Jak opravit časté chyby v XML feedu? I. díl

Jeden z prvních kroků na cestě za efektivnější správou inzerce a vyššími zisky z je audit XML feedu, který nabízí Mergado zdarma. Po jeho provedení zíkáte seznam chyb a doporučení, jak objevené problémy odstranit. Podívejme se, jak vyřešíte ty nejčastější chyby.

Níže popisujeme několik častých chyb, které XML feedy mají. K jejich nápravě je často vhodné využít regulární výrazy. Pokud jste s nimi doposud nepracovali, nebo se na ně chcete podrobněji zaměřit, přečtěte si seriál článků o regulárních výrazech:

  1. Jak na regulární výrazy v Mergadu - I. díl
  2. Jak na regulární výrazy v Mergadu – II. díl
  3. Jak na regulární výrazy v Mergadu – III. díl

Element EAN obsahuje neplatnou hodnotu 

EAN je důležitým identifikačním prvkem zboží, zejména při inzerování na Google Nákupech. Pokud váš feed obsahuje tuto chybu, postupujte následovně:
 
1. Zkontrolujte, jestli je váš EAN správně dlouhý. Obvykle má EAN 8 nebo 12-14 znaků. Hledejte tedy takové produkty, které tento počet znaků nemají, a to pomocí následujícího regulárního výrazu:  ^(\d{8}|\d{12,14})$
 
 
2. S tímto výběrem produktů dovete dále pracovat - nejprve zjistit, jakou jinou hodnotu než výše uvedenou EAN obsahuje a tu pak opravit přímo v e-shopu. Případně, pokud je hodnota EAN uvedena na jiném místě ve feedu, vepište ji do elementu pomocí pravidla Najít a nahradit.
 

Element MANUFACTURER chybí nebo je prázdný 

Informace o výrobci se často vyskytují i na jiném místě ve vašem feedu. Můžete je tedy vybrat a zkopírovat z  jiných elementů. Nejprve je ale nutné zkontrolovat, zda element MANUFACTURER ve vašem feedu vůbec je. Pokud není, jednoduše ho v Mergadu vytvoříte – na kartě Elementy dejte Nový element a MANUFACTURER přidejte.
 
 
Následně tento element naplňte pravidlem podle toho, kde se informace o výrobci nachází. Popisujeme proto několik možností:
  • V případě, že máte jen několik málo výrobců – řekněme maximálně dvě desítky – postupujte pomocí výběrů.  Vyfiltrujte jednotlivé výrobce (např. vyhledáním jména výrobce v DESCRIPTION nebo v PRODUCTNAME) a následně pro takový výběr vytvořte nové pravidlo (typu Přepsat), kterým naplníte název výrobce do elementu MANUFACTURER. 

     

  • V případě většího množství výrobců, u kterých by byl předchozí postup velmi zdlouhavý až nemožný, je nutné zautomatizovat přepisování názvu tak, aby Mergado poznalo, kde má informaci o výrobci vzít. Řekněme, že je jméno výrobce na začátku elementu PRODUCTNAME. Nejdříve vytvoříme proměnnou s názvem MANUFACTURER, jejíž náplní bude první slovo z elementu PRODUCTNAME. (Novou proměnnou přidáte na kartě Pravidla v pravém sloupci skrze příkaz Upravit proměnné). To zařídíme skrze regulární výraz:  ^[^\s]*. Tento regulární výraz hledá od začátku řetězce jakékoliv znaky do první mezery, najde tedy první slovo v řetězci včetně první mezery. Díky tomu je použitelný pro jednoslovné názvy výrobců, např. Addidas, Nike, Reebok, atd. 
     

  • Tuto proměnnou potom vložíme pomocí pravidla do elementu MANUFACTURER.

 

Element CATEGORYTEXT má neplatnou hodnotu 

K opravení tohoto nedostatku využijte pravidlo na Hromadnou úpravu kategorií, které vám našeptá správnou kategorii daného vyhledávače.
 
Jak na to se podívejte v tomto videu:
 

Element DELIVERY_DATE chybí nebo je prázdný 

Pokud vám element DELIVERY_DATE chybí, je potřeba ho přidat v nastavení pravidel a následně naplnit (jako v předchozím případě u elementu MANUFACTURER).
 
Pokud element DELIVERY_DATE máte, ale neobsahuje žádná data, nezbývá nic jiného než dodací dobu nastavit – ideálně v administraci e-shopu.
 
 
Pro zlepšení výkonu vaší inzerce si můžete navíc zkontrolovat, jaké informace o dodání posíláte a zda není možné distribuční proces zrychlit. Srovnávače se totiž liší v tom, jak zobrazují vámi uvedenou dobu dodání v inzerci. Heureka i Zboží.cz totiž zobrazují jako skladem jenom takové zboží, které má v elementu DELIVERY_DATE hodnotu 0 – pokud tedy máte v e-shopu produkty, které jsou skladem, označené 1, budou se vám na srovnávačích zobrazovat jako dostupné do tří dnů. S tím se pojí vyšší cena za prokliky a menší šance na dobré umístění.
 

Element PRODUCT obsahuje nevhodná slova

Heureka (a další vyhledávače) bojují proti extrémně dlouhým či zavádějícím názvům produktů zákazem některých slov. Většinou se jedná o doplňkové služby, kdy podle specifikace Heureky může být součástí názvu třeba: prodloužená záruka, dárkové balení nebo servis zdarma. Naopak informace o dárku, dopravě zdarma nebo splátkovém prodeji v názvu zboží netoleruje. Kompletní seznam povolených a zakázaných slov najdete zde.
 
Jak si s tímto poradit?
 
Pokud víte, jaká slova v tomto názvu máte – například Doprava zdarma – stačí použít pravidlo Najít a nahradit, pomocí kterého tento výraz v celém souboru najdeme a nahradíme prázdným políčkem. Pro jistější vyhledávání se hodí zaškrtnout možnost Regulární výraz
 
 
V případě, že máte v názvu různá nevyhovující slova, postupujte stejně s využitím regulárních výrazů.
 
Pokud máte různé dvouslovné nabídky (Doprava zdarma, Dárek zdarma, Splátkový prodej) na konci názvu, využijte regulární výraz v pravidle Najít a nahradit, který bude vypadat takto: (\s*\S+\s*){2}$. Tento regulární výraz najde dvě slova na konci řetězce, včetně mezery před těmi slovy. Příklad: z řetězce "Tričko s dlouhým rukávem Doprava zdarma", reg. výraz najde "doprava zdarma".
 
Alternativou je regulární výraz \s*-[^-]*$, který najde jakkoliv dlouhý text od konce řetězce do pomlčky, včetně samotné pomlčky a případné mezery před pomlčkou. Příklad: z řetězce "Tričko s dlouhým rukávem - Doprava zdarma", reg. výraz najde " - Doprava zdarma".
 
O využití Mergada při správě inzerce si přečtěte v seriálu Nejčastější použití Mergada:
  1. Nejčastější využití Mergada (1. díl)
  2. Nejčastější využití Mergada (2. díl)
  3. Nejčastější využití Mergada (3. díl)

S Mergadem tyto a mnoho dalších úprav produktových feedů zvládnete hromadně a přehledně nastavit sami. Zkvalitníte tím práci na správě inzerce e-shopu a ušetříte náklady na zaměstnávání programátora.

Zkuste na 30 dní zdarma

Pokud byste si nevěděli rady s dalšími chybami ve vašem feedu, mrkněte na fórum. Mnoho z nich jsme zde popsali a přidali řešení jejich oprav.
 

Přidat komentář