANUFACTURER

Důležitým prvkem vašeho feedu je i informace o výrobci. Co když ale chybí v názvu produktu, anebo se ve vašem produktu nevyskytuje vůbec? Prvním krokem je jeho kontrola. Pokud jste narazili na problém chybějícího tagu MANUFACTURER, v Mergadu si ho velmi jednoduše vytvořit na kartě Elementy. Jeho naplnění je záležitostí pár kliknutí – stačí využít pravidlo Přepsat a aplikovat ho na předem připravený výběr produktů.

Element označující výrobce nebo značku zboží je častokrát v případe Heureky vyplněný názvem e-shopu. Oprava či doplnění tagu MANUFACTURER se dá nastavit na výběr produktů neobsahujích výrobce za použití přepisovacího pravidla.

Široké možnosti maker poslouží i v tomto případě. Dokážete si díky nim vyřešit problém chybějícího výrobce a ušetřený čas můžete investovat do další úpravy feedu.

Jak na prázdný identifikátor

Platforma Google Nákupy poskytuje mnoho příležitostí k inzerci produktů. I zde je správně nastavený XML feed je nutností. Jeho součástí jsou i identifikátory umístěné v elementech G:MPN (díly od výrobce) a G:GTIN (čárový kód). Oba prvky slouží k cílenému vyhledávání produktů a pokud se v některém z nich nenacházejí, měly by v elementu G:IDENTIFIER_EXISTS obsahovat hodnotu FALSE. Jak na samotný výběr? Tento článek vám zaručeně napoví.

 

Jednou z dalších častých činností při práci s platformou Google Nákupy je nastavení štítků. Element G:CUSTOM_LABEL je v Mergadu možné naplnit přes pravidlo Přepsat a přidat do něj různé hodnoty jako např. Informace o dostupnosti z elementu G:AVAILABILITY. Ty se následně dají využít při nastavování ceny za proklik – produkty na skladě mohou mít vyšší cenu za proklik než zboží mimo dostupnost. Tyto informace vám pomohou při optimalizaci vašich kampaní.

Nastavte si feed bezchybně

Nakopnout feed doplněním podstatných informací je jedna z nejčastějších činností marketéra v Mergadu. Častým úkonem také bývá kontrola názvu a popisku produktu. Pokud chybí, anebo jsou špatně naplněné, využijte pravidlo Přepsat, které vám pomůže s rychlou úpravou produktů.

Dostaňte vaši inzerci do kondice odstraněním chyb v XML feedu pomocí těchto základních kroků. Jste noví v e-commerce prostředí či v Mergadu a vaší inzerci by se hodila profesionální pomoc? Oslovte některé z našich certifikovaných agentur či certifikovaných specialistů a získejte pro e-shop kvalifikovanou pěči odborníků. Pomocí filtrů na stránce Mergado certifikovaných agentur si dokážete vybrat freelancera či tým odborníků, kteří budou disponovat službami přesně podle vašich požadavků.

 

Mohlo by vás zajímat:

Nejpoužívanější úpravy v Mergade

Mergado se vyvíjí dynamickým tempem a změny jsou viditelné nejen v samotném používání, ale i v preferovaných funkcích mezi zákazníky. Pojďme se podívat, jaké jsou aktuálně nejčastěji využívané úpravy feedu.

10.09.2019
Pochopte rozdíly mezi Heurekou a GLAMI

Každý zbožák je jiný a na obsah feedů má vlastní požadavky. Konzultanti naší podpory se často setkávají s nesrovnalostmi uživatelů Mergada ohledně specifikací jednotlivých srovnávačů. S tím jsme se rozhodli skoncovat. V tomto článku si popíšeme hlavní rozdíly mezi Heurekou a GLAMI, abyste pochopili, co je potřeba v Mergadu nastavit odlišně.

17.07.2019

Přidat komentář