Jak opravit časté chyby v XML feedu? I. díl

Článek zveřejněn 08.11.2016

Jeden z prvních kroků na cestě za efektivnější správou inzerce a vyššími zisky z je audit XML feedu, který nabízí Mergado zdarma. Po jeho provedení zíkáte seznam chyb a doporučení, jak objevené problémy odstranit. Podívejme se, jak vyřešíte ty nejčastější chyby.

Níže popisujeme několik častých chyb, které XML feedy mají. K jejich nápravě je často vhodné využít regulární výrazy. Pokud jste s nimi doposud nepracovali, nebo se na ně chcete podrobněji zaměřit, přečtěte si seriál článků o regulárních výrazech:

  1. Jak na regulární výrazy v Mergadu - I. díl
  2. Jak na regulární výrazy v Mergadu – II. díl
  3. Jak na regulární výrazy v Mergadu – III. díl

Element EAN obsahuje neplatnou hodnotu 

EAN je důležitým identifikačním prvkem zboží, zejména při inzerování na Google Nákupech. Pokud váš feed obsahuje tuto chybu, postupujte následovně:
 
1. Zkontrolujte, jestli je váš EAN správně dlouhý. Obvykle má EAN 8 nebo 12-14 znaků. Hledejte tedy takové produkty, které tento počet znaků nemají, a to pomocí následujícího regulárního výrazu:  ^(\d{8}|\d{12,14})$
 
 
2. S tímto výběrem produktů dovete dále pracovat - nejprve zjistit, jakou jinou hodnotu než výše uvedenou EAN obsahuje a tu pak opravit přímo v e-shopu. Případně, pokud je hodnota EAN uvedena na jiném místě ve feedu, vepište ji do elementu pomocí pravidla Najít a nahradit.
 

Element MANUFACTURER chybí nebo je prázdný 

Informace o výrobci se často vyskytují i na jiném místě ve vašem feedu. Můžete je tedy vybrat a zkopírovat z  jiných elementů. Nejprve je ale nutné zkontrolovat, zda element MANUFACTURER ve vašem feedu vůbec je. Pokud není, jednoduše ho v Mergadu vytvoříte – na kartě Elementy dejte Nový element a MANUFACTURER přidejte.
 
 
Následně tento element naplňte pravidlem podle toho, kde se informace o výrobci nachází. Popisujeme proto několik možností:
  • V případě, že máte jen několik málo výrobců – řekněme maximálně dvě desítky – postupujte pomocí výběrů.  Vyfiltrujte jednotlivé výrobce (např. vyhledáním jména výrobce v DESCRIPTION nebo v PRODUCTNAME) a následně pro takový výběr vytvořte nové pravidlo (typu Přepsat), kterým naplníte název výrobce do elementu MANUFACTURER. 

     

  • V případě většího množství výrobců, u kterých by byl předchozí postup velmi zdlouhavý až nemožný, je nutné zautomatizovat přepisování názvu tak, aby Mergado poznalo, kde má informaci o výrobci vzít. Řekněme, že je jméno výrobce na začátku elementu PRODUCTNAME. Nejdříve vytvoříme proměnnou s názvem MANUFACTURER, jejíž náplní bude první slovo z elementu PRODUCTNAME. (Novou proměnnou přidáte na kartě Pravidla v pravém sloupci skrze příkaz Upravit proměnné). To zařídíme skrze regulární výraz:  ^[^\s]*. Tento regulární výraz hledá od začátku řetězce jakékoliv znaky do první mezery, najde tedy první slovo v řetězci včetně první mezery. Díky tomu je použitelný pro jednoslovné názvy výrobců, např. Addidas, Nike, Reebok, atd. 
     

  • Tuto proměnnou potom vložíme pomocí pravidla do elementu MANUFACTURER.

 

Element CATEGORYTEXT má neplatnou hodnotu 

K opravení tohoto nedostatku využijte pravidlo na Hromadnou úpravu kategorií, které vám našeptá správnou kategorii daného vyhledávače.
 
Jak na to se podívejte v tomto videu:
 

Element DELIVERY_DATE chybí nebo je prázdný 

Pokud vám element DELIVERY_DATE chybí, je potřeba ho přidat v nastavení pravidel a následně naplnit (jako v předchozím případě u elementu MANUFACTURER).
 
Pokud element DELIVERY_DATE máte, ale neobsahuje žádná data, nezbývá nic jiného než dodací dobu nastavit – ideálně v administraci e-shopu.
 

Pro zlepšení výkonu vaší inzerce si můžete navíc zkontrolovat, jaké informace o dodání posíláte a zda není možné distribuční proces zrychlit. Srovnávače se totiž liší v tom, jak zobrazují vámi uvedenou dobu dodání v inzerci. Heureka i Zboží.cz totiž zobrazují jako skladem jenom takové zboží, které má v elementu DELIVERY_DATE hodnotu 0 – pokud tedy máte v e-shopu produkty, které jsou skladem, označené 1, budou se vám na srovnávačích zobrazovat jako dostupné do tří dnů. S tím se pojí vyšší cena za prokliky a menší šance na dobré umístění.

Element PRODUCT obsahuje nevhodná slova

Heureka (a další vyhledávače) bojují proti extrémně dlouhým či zavádějícím názvům produktů zákazem některých slov. Většinou se jedná o doplňkové služby, kdy podle specifikace Heureky může být součástí názvu třeba: prodloužená záruka, dárkové balení nebo servis zdarma. Naopak informace o dárku, dopravě zdarma nebo splátkovém prodeji v názvu zboží netoleruje. Kompletní seznam povolených a zakázaných slov najdete zde.
 
Jak si s tímto poradit?
 
Pokud víte, jaká slova v tomto názvu máte – například Doprava zdarma – stačí použít pravidlo Najít a nahradit, pomocí kterého tento výraz v celém souboru najdeme a nahradíme prázdným políčkem. Pro jistější vyhledávání se hodí zaškrtnout možnost Regulární výraz
 
 
V případě, že máte v názvu různá nevyhovující slova, postupujte stejně s využitím regulárních výrazů.
 
Pokud máte různé dvouslovné nabídky (Doprava zdarma, Dárek zdarma, Splátkový prodej) na konci názvu, využijte regulární výraz v pravidle Najít a nahradit, který bude vypadat takto: (\s*\S+\s*){2}$. Tento regulární výraz najde dvě slova na konci řetězce, včetně mezery před těmi slovy. Příklad: z řetězce "Tričko s dlouhým rukávem Doprava zdarma", reg. výraz najde "doprava zdarma".
 
Alternativou je regulární výraz \s*-[^-]*$, který najde jakkoliv dlouhý text od konce řetězce do pomlčky, včetně samotné pomlčky a případné mezery před pomlčkou. Příklad: z řetězce "Tričko s dlouhým rukávem - Doprava zdarma", reg. výraz najde " - Doprava zdarma".
 
O využití Mergada při správě inzerce si přečtěte v seriálu Nejčastější použití Mergada:
  1. Nejčastější využití Mergada (1. díl)
  2. Nejčastější využití Mergada (2. díl)
  3. Nejčastější využití Mergada (3. díl)

S Mergadem tyto a mnoho dalších úprav produktových feedů zvládnete hromadně a přehledně nastavit sami. Zkvalitníte tím práci na správě inzerce e-shopu a ušetříte náklady na zaměstnávání programátora.

Mergado na 30 dní zdarma
  • upravíte si feed sami a ušetříte náklady za práci programátora
  • plný přístup ke všem funkcím už ve zkušební verzi

Pokud byste si nevěděli rady s dalšími chybami ve vašem feedu, mrkněte na fórum. Mnoho z nich jsme zde popsali a přidali řešení jejich oprav.

Mohlo by vás zajímat:

Mergado 2 podporuje formát MALL Marketplace

Abyste na MALL Marketplace vytvořili funkční inzerci, měli byste dodržet určité pořadí elementů, které vyžaduje. Mergado 2 tento formát podporuje a parametry zobrazuje podle MALL specifikace. Usnadní vám mnoho práce, i když část úkonů musíte stále provést ručně.

21.06.2022
Video-nápověda: Jak na rychlou manuální editaci hodnot v Mergadu?

Manuální změny v Mergadu jsou užitečnou funkcí pro menší skupinu konkrétních produktů. Pokud potřebujete často editovat právě tento typ sortimentu, sledujte, jak si jednoduše upravíte důležité detaily ve feedu. Specialista Luděk Volejník vás ve videu provede touto nenápadnou, ale zato všestrannou funkcionalitou.

03.08.2021
Vyřešte skrývání nevýhodných produktů jednou provždy

Sledujete výkonnost vašeho e-shopu a potřebujete skrýt produkty, které se vám nevyplatí inzerovat? V Mergadu najdete na míru připravené funkce, se kterými upravíte feed na pár kliků. Podívejte se, jak se skrýváním sortimentu pracuje náš support master.

27.07.2021

Přidat komentář