Jak opravit časté chyby v XML feedu? I. díl

 

Vybrali jsme několik častých chyb, které XML feedy mají. K jejich nápravě je často vhodné využít regulární výrazy. Pokud jste s nimi doposud nepracovali nebo se na ně chcete podrobněji zaměřit, doporučujeme seriál článků o regulárních výrazech (1. díl, 2. díl, 3. díl).

Element EAN obsahuje neplatnou hodnotu 

EAN je důležitým identifikačním prvkem zboží, zejména při inzerování na Google Nákupech. Pokud váš feed obsahuje tuto chybu, zkuste postupovat následovně:
 
Zkontrolujte, jestli je váš EAN správně dlouhý. Obvykle má EAN 8 nebo 12-14 znaků. Hledejte tedy takové produkty, které tento počet znaků nemají, a to pomocí následujícího regulárního výrazu:  ^(\d{8}|\d{12,14})$
 
 
Následně s tímto výběrem produktů můžete dále pracovat - nejprve zjistit, jakou jinou hodnotu než výše uvedenou EAN obsahuje a tu pak opravit přímo v e-shopu. Případně, pokud je hodnota EAN uvedena na jiném místě ve feedu, můžete ji do elementu EAN vepsat pomocí pravidla Najít a nahradit. 
 

Element MANUFACTURER chybí nebo je prázdný 

Informace o výrobci se často vyskytují i na jiném místě ve vašem feedu. Můžete je tedy vybrat a zkopírovat z  jiných elementů. Nejprve je ale nutné zkontrolovat, zda element MANUFACTURER ve vašem feedu vůbec je. Pokud není, jednoduše ho v Mergadu vytvoříte – na kartě Pravidla dáte Upravit elementy a na stránce elementy v pravém sloupci element přidáte.
 
 
Následně můžete tento element naplnit pravidlem, a to podle toho, kde se informace o výrobci nachází. Popisujeme proto několik možností:
  • V případě, že máte jen několik málo výrobců – řekněme maximálně dvě desítky – můžete postupovat skrze výběry. Tedy vyfiltrovat jednotlivé výrobce (např. vyhledáním jména výrobce v DESCRIPTION nebo v PRODUCTNAME) a následně pro takový výběr vytvoříte nové pravidlo (typu Přepsat), kterým naplníte název výrobce do elementu MANUFACTURER. 

     

  • V případě mnoha výrobců, u kterých by byl předchozí postup velmi zdlouhavý až nemožný je nutné zautomatizovat přepisování názvu tak, aby Mergado poznalo, kde má informaci o výrobci vzít. Řekněme, že je jméno výrobce na začátku elementu PRODUCTNAME. V prvním kroku tak vytvoříme proměnnou s názvem MANUFACTURER, jejíž náplní bude první slovo z elementu PRODUCTNAME. (Novou proměnnou přidáte na kartě Pravidla v pravém sloupci skrze příkaz Upravit proměnné). To zařídíme skrze regulární výraz:  ^[^\s]*. Tento regulární výraz hledá od začátku řetězce jakékoliv znaky do první mezery, najde tedy první slovo v řetězci včetně první mezery, je proto použitelný pro jednoslovné názvy výrobců, např. Addidas, Nike, Reebok, atd. 
     

  • Tuto proměnnou potom vložíme pomocí pravidla do elementu MANUFACTURER.

 

Element CATEGORYTEXT má neplatnou hodnotu 

K opravení tohoto nedostatku můžete využít Mergadovo pravidlo na Hromadnou úpravu kategorií, která vám našeptá správnou kategorii daného vyhledávače. 
 
 
Jak na to se můžete podívat i na tomto videu. 
 

 

Element DELIVERY_DATE chybí nebo je prázdný 

Pokud vám element DELIVERY_DATE chybí, je potřeba ho přidat v nastavení pravidel a následně naplnit (jako v předchozím případě u elementu MANUFACTURER).
 
Pokud element DELIVERY_DATE máte, ale neobsahuje žádná data, nezbývá nic jiného než dodací dobu nastavit – ideálně v administraci e-shopu
 
Pro zlepšení výkonu vaší inzerce si můžete navíc zkontrolovat, jaké informace o dodání posíláte a zda není možné distribuční proces zrychlit. Srovnávače se totiž liší v tom, jak zobrazují vámi uvedenou dobu dodání v inzerci. Heureka i Zboží.cz totiž zobrazují jako skladem jenom takové zboží, které má v elementu DELIVERY_DATE hodnotu 0 – pokud tedy vy máte v e-shopu produkty, které jsou skladem označené 1, budou se vám na srovnávačích zobrazovat jako dostupné do tří dnů. S tím se poté pojí vyšší cena za prokliky a menší šance na dobré umístění.
 

Element PRODUCT obsahuje nevhodná slova

Heureka (a další vyhledávače) bojují proti extrémně dlouhým názvům či zavádějícím názvům produktů zákazem některých slov. Většinou se jedná o doplňkové služby, přičemž podle specifikace Heureky může být součástí názvu třeba: prodloužená záruka, dárkové balení nebo servis zdarma. Naopak informace o dárku, dopravě zdarma nebo splátkovém prodeji v názvu zboží netoleruje. Kompletní seznam povolených a zakázaných slov najdete zde.
 
Jak si s tímto poradit?
 
Pokud víte, jaká slova v tomto názvu máte – například Doprava zdarma – stačí použít pravidlo Najít a nahradit, skrze které tento výraz v celém souboru najdeme a nahradíme ho prázdným políčkem. Pro jistější vyhledávání se hodí zaškrtnout možnost Regulární výraz. 
 
 
V případě, že máte v názvu různá nevyhovující slova, můžete postupovat stejně s využitím regulárních výrazů.
 
Pokud máte různé dvouslovné nabídky (Doprava zdarma, Dárek zdarma, Splátkový prodej) na konci názvu, můžete využít regulární výraz v pravidle Najít a nahradit, který bude vypadat takto: (\s*\S+\s*){2}$ Tento regulární výraz najde dvě slova na konci řetězce, včetně mezery před těmi slovy. Příklad: z řetězce "Tričko s dlouhým rukávem Doprava zdarma", reg. výraz najde "doprava zdarma"
 
 
Alternativou je potom tento regulární výraz \s*-[^-]*$ který najde jakkoliv dlouhý text od konce řetězce do pomlčky, včetně samotné pomlčky a případné mezery před pomlčkou. Příklad: z řetězce "Tričko s dlouhým rukávem - Doprava zdarma", reg. výraz najde " - Doprava zdarma".
 
O využití Mergada při správě inzerce si můžete přečíst i v seriálu Nejčastější použití Mergada (1. díl, 2. díl, 3. díl).
 
Pokud byste si nevěděli rady s dalšími chybami ve vašem feedu, mrkněte na fórum, kde už jsou některé popsané nebo se obraťte na naši technickou podporu na e-mailu mergado@mergado.cz.
 

Přidat komentář