Jak opravit časté chyby v XML feedu? I. díl
Jeden z prvních kroků na cestě za efektivnější správou inzerce a vyššími zisky z je audit XML feedu, který nabízí Mergado zdarma. Po jeho provedení zíkáte seznam chyb a doporučení, jak objevené problémy odstranit. Podívejme se, jak vyřešíte ty nejčastější chyby.
Níže popisujeme několik častých chyb, které XML feedy mají. K jejich nápravě je často vhodné využít regulární výrazy. Pokud jste s nimi doposud nepracovali, nebo se na ně chcete podrobněji zaměřit, přečtěte si seriál článků o regulárních výrazech:
- Jak na regulární výrazy v Mergadu — I. díl
- Jak na regulární výrazy v Mergadu – II. díl
- Jak na regulární výrazy v Mergadu – III. díl
Element EAN obsahuje neplatnou hodnotu

Element MANUFACTURER chybí nebo je prázdný

- V případě, že máte jen několik málo výrobců – řekněme maximálně dvě desítky – postupujte pomocí výběrů. Vyfiltrujte jednotlivé výrobce (např. vyhledáním jména výrobce v DESCRIPTION nebo v PRODUCTNAME) a následně pro takový výběr vytvořte nové pravidlo (typu Přepsat), kterým naplníte název výrobce do elementu MANUFACTURER.
- V případě většího množství výrobců, u kterých by byl předchozí postup velmi zdlouhavý až nemožný, je nutné zautomatizovat přepisování názvu tak, aby Mergado poznalo, kde má informaci o výrobci vzít. Řekněme, že je jméno výrobce na začátku elementu PRODUCTNAME. Nejdříve vytvoříme proměnnou s názvem MANUFACTURER, jejíž náplní bude první slovo z elementu PRODUCTNAME. (Novou proměnnou přidáte na kartě Pravidla v pravém sloupci skrze příkaz Upravit proměnné). To zařídíme skrze regulární výraz: ^[^\s]*. Tento regulární výraz hledá od začátku řetězce jakékoliv znaky do první mezery, najde tedy první slovo v řetězci včetně první mezery. Díky tomu je použitelný pro jednoslovné názvy výrobců, např. Addidas, Nike, Reebok, atd.
- Tuto proměnnou potom vložíme pomocí pravidla do elementu MANUFACTURER.
Element CATEGORYTEXT má neplatnou hodnotu
Element DELIVERY_DATE chybí nebo je prázdný
Pro zlepšení výkonu vaší inzerce si můžete navíc zkontrolovat, jaké informace o dodání posíláte a zda není možné distribuční proces zrychlit. Srovnávače se totiž liší v tom, jak zobrazují vámi uvedenou dobu dodání v inzerci. Heureka i Zboží.cz totiž zobrazují jako skladem jenom takové zboží, které má v elementu DELIVERY_DATE hodnotu 0 – pokud tedy máte v e‑shopu produkty, které jsou skladem, označené 1, budou se vám na srovnávačích zobrazovat jako dostupné do tří dnů. S tím se pojí vyšší cena za prokliky a menší šance na dobré umístění.
Element PRODUCT obsahuje nevhodná slova

- Nejčastější využití Mergada (1. díl)
- Nejčastější využití Mergada (2. díl)
- Nejčastější využití Mergada (3. díl)
S Mergadem tyto a mnoho dalších úprav produktových feedů zvládnete hromadně a přehledně nastavit sami. Zkvalitníte tím práci na správě inzerce e‑shopu a ušetříte náklady na zaměstnávání programátora.
Pokud byste si nevěděli rady s dalšími chybami ve vašem feedu, mrkněte na fórum. Mnoho z nich jsme zde popsali a přidali řešení jejich oprav.
Mohlo by vás zajímat:
Katka se panu Mergadovi stará o české texty, hlídá aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točí videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty. Mimo to ráda chodí po horách a čte.
Přidat nový komentář